  • 1. Data: 2004-07-08 19:37:40
    Temat: Zajecie konta osobistego
    Od: "lord" <k...@o...pl>

    Mam pytanie!

    Czy ZUS (zlodziej i kretacz) moze zajac konto osobiste jezeli posiadaczem konta
    jest dluznik zusu i osoba nie zwiazana z tym dlugiem oraz dluznikiem.
    Dla sprostowania konto zalozone jest na dwie osoby.

  • 2. Data: 2004-07-08 19:47:10
    Temat: Re: Zajecie konta osobistego
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Czy ZUS (zlodziej i kretacz) moze zajac konto osobiste jezeli posiadaczem
    konta
    > jest dluznik zusu i osoba nie zwiazana z tym dlugiem oraz dluznikiem.

    Tak. A ta "niezwiązana" osoba, to nie jest przypadkiem żona ;-))) ?

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2004-07-08 20:30:33
    Od: "lord" <k...@o...pl>

    Nie to jest calkiem obca osoba w swietle prawa czyli narzeczona.

  • 4. Data: 2004-07-08 20:43:15
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie to jest calkiem obca osoba w swietle prawa czyli narzeczona.

    Połowę środków chyba jednak moga zająć.

  • 5. Data: 2004-07-08 20:53:47
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    > Połowę środków chyba jednak moga zająć.

    Nie. Polecam lekture art. 54 ustawy Prawo Bankowe:

    Art. 54
    1. Środki pieniężne znajdujące się na rachunkach oszczędnościowych,
    rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz na rachunkach terminowych
    lokat oszczędnościowych jednej osoby, niezależnie od liczby zawartych umów,
    są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu
    wykonawczego do wysokości trzykrotnego przeciętnego miesięcznego
    wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku,
    ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres
    bezpośrednio poprzedzający dzień wystawienia tytułu wykonawczego.

    2. Środki pieniężne zgromadzone na rachunku oszczędnościowym, rachunku
    oszczędnościowo-rozliczeniowym oraz na rachunku terminowej lokaty
    oszczędnościowej prowadzonym dla kilku osób fizycznych są wolne od zajęcia
    do wysokości określonej w ust. 1, niezależnie od liczby współposiadaczy
    takiego rachunku.

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 6. Data: 2004-07-08 21:56:56
    Od: "Dżony Bigut" <d...@g...pl>

    Marcin <b...@b...com> napisał(a):

    > Nie. Polecam lekture art. 54 ustawy Prawo Bankowe:

    Art. 54 ustala kwotę wolną od zajęcia i sposób jej określania, nie precyzuje
    jednak jak wygląda egzekucja w przypadku kont wspólnych. Z tego art. nie
    wynika czy egzekucja "nadwyżki" może być zrealizowana procentowo w zależności
    od ilości współwłaścicieli czy też wszyscy solidarnie pokrywają kwotę zajęcia.

    Pozdrawiam
    DżonyBigut

  • 7. Data: 2004-07-08 22:19:43
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    Użytkownik "Dżony Bigut" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zależności
    > od ilości współwłaścicieli czy też wszyscy solidarnie pokrywają kwotę

    Zachecam do dokaldnego przeczytania calego cytatu raz jeszcze z naciskiem na
    ust. 2, ktory jednak okresla jak jest prowadzona egzekucja z rachunkow
    wspolnych niezaleznie od liczby ich posiadaczy. To jak posiadacze rachunku
    rozlicza sie miedzy soba organu egzekwujacego nie interesuje.

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 8. Data: 2004-07-09 11:20:21
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > od ilości współwłaścicieli czy też wszyscy solidarnie pokrywają kwotę zajęcia.

    w przypadku gdy np. jestes wspolposiadaczem rachunku bankowego i masz
    pelny nieograniczony dostep do calej zgromadzonej na rachunku kwoty
    i jesli mozesz wydawac dyspozycje w ramach zgromadzonych na rachunku
    srodkow samodzielnie i zgoda innych wspolposiadaczy nie jest potrzebna
    przy dokonywaniu transakcji, to w momencie zajecia rachunku bankowego
    z tytulu twojego dlugu komornik moze zajac cala kwote powyzej wolnej od
    zajec. dlaczego? dlatego, ze komornik zajmuje twoje prawo do srodkow
    zgromadzonych na rachunku, a skoro masz prawo do dysponowania cala suma
    to i taka moze zajac komornik.

    pozdr.
    marcin

  • 9. Data: 2004-07-09 12:11:36
    Od: "lord" <k...@o...pl>

    Czyli jak mam na koncie mniej niz 7000 tys. zl. to zus moze mnie w pocalowac w
    du.... ?

  • 10. Data: 2004-07-09 12:34:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On 8 Jul 2004 21:37:40 +0200, "lord" <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    >jest dluznik zusu i osoba nie zwiazana z tym dlugiem oraz dluznikiem.
    >Dla sprostowania konto zalozone jest na dwie osoby.

    Formalnie nie. Ale banki sa tępe.
    --