  • 1. Data: 2006-10-15 20:39:32
    Temat: banki a transfer gotówki za granicę
    Od: "Jan" <k...@p...com>

    Witam finansistów!

    Chciałbym prosić o podpowiedź co do jak najtańszego
    sposobu przekazywania pieniędzy na konta zagraniczne.
    Chodzi o przekazanie nieduzej kwoty studentowi, który
    jest na zagranicznym stypendium. Ma on konto w polskim
    banku i może to robić za jego pośrednictwem. Tyle że to
    się mało opłaca, bo bank obciąża go kosztami pośrednictwa
    innych banków biorących udział w transferze gotówki.
    Kwota ta urasta do rozmiarów zbliżonych do kosztów
    przesłania peiniędzy przez Western Union.

    Stąd pytanie do fachowców: Czy jest sposób, aby koszty
    transferu zmniejszyć? Czy banki, np. WBK, mają jakieś
    umowy z bankami zagranicznym, dzięki którym można by
    liczyć na mniejsze opłaty? Słyszałem że studenci uciekają
    się do najstarszego sposobu na świecie, czyli do
    przekazywania pieniędzy przez znajomych. A przecież
    to powinno leżeć w interesie banku, żeby nie zrażać
    klienta. Nie udało mi się znależć takiego urzędnika
    bankowego, który byłby skłonny do wskazania mi tańszej
    drogi.

    A może komuś się to udało?

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 2. Data: 2006-10-15 20:50:32
    Temat: Re: banki a transfer gotówki za granic
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Jan" <k...@p...com> napisał w wiadomości
    > Chciałbym prosić o podpowiedź co do jak najtańszego
    > sposobu przekazywania pieniędzy na konta zagraniczne.
    > Chodzi o przekazanie nieduzej kwoty studentowi,

    poszukaj banku, który ma najniższe opłaty za wypłate gotówki z bankomatu za
    granicą

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-10-16 00:35:25
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jan" <k...@p...com> wrote in message
    > Witam finansistów!
    >
    > Ma on konto w polskim
    > banku...

    to pewnie ma też kartę do tego konta.
    Wpłacić mu pieniądze na konto, a on niech używa karty do płatności.

  • 4. Data: 2006-10-16 03:25:04
    Od: "Wania" <w...@r...com>

    "Jan" <k...@p...com> wrote in message
    > Witam finansistów!
    >
    > Chciałbym prosić o podpowiedź co do jak najtańszego
    > sposobu przekazywania pieniędzy na konta zagraniczne.

    to zalezy gdzie. w stanach dziala citibank. zakladasz konto walutowe w citi
    w polsce, podpinasz do niego karte visa. we wszystkich bankomatach citi w
    stanach mozesz wyplacac pieniadze z konta bez zadnych prowizji. byc moze
    dziala tez w innych krajach.

    -w

  • 5. Data: 2006-10-16 10:30:44
    Od: "Jan" <k...@p...com>

    Wania pisze:

> [...]
    > stanach mozesz wyplacac pieniadze z konta bez zadnych prowizji. byc moze

    To zaskakujące, bo u nas citi można wykorzystywać
    bez prowizji tylko do transakcji bezgotówkowych.
    W bankomatach prowizja już jest.

    Jan

  • 6. Data: 2006-10-16 12:23:56
    Temat: Re: banki a transfer gotówki za granicę
    Od: Lukasz <b...@w...pl>

    Jan wrote:
    > Witam finansistów!
    >
    > Chciałbym prosić o podpowiedź co do jak najtańszego
    > sposobu przekazywania pieniędzy na konta zagraniczne.
    > Chodzi o przekazanie nieduzej kwoty studentowi,
    Konto w Polsce w Citibanku, wyplaty z bankomatow za granica (Europa na
    pewno)
    za darmo.

    Lukasz

  • 7. Data: 2006-10-16 16:22:25
    Od: "swiatowid" <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl>

    > Konto w Polsce w Citibanku, wyplaty z bankomatow za granica (Europa na
    > pewno)
    > za darmo.

    a po jakich kursach ? może lepiej zapłacić parę złotych niż liczyć na
    bezpłatną dobroć.
    Tak czy siak popieram pomysł z kartą. Autor nie napisał o jaki kraj
    chodzi.Przelewy unijne nie są jeszcze takiej drogie.

  • 8. Data: 2006-10-17 02:13:12
    Od: "Wania" <w...@r...com>

    "swiatowid" <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > Tak czy siak popieram pomysł z kartą. Autor nie napisał o jaki kraj
    > chodzi.Przelewy unijne nie są jeszcze takiej drogie.

    male zadanko. wplacam na konto 10 euro, jade do niemiec i wyplacam 10 euro.
    zakladajac ze prowizja jest 0% oblicz kurs.
    pytanie dodatkowe za trzy sloneczka. jaki rodzaj konta posiadam?

    MSPANC

    -w

  • 9. Data: 2006-10-17 04:03:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wania" <w...@r...com> wrote in message
> [...]
    > euro.
    > zakladajac ze prowizja jest 0% oblicz kurs.
    > pytanie dodatkowe za trzy sloneczka. jaki rodzaj konta posiadam?

    Eurokonto w Pekao SA
    Konto prowadzone w złotówkach. Wpłacając 10 euro zostanie to przeliczone po
    kursie kupna banku na złotówki i zaksięgowane na koncie. Wypłacając 10 euro,
    bank przeliczy to po kursie sprzedaży i tyle pobierze złotówek.
    Kursu nie da się policzyć bo to zalezy po ile kupowałeś te 10 euro w
    kantorze. :)
    Trzy słoneczka odbiorę osobiście.

  • 10. Data: 2006-10-17 15:24:28
    Od: "Andrzej Szymkow" <a...@N...gazeta.pl>

    moze Pana syn otworzyc konto i pan tez w banku w Niemczech ktorego jestem
    pracownikiem
    Bank miesci sie we Frankfurcie nad odra
    prosze o kontakt
    konto studenckie jest bezplatne