eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiaukcje lokat Millenium vs. oprocentowanie lokat "zwykłych" › aukcje lokat Millenium vs. oprocentowanie lokat "zwykłych"
  • Data: 2009-01-23 20:58:14
    Temat: aukcje lokat Millenium vs. oprocentowanie lokat "zwykłych"
    Od: plusz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Nie wiem, czy ktoś już to liczyłm ale chyba warto.
    Wyliczyłem, że z aukcji lokat Millenium mamy ok 7,5%, nawet jeśli
    wygrywamy 10%
    Proszę o poprawkę, jeśli się mylę.

    Z tego co zaobserowowałem aukcja zaczyna się w czwartki, kończy po 15
    dniach w piątek. Kolejna zaczyna się w kolejny czwartek.
    Czyli oprocentowanie 10% nie obowiązuje w całym miesiącu, tylko przez
    24-25 dni miesiąca. Poza tym dochodzą kapitalizacje i podatek od
    odsetek.

    Policzmy:
    Dla ułatwienia zakładam, że pierwszą lokatę zakładamy 1.01.2009
    Tak więc mamy lokaty:
    1. 1.01-16.01
    2. 22.01-6.02
    3. 12.02-27.02

    Załóżmy też, że bezpośrednio po otrzymaniu zwrotu lokaty, do otwarcia
    kolejnej wpłacamy pieniądze nie są oprecentowane. Jeśli wrzucimy je w
    przerwach między aukcjami na 3% to mamy dodatkowy zysk ok. 10 zł

    oprocentowanie za 15 dni liczę dzieląc oprocentowanie roczne przez 365
    i mnożąc przez 15.

    1.
    wpłacamy 10000 zł na 15 dni
    zakładam, że wygramy oprocentowanie 10%
    czyli za okres 1.01-16.01 odsetki 41.09
    minus podatek 8 zł , czyli zysk=33,09

    2. wpłacamy 10033,09 na kolejne 15 dni
    zysk za okres 22.01-6.02 wyniesie 41,23
    minus podatek 8 zł = 33,23

    3. wpłacamy 10066,32 na 15 dni i 10%
    zysk 41,36 minus podatek 8 zł = 33,36

    czyli zysk po dwóch miesiacach wynosi 99,68 zł
    a więc lokata dwumiesięczna zarobiła ok 1% (po uwzględnieniu podatku)
    daje to ok 6% za rok

    Jaka lokata z kapitalizacją miesięczną zarobiłaby tyle samo?
    Okazuje się, że lokata na 7,5% w skali roku z kapitalizacją miesięczną

    Postaram się wkrótce opracować kalkulatorek, którym łatwo da się
    liczyć i porównywać takie lokaty.

    --
    pozdrawiam
    plusz.pl