  • 1. Data: 2009-06-09 20:56:23
    Temat: alior wplaty w oddziale
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    witam

    mam prosbe o komentarze do takiego przypadku:
    - chcialem wplacic kilka tysiecy na rachunek osobisty
    - znam naturalnie swoje dane i numer rachunku, ale nie mialem dokumentu
    - "bankier klienta indywidualnego" czyli kasjerka odmowila przyjecia wplaty
    bez okazania dokumentu
    przez infolinie sprawdzilem podstawe takie dzialania i dowiedzialem sie, ze:
    - aby wplacic musze znac dane posiadacza rachunku oraz ewentualnie inne dane
    wynikajacego z odrebnych przepisow
    - wg humanoida po drugiej stronie te "inne dane" to dokument tozsamosci
    po wytlumaczeniu (dlugo trwalo), ze dane to nie dokument humanoid zmienil
    zdanie i stwierdzil, ze kazdy oddzial moze wprowadzic wlasne regulacje (to
    te "odrebne przepisy")
    kiedy zapytalem o dostepnosc tych przepisow dowiedzialem sie, ze sa poufne

    czyli wg mnie:
    - nie ma przepisow zmuszajacych wplacajacego do okazania dokumentu (pomijam
    wplate powyzej jakiejs tam wartosci, chyba 15k eur?)
    - kasjerka wymyslila sobie nieistniejacy przepis
    - infolinia dezinformuje
    a co Wy o tym sadzicie ?

    uszanowanie, zeppo

  • 2. Data: 2009-06-09 20:58:22
    Temat: Re: alior wplaty w oddziale
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    brum pisze:
    > a co Wy o tym sadzicie ?

    W Alior każdy oddział to odrębne państwo. W jednym jest taka procedura,
    w innym zupełnie odmienna.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-06-09 21:00:52
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    brum pisze:

    > a co Wy o tym sadzicie ?

    Kasjerka umiala odnalezc konto tylko po peselu, a tego nie podales, wiec
    sciemniala ;)

  • 4. Data: 2009-06-09 21:16:59
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "krzysztofsf" news:h0miic$bb0$2@news.wp.pl

    > Kasjerka umiala odnalezc konto tylko po peselu, a tego nie podales, wiec
    > sciemniala ;)

    Czy każdy bank "rozpoznaje" klienta po PESELu w przypadku np. dokonywania
    wpłaty i okazywania przy tym DO?

  • 5. Data: 2009-06-09 21:19:06
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 9 Cze, 16:56, "brum" <b...@o...eu> wrote:
    [...]
> [...]
    > - nie ma przepisow zmuszajacych wplacajacego do okazania dokumentu (pomijam
    > wplate powyzej jakiejs tam wartosci, chyba 15k eur?)

    Srednio poufne, bo wisza na stronie Alior Bank. A co ja o tym sadze?
    No coz, nadgorliwosc gorsza od faszyzmu.

    http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_d
    okumentow/alior_bank_informacja_dla_klientow.pdf

    "Szanowni Klienci, informujemy, iż pracownicy Alior Bank S.A. mają
    prawo do żądania dokumentów pozwalających na identyfikację Klienta
    oraz osób lub podmiotów przez niego reprezentowanych, w każdym
    przypadku złożenia dyspozycji realizacji transakcji. Odmowa okazania
    dokumentów pozwalających na dokonanie identyfikacji stanowić będzie
    podstawę odmowy realizacji transakcji.

    Zarząd Alior Bank S.A.

    Podstawa prawna:
    1. Ustawa z dnia 16 listopada 2000r. o przeciwdziałaniu wprowadzaniu
    do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych
    lub nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowaniu
    terroryzmu (Dz.U. 2003, nr 153, poz. 1505).
    2. Rozporządzenie (WE) NR 1781/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z
    dnia 15 listopada 2006 r. w sprawie informacji o zleceniodawcach,
    które towarzyszą przekazom pieniężnym (Dz.U. UE nr L345 z dnia
    8.12.2006 r.)"

  • 6. Data: 2009-06-09 22:07:10
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    brum pisze:
    > witam
    >
    > mam prosbe o komentarze do takiego przypadku:
    > - chcialem wplacic kilka tysiecy na rachunek osobisty
    > - znam naturalnie swoje dane i numer rachunku, ale nie mialem dokumentu

    czy to znaczy, że jak chciałeś wpłacić kasę na własne konto to musiałeś
    okazać dowód? a co gdybyś wpłacał na obcy rachunek?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-06-09 22:09:19
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
    > czy to znaczy, że jak chciałeś wpłacić kasę na własne konto to musiałeś
    > okazać dowód? a co gdybyś wpłacał na obcy rachunek?

    A da się wpłacać na rachunki obce ?

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2009-06-09 22:27:09
    Od: Ra <a...@a...com>

    brum pisze:
    > witam
    >

    > czyli wg mnie:
    > - nie ma przepisow zmuszajacych wplacajacego do okazania dokumentu (pomijam
    > wplate powyzej jakiejs tam wartosci, chyba 15k eur?)

    może się mylę ale chyba są takie wymagania
    kasjerka nie ma skąd wiedzieć wpłacasz na konto własne czy cudze, a nie
    można chyba ot tak sobie wpłacić np na konto prezesa bo prezes będzie
    miał kłopoty ;)

  • 9. Data: 2009-06-09 22:29:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > czy to znaczy, że jak chciałeś wpłacić kasę na własne konto to musiałeś
    > okazać dowód? a co gdybyś wpłacał na obcy rachunek?

    Pewnie zaplaciłby prowizję.

  • 10. Data: 2009-06-09 22:46:22
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > "krzysztofsf" news:h0miic$bb0$2@news.wp.pl

    > Czy każdy bank "rozpoznaje" klienta po PESELu w przypadku np. dokonywania
    > wpłaty i okazywania przy tym DO?

    Najczesciej wklepuja pesel, ale naturalnie moga odszukac tez po innych
    danych.
    Autor wg mnie "niepotrzebnie" przyznal sie , ze jest wlascicielem konta
    i pracownica zablokowala sie na "wlasciciel - sprawdzic dowod". Sadze,
    ze jakby bylo "chce wplacic na konto" i nr konta oraz jaki wlasciciel,
    to nie byloby problemu. Natomiast jesli nie znal numeru konta, to
    faktycznie moglby byc problem z wplata, bez okazania dowodu. Chociazby
    dlatego, ze byloby to ujawnienie, ze "kowalski" ma konto w tym banku.