  • 1. Data: 2004-08-31 07:50:38
    Temat: Zolkiewicz na celowniku - artykul z parkietu
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    caly artykul, pewnie kogos zainteresuje

    07:10 31.08.2004
    Żółkiewicz Investment na celowniku KPWiG
    Tomasz Jóźwik

    "Naszym celem jest oferowanie usług finansowych i zarządzanie nimi w taki
    sposób, by inwestorzy byli przeświadczeni, że ich pieniądze są bezpieczne i
    pracują przede wszystkim dla nich" - napisał na stronie internetowej Piotr
    Żółkiewicz. Twierdzi, że prowadzi jedyny w Europie fundusz gwarantujący
    swoim klientom określoną stopę zwrotu.

    Od 1 lipca 2003 r. do 1 lipca br. obroty firmy Żółkiewicz Investment Fund
    (ŻIF) zamknęły się kwotą 240 mln zł. Stopa zwrotu z funduszu
    "niezabezpieczonego" w 2003 r. wyniosła 304%. W tym roku Piotr Żółkiewicz
    planuje osiągnąć wynik między 25% i 40%. Można także wybrać fundusz
    gwarantowany, w którym stopa zwrotu jest stała i wynosi 11,8% w skali roku.

    Nowych klientów nie przyjmujemy

    Wpłaty od nowych klientów nie są już przyjmowane. Jak wyjaśnił Piotr
    Żółkiewicz, fundusz gwarantuje stopę zwrotu własnym majątkiem i przyjęcie
    kolejnych sum wiązałoby się ze zwiększeniem ryzyka, co jest "niedopuszczalne
    i niepraktykowane". Ci, którzy już są w funduszu, mogą powiększać
    zaangażowanie. Wpłaty dla nowych członków być może zostaną wznowione w
    grudniu.

    Nie wiadomo jednak, czy firma przetrwa tak długo. Do zarządzania funduszem
    inwestycyjnym na polskim rynku wymagana jest licencja. - Nie przypominam
    sobie, żebyśmy udzielali zezwolenia Żółkiewicz Investment Fund - mówi
    rzecznik KPWiG Mirosław Kachniewski. - Zbadamy sprawę i nie wykluczam, że
    firma znajdzie się na naszej stronie internetowej w dziale "Ostrzeżenia
    publiczne" - dodaje M. Kachniewski. Komisja informuje na niej m.in. o
    podmiotach działających na rynku kapitałowym bez wymaganej licencji. Jeśli
    KPWiG dojdzie do wniosku, że złamane zostało prawo, sprawa trafi do
    prokuratury. Prowadzenie funduszu bez pozwolenia zagrożone jest grzywną do 5
    mln zł, więzieniem do lat 5 lub obydwiema karami łącznie.

    Ryzykowny portfel

    Z informacji zawartej na stronie internetowej wynika, że firma Żółkiewicz
    Investment Fund ogranicza się do inwestowania na polskiej giełdzie. W
    połowie czerwca głównym składnikiem portfela były akcje z MIDWIG (38%),
    kontrakty futures na indeksy (25%), akcje "płynne" (14%) i kontrakty futures
    na akcje (13%). Gotówka stanowiła tylko 4% portfela. Mimo to fundusz "jest
    stabilny w każdych warunkach rynkowych - jest zabezpieczony także na wypadek
    krachu na rynkach kapitałowych"- czytamy na stronie internetowej.

    Zaczęło się od listy dyskusyjnej

    Sprawa ŻIF zaczęła się od wysłanej w sobotnie popołudnie wiadomości na listę
    dyskusyjną pl.biznes.wgpw. Internauta pytał w nim, czy jego znajomy, z
    wykształcenia specjalista od zarządzania, zrobił dobrze, powierzając
    pieniądze panu Żółkiewiczowi. "Mówi, że gościa zna i że jest OK. Ale jak ja
    tam zaglądnąłem (na stronę internetową ŻIF - przyp. T.J.), to się trochę
    przeraziłem". Forum, na którym poglądy wymieniają zazwyczaj doświadczeni
    gracze, zinterpretowało post jako nieudolną reklamę firmy ŻIF. "Jak możecie
    tak szargać czyimś imieniem, nie mając o tym kimś pojęcia" - zabrała głos w
    obronie Piotra Żółkiewicza jedna z internautek, podająca się za klientkę
    funduszu od 1,5 roku. Adresy IP (unikatowe dla każdego komputera) obrończyni
    Piotra Żółkiewicza i człowieka, który zapoczątkował dyskusję, są niemal
    identyczne. To sugeruje, że obydwie wiadomości mogły zostać wysłane ze
    znajdujących się bardzo blisko komputerów.

    W poniedziałek po południu głos na liście zabrał sam Piotr Żółkiewicz.
    "Fundusz działa całkowicie zgodnie ze wszystkimi przepisami prawa polskiego
    oraz prawa zagranicznego na obszarach, na których fundusz działa. Wśród
    klientów są również znani prawnicy czy wysocy przedstawiciele policji i
    sprawdzali to wielokrotnie" - napisał.
    do druku...

