  • 1. Data: 2002-10-27 17:37:26
    Temat: Wydział Rachunkowości
    Od: "Metaxa" <m...@s...pl>

    Hejqm,

    może temat lekko NTG, ale może wicie, czym zajmuje się Wydział Rachunkowośći
    w banku?
    Czy ktoś może sprecyzować mi cele stawiane przed tym wydziałem?

    --
    Pozdrawiam,
    Metaxa [http://ja-na-pyrypy.prv.pl]

    Uśmiech, spokój, równowaga psychiczna podstawą leczenia!

  • 2. Data: 2002-10-27 20:17:34
    Temat: Re: Wydział Rachunkowości
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Metaxa wrote in message ...
> [...]
    Rachunkowośći
    >w banku?
    >Czy ktoś może sprecyzować mi cele stawiane przed tym wydziałem?

    Witam

    Hmmm, trudne pytanie :)))

    Z założenia zajmuje się rachunkowoscia właśnie - czyli odwzorowaniem na
    urządzeniach księgowych ( kontach ) działań banku ( w szczególnosci
    przygotowywaniem bilansu i rachunku wyniów ) . Oprócz tego często zajmuje
    się sprawozdawczoscią obowiązkową - tworzeniem raportów na potrzeby NBP,
    KDPW ... i innych takich. Teraz pracuja nad adekwatnoscia kapitalowa razem z
    wydzialami ryzyka.
    W wielu bankach czynione sa proby zagonienia rachunkowosci do tazw.
    rachunkowosci zarzadczej. Nikt dokladnie nie wie, co to jest, ale w naszej
    rzeczywistosci sprowadza sie to do prob policzenia wyniku banku na
    instrumentach w rozbiciu na centrale ( bank ) i oddzialy ( sprzedaz ).

    Ale ogolnie rzecz biorac nia maja lekko :))

    pzdr
    wkg