  • 21. Data: 2013-07-19 10:50:41
    Temat: Re: Za głupi jestem czyli nowy mbank
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 18 Jul 2013 18:54:03 +0200, m wrote:

    > Odwrotnie: jeżeli masz lekkie szumy w analogowej, ale nie
    > przeszkadzające w oglądaniu, to w cyfrowej już dawno masz samo "brak
    > sygnału" lub obraz z FPS=0.2.

    To z zycia czy z Faktu? Bo u mnie jest tak, ze na pokojowej antenie
    obraz analogowy zaszumiony, wielokrotny, nie nadajacy się do ogladania
    ani sluchania. MUX po prostu jest do ogladania.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 22. Data: 2013-07-19 12:02:19
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.07.2013 10:50, Michal Tyrala pisze:

    > To z zycia czy z Faktu? Bo u mnie jest tak, ze na pokojowej antenie
    > obraz analogowy zaszumiony, wielokrotny, nie nadajacy się do ogladania
    > ani sluchania. MUX po prostu jest do ogladania.

    Z życia. Widać mamy różne kryteria "obrazu nadającego się do
    oglądania", albo w moim przypadku próg "rwania się" transmisji cyfrowej
    był w innym miejscu.

    Chodzi mi o to że analogowo, jeżeli stopniowo pogarszasz jakość sygnału,
    to stopniowo pogarsza się jakoś obrazu i dźwięku. Dochodzą szumy,
    najpierw małe, potem coraz głośniejsze, w tło wchodzi wojna białych
    mrówek z czarnymi, czasem obraz się robi nieco "skew".

    Cyfrowo, jeżeli stopniowo pogarszasz jakość obrazu, to masz żyleta,
    żyleta, żyleta, nic, nic, nic.

    I jeżeli danego dnia sygnał jest świetny, to i obraz mam świetny. Jeżeli
    mam trochę gorszy - to obraz mam świetny, analogowo miałem nieco gorzej,
    ale praktycznie niezauważalnie. Za to są dni, kiedy mam 10 sekund
    obrazu, 10 sekund "brak sygnału", kiedy analogowo miałem na przykład
    okresowo brak koloru.

    p. m.

  • 23. Data: 2013-07-19 16:22:29
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 19 Jul 2013 12:02:19 +0200, m wrote:

    > Z życia. Widać mamy różne kryteria "obrazu nadającego się do
    > oglądania",

    Dla jasnosci -- ten z MUXa byl po prostu normalnym obrazem z dzwiekiem.
    bez rwania, pixelozy, etc. No chyba, ze chciales mi powiedziec, ze
    trzykrotne odbicie ledwo widocznego za ,,sniegiem'' obrazu uwazasz za ok?

> [...]
    > mrówek z czarnymi, czasem obraz się robi nieco "skew".
    >
    > Cyfrowo, jeżeli stopniowo pogarszasz jakość obrazu, to masz żyleta,

    Ale to jest dosc oczywiste. Sęk w tym, ze DVB-T do poprawnego dzialania
    zadowala się slabszym sygnalem niz tv analogowa.

> [...]
    > ale praktycznie niezauważalnie. Za to są dni, kiedy mam 10 sekund
    > obrazu, 10 sekund "brak sygnału", kiedy analogowo miałem na przykład

    To moze jednak zainwestuj w antene? Bo jesli obraz bez koloru (jak znam zycie,
    to juz z kupa innego syfu) jest ok, to chyba naprawde trzeba uzgodnic co to
    jest dobry odbior...

  • 24. Data: 2013-07-19 17:37:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" napisał w wiadomości

> [...]
    >bez rwania, pixelozy, etc. No chyba, ze chciales mi powiedziec, ze
    >trzykrotne odbicie ledwo widocznego za ,,sniegiem'' obrazu uwazasz za

    Troche dziwne ze w tym "ledwo widocznym za sniegiem" w ogole sygnal
    cyfrowy znajduje.

    Inne pasmo i kompletnie niedostosowana do niego antena ?
    Czy jakies zaklocenie regularnym sygnalem spoza pasma ?

    >Ale to jest dosc oczywiste. Sęk w tym, ze DVB-T do poprawnego
    >dzialania
    >zadowala się slabszym sygnalem niz tv analogowa.

    Ale nie az tak bardzo slabszym. Mniej wiecej podobny musi byc.

    J.

  • 25. Data: 2013-07-19 17:55:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > ale praktycznie niezauważalnie. Za to są dni, kiedy mam 10 sekund
    > obrazu, 10 sekund "brak sygnału", kiedy analogowo miałem na przykład

    Popierwsze podziwiam cierpliwośc. Mowic ze było ok, bo tylko nie miałes
    koloru - mistrzostwo. :)
    Po drugie DVB-t ma mniejsze wymaganai co do anteny natomiast rzeczywiscie
    jak jest za słabo to nie bedzie nic zamiast sniegu.

    Po trzecie - moze warto zainwestowac w troche lepsza antene?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 26. Data: 2013-07-19 20:01:58
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.07.2013 17:55, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Popierwsze podziwiam cierpliwośc. Mowic ze było ok, bo tylko nie miałes
    > koloru - mistrzostwo. :)

    Nie pisałęm że było ok. Napisałem że są dni kiedy mam okresowo brak
    koloru, w inne jest ok.

