  • 1. Data: 2002-11-15 16:52:10
    Temat: Wpływ posiadanych limitów odnawialnych a udzielenie kredytu hipotecznego
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    Jak to jest, że niektóre banki zupełnie nie interesują się moim kredytem
    odnawialnym przy obliczaniu zdolności kredytowej, a w innych już limit
    większy niż 1000zł jest powodem odrzucenia wniosku o kredyt hipoteczny?
    T.

  • 2. Data: 2002-11-15 21:00:47
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 15 Nov 2002 17:52:10 +0100, "Tomasz Nowicki"
    <t...@p...pl> wrote:

> [...]
    >odnawialnym przy obliczaniu zdolności kredytowej, a w innych już limit
    >większy niż 1000zł jest powodem odrzucenia wniosku o kredyt hipoteczny?

    Moglbys wskazac te rozsadniejsze, znaczy te, ktore sie nie interesuja?
    Chetnie sie dowiem, moze kiedys skorzystam :-)

    Czesto slyszy sie argument, ze banki traktuja dostepny kredyt
    odnawialny czy dostepny limit karty kredytowej jako obciazenie, bo
    przeciez w kazdej chwili mozesz z tego skorzystac.
    Ale mozna na to popatrzec z innej strony - jak mam kilka tysiecy
    dostepnego kredytu w rachunku, to zawsze bede mogl po niego siegnac,
    aby splacic rate kredytu, jesli akurat zabraknie mi z pensji. A zatem
    posiadanie dostepnego, aktualnie niewykorzystanego kredytu w rachunku,
    powinno zwiekszac zdolnosc kredytowa :-)

    PGR

  • 3. Data: 2002-11-18 10:38:30
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > Moglbys wskazac te rozsadniejsze, znaczy te, ktore sie nie interesuja?
    > Chetnie sie dowiem, moze kiedys skorzystam :-)

    Lepiej nie, bo skoro się podpisuję imieniem i nazwiskiem, to jeszcze się mój
    bank zorientuje i spalę sprawę ;) - a wiem, że czasem czytają tę listę.

    > Czesto slyszy sie argument, ze banki traktuja dostepny kredyt
    > odnawialny czy dostepny limit karty kredytowej jako obciazenie, bo
    > przeciez w kazdej chwili mozesz z tego skorzystac.

    A raczej dlatego, że w razie klapy zabraknie zabezpieczeń, wydłuży się
    kolejka wierzycieli itd.

    > Ale mozna na to popatrzec z innej strony - jak mam kilka tysiecy
    > dostepnego kredytu w rachunku, to zawsze bede mogl po niego siegnac,
    > aby splacic rate kredytu, jesli akurat zabraknie mi z pensji. A zatem

    Ale jeśli nie będziesz mógł spłacić raty z powodu utraty pracy, to bank
    zostaje ze zbyt małym zabezpieczeniem. Słowem - przy przejściowych kłopotach
    limit działa jak bufor, ale przy katastrofie - jak kotwica. Poza tym bank
    nie jest głupi i wie, że kredyt hipoteczny zawsze jest za mały i klient
    wyciśnie każde możliwe źródło gotówki do sucha, aby dokończyć inwestycję,
    zrobić remont czy kupić meble.

    > posiadanie dostepnego, aktualnie niewykorzystanego kredytu w rachunku,
    > powinno zwiekszac zdolnosc kredytowa :-)

    Co to, to nie - limit kredytowy nie może być traktowany na równi z aktywami,
    przecież to jest de facto stała promesa kredytowa. I dlatego banki traktują
    to zazwyczaj jako pasywa lub, w najlepszym wypadku, ignorują
    T.

  • 4. Data: 2002-11-22 21:29:51
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to jest, że niektóre banki zupełnie nie interesują się moim kredytem
    > odnawialnym przy obliczaniu zdolności kredytowej, a w innych już limit
    > większy niż 1000zł jest powodem odrzucenia wniosku o kredyt hipoteczny?

    W BPHPBK to chyba bylo tak, ze Pani policzyla iles-tam procent limitu na KK
    i limitu debetowego i dodala to jako miesieczne obciazenie do innych
    miesiecznych obciazen. Z jednej strony to sensowne, z drugiej jednak
    zaklada, ze stale korzystam z tych limitow, podczas gdy np. z KK tylko raz
    przekroczylem polowe limitu.

    Zdruffka, Grzegorz