    --
    ROBBO
    www.FiatPunto.org & www.Fiatpanda.org

  • 2. Data: 2004-08-31 11:09:24
    Temat: Re: Zolkiewicz na celowniku - artykul z parkietu
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

    ROBBO 2 napisał:

    [...]
    > W poniedziałek po południu głos na liście zabrał sam Piotr Żółkiewicz.
    [...]

    A to ciekawe skąd wiedzą?

    Szy.

  • 3. Data: 2004-08-31 11:35:29
    Od: "Radix" <r...@T...pl>

    Użytkownik "Szymon Nitka" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > ROBBO 2 napisał:
    >
    > [...]
    > [...]
    >

    > A to ciekawe skąd wiedzą?
    >
    > Szy.
    Zagladają tu czasami by wiedzieć kto gdzie z kim i za ile.
    A na stronce pana Żółkiewicza http://www.zolkiewicz.pl/index.html
    wyjaśnienie na temat całej sprawy i jego dzisiejszej wizyty w KPWiG.
    Reszta stron w przebudowie ... Swoją drogą tak działa magia internetu - a
    zaczęlo się od jednego postu.

  • 4. Data: 2004-08-31 11:40:28
    Od: yayco <i...@s...com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-08-31 13:35, kiedy Radix napisał(a) co
    następuje:

    > Zagladają tu czasami by wiedzieć kto gdzie z kim i za ile.
    > A na stronce pana Żółkiewicza http://www.zolkiewicz.pl/index.html
    > wyjaśnienie na temat całej sprawy i jego dzisiejszej wizyty w KPWiG.

    Wyjaśnienie bardzo piękne, trochę jak w białoruskim przysłowiu: " I ja
    nie ja, i chata nie moja".

  • 5. Data: 2004-08-31 11:47:38
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Reszta stron w przebudowie ... Swoją drogą tak działa magia internetu -
    > zaczęlo się od jednego postu.

    A mialo byc tak pieknie...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 6. Data: 2004-08-31 11:51:41
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 31 Aug 2004 13:40:28 +0200, yayco <i...@s...com> wrote:

    >Wyjaśnienie bardzo piękne, trochę jak w białoruskim przysłowiu: " I ja
    >nie ja, i chata nie moja".

    Potwierdzam.

    Bo skoro:

    "Oświadczam, że nigdy nie prowadziłem i nie prowadzę działalności
    maklerskiej, działalności gospodarczej /.../"

    to dlaczego:

    "Numery identyfikacji podatkowej i gospodarczej są do wglądu dla
    klientów i to oni mają traktować sprawe poważnie."

    ?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2004-08-31 12:00:30
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Piotr <p...@c...cz> wrote:
    > A mialo byc tak pieknie...

    Taaa. Megaloman, drugi Expierd...
    Wszytko bujda na resorach i wymysly chorego umyslu. Oczywiscie on sam tez
    oswiadczen zadnych nie pisal - pewnie ktos sie podszyl i strone tez ktos
    zrobil.
    ROTFL

    http://www.PRnews.pl

  • 8. Data: 2004-08-31 12:19:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 31 Aug 2004 14:00:30 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Wszytko bujda na resorach i wymysly chorego umyslu. Oczywiscie on sam tez
    >oswiadczen zadnych nie pisal - pewnie ktos sie podszyl i strone tez ktos
    >zrobil.

    w grupie to może i taka linia obrony ma sens, ale jakim cudem fałszerz
    odpowiadał na listy wysyłane na konto adres piotr/zolkiewicz.pl
    (oczywiście / zastępuje "at")?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2004-08-31 12:26:54
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Radix" <r...@T...pl> napisał w wiadomości
    > A na stronce pana Żółkiewicza http://www.zolkiewicz.pl/index.html
    > Reszta stron w przebudowie ... Swoją drogą tak działa magia internetu -

    A to "odprysk" czy bełkot ? :-(
    http://www.zolkiewicz.pl/fundacja.htm

  • 10. Data: 2004-08-31 12:34:24
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    z http://www.zolkiewicz.pl/index.html

    KPWiG obiecała niezwłocznie przesłać sprostowanie do prasy. Ustalono, że
    nie popełniłem żadnego przestępstwa ani wykroczenia. Oświadczam
    niniejszym, że jestem ofiarą pomyłki medialnej zapoczątkowanej na
    internetowej grupie dyskusyjnej gdzie nie znane mi osoby, także
    podszywające się pode mnie zamieściły nieprawdziwe informacje. Oświadczam,
    że nigdy nie prowadziłem i nie prowadzę działalności maklerskiej,
    działalności gospodarczej; nie prowadzę funduszu inwestycyjnego; nie
    zarządzam cudzym portfelem papierów wartościowych na zlecenie; nie
    prowadzę inwestycyjnej działalności doradczej odpłatnie a treści
    umieszczone na tej stronie poprzednio nie były w rozumieniu prawa ofertą i
    jedynie zostały w ten sposób mylnie zinterpretowane przez Internautów i
    media. Oświadczam, że słowo fundusz było na tej stronie użyte jedynie w
    kontekście moich własnych środków i nie powinno być interpretowane jako
    'towarzystwo funduszy inwestycyjnych'; oświadczam również, że nie złamałem
    Ustawy o Publicznym Obrocie Papierami Wartościowymi. Piotr Żółkiewicz