    A brak koloru jest lepszy niż brak obrazu :).

    > Po drugie DVB-t ma mniejsze wymaganai co do anteny natomiast rzeczywiscie
    > jak jest za słabo to nie bedzie nic zamiast sniegu.
    >
    > Po trzecie - moze warto zainwestowac w troche lepsza antene?

    Ale ja nie przyszedłem się skarżyć, tylko zadać kłam twierdzeniu że przy
    fatalnej jakości sygnału cyfrowego "w analogowym byłyby już dawno same
    szumy".

    p. m.

  • 27. Data: 2013-07-20 08:36:53
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 19 Jul 2013 20:01:58 +0200, m wrote:
    > A brak koloru jest lepszy niż brak obrazu :).

    Nie wiem, oczekiwales jakichs fanfarow za odkrycie, ze w wiekszosci
    cyfrowej transmisji jest dlugo ok a potem nic, w przeciwienstwie do analoga
    ktory degraduje się stopniowo? *brawo*.

    I zapytam wprost -- *tylko* brak koloru? Czy tez moze ten obraz jest
    wtedy jeszcze jakos okaleczony? A jak dzwiek? Bo jak zerknieszz tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pal_channel.svg
    to zobaczysz, ze jak nie ma chromy, to jednak tez z zalozenia jest cos nie tak
    z luminancja...

    > Ale ja nie przyszedłem się skarżyć,

    Ale zainwestuj.

    > tylko zadać kłam twierdzeniu że przy fatalnej jakości sygnału
    > cyfrowego "w analogowym byłyby już dawno same szumy".

    Na razie to sadzisz demagogie i nic więcej:
    Nie ,,fatalnej''. To raz. A ze ,,same szumy'' są w Twoim wariancie
    ,,tylko brak koloru'' nie zmienia faktu, ze nie o AZ TAK cienkim sygnale
    mowimy.

    pozdrawiam,

  • 28. Data: 2013-07-20 14:16:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A brak koloru jest lepszy niż brak obrazu :).

    Dla mnie to jedno i to samo. Juz od kilku lat mam okreslone wymagania co do
    jakosci wizji i jak miałbym TV ogladać bez koloru to wole odtworzyc sobie
    jakis film, tudziez skorzxystac z jakiegos obrazu via internet.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 29. Data: 2013-07-20 16:17:06
    Od: Dąbrowski <s...@a...pl>

    W dniu 2013-07-19 17:55, Budzik pisze:

    > Po drugie DVB-t ma mniejsze wymaganai co do anteny natomiast rzeczywiscie
    > jak jest za słabo to nie bedzie nic zamiast sniegu.
    >
    > Po trzecie - moze warto zainwestowac w troche lepsza antene?

    Miałem Yagi 12 elementową + wzmacniacz. Odbiór analogowy na kanałach 22
    (TVP2) i 35 (TVP Info) z nadajnika w Krynicach (k. Białegostoku) był bez
    zastrzeżeń. TVP1 i Polsat odbierałem bokiem anteny z nadajnika koło
    Suwałk - również odbiór bez zastrzeżeń.
    Obecnie odbiór cyfrowy to okresowa pikseloza i zatrzymywanie się obrazu.
    Wymiana wzmacniacza i kabla nie pomogła. Zainstalowałem drugą antenę
    Opticum AX 1000 i jest to samo. Do nadajnika w Krynicach mam około 52
    km w linii prostej. Telewizor LG 37LS570S, drugi odbiornik to dekoder
    Wiwa HD-90. Okresowa, ale dość częsta pikseloza i zatrzymywanie się
    obrazu występuje zarówno w tv jak i w dekoderze. Fachowiec zajmujący się
    naprawą sprzętu rtv podejrzewa , że zakłócenia mogą być z powodu masztu
    Plusa stojącego około 0,5 km dalej na drodze do nadajnika w Krynicach.
    Tylko że ten maszt stoi tam już od kilku lat i w odbiorze tv analogowej
    nie przeszkadzał. Przeniesienie anten o kilka metrów w bok nic nie
    pomogło. W co mam zainwestować aby mieć czysty odbiór?

  • 30. Data: 2013-07-20 21:13:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Jul 2013 16:17:06 +0200, Dąbrowski napisał(a):
> [...]
    > Plusa stojącego około 0,5 km dalej na drodze do nadajnika w Krynicach.
    > Tylko że ten maszt stoi tam już od kilku lat i w odbiorze tv analogowej

    To juz wybitnie Nie Ta Grupa, ale nowe programy na nowych pasmach
    nadaja. Zobacz MUX3 - ten nadaje na starym kanale
    http://pl.wikipedia.org/wiki/RTCN_Krynice
    Tylko ma 100kW, a nie 400.
    Co prawda malo prawdopodobne aby nadajnik GSM zaklocal - chyba ze
    odbiornik malo selektywny.

    A krok nastepny to znalezc w odbiorniku sile sygnalu i stope bledow.
    Wtedy mozna wnioski wyciagac, anteny ustawiac i sprzet dobierac.

    Generalnie porzadna yagi na wlasciwe pasmo powinna dac rade.

    J.