  • 1. Data: 2002-12-05 19:50:18
    Temat: Wpłata gotówkowa a uznanie konta
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Słuchajcie, naszła mnie taka wątpliwość (a propos PKOBP Inteligo) czy
    jak ja wplacam gotówkę do banku w dniu X, to bank ma prawo uznać moje
    konto tą kwotą w dniu X+n?
    Szukam właśnie podstawy prawnej ale marnie mi idzie.
    Na razie znalazłem § 28 Ogólnych warunków prowadzenia rachunków i
    świadczenia usług przez Powszechną Kasę Oszczędności Bank Polski SA dla
    Posiadaczy Kont Inteligo.:
    "
    Wpłaty na rachunek w ramach Konta Inteligo mogą być dokonywane, w
    szczególności w drodze:

    1. wpłaty gotówkowej w oddziałach innych banków,
    2. wpłaty gotówkowej w placówkach Poczty Polskiej,
    3. przelewu z innego rachunku bankowego.
    ", które to warunki zostały niezmienione od czasów BGBP i są z lekka
    oderwane od rzeczywistości
    i art 66 prawa bankowego jako jedyny zapis w tym akcie prawnym mówiący o
    wpłatach na rachunek, aczkolwiek zupełnie nieregulujący problemu dat:-(

    Bo fakty są takie: wpłaciłem wczoraj o 19:30 w oddziale PKOBP kasę, w
    Inteligo jej nie widać, a Intelinka twierdzi, że jak przyjdzie to
    będzie, a już na pewno będzie zaksięgowana z datą nadejścia. Więc
    zbieram już materiał na reklamację.
    Przecież bank od wczoraj może dysponować tymi pieniędzmi, a jak oni to
    sobie wewnętrznie rozliczają to już mnie jako klienta nie obchodzi:-)

    pzdr

    Tomek

  • 2. Data: 2002-12-05 20:06:49
    Temat: Re: Wpłata gotówkowa a uznanie konta
    Od: g...@p...gazeta.pl

    >Więc zbieram już materiał na reklamację.

    To reklamuj od razu też to, że jak płacisz kartą Inteligo, albo wybierasz pieniądze z
    bankomatu (oprócz Euronetów rozliczanych tego samego dnia), to dostajesz odsetki za
    dni, kiedy nie miałeś już wydanych/wypłaconych pieniędzy na rachunku.

    > Przecież bank od wczoraj może dysponować tymi pieniędzmi, a jak oni to
    > sobie wewnętrznie rozliczają to już mnie jako klienta nie obchodzi:-)

    Przecież nie powinieneś dostawać odsetek od pieniędzy, których nie masz już de facto
    na koncie, prawda? Jak walczyć to konsekwentnie i do końca ;-))))

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2002-12-05 22:28:20
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:2883.000000af.3defb1d9@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

> [...]
    > samego dnia), to dostajesz odsetki za dni, kiedy nie miałeś już
    > wydanych/wypłaconych pieniędzy na rachunku.

    Słusznie, mnie też to wkurza: ostatnio podstępnie odsetki za 4 dni mi
    wcisnęli ;(

    --
    Robert

  • 4. Data: 2002-12-05 23:08:19
    Od: "jawass" <j...@w...pl>

> [...]
    pieniądze z bankomatu (oprócz Euronetów rozliczanych tego samego dnia), to
    dostajesz odsetki za dni, kiedy nie miałeś już wydanych/wypłaconych

    jesteś pewien(pewna), że naprawdę tak jest????????dotychczas wydawało mi
    się, że wszystkie banki mają już teraz w swoich systemach tzw. 'back value
    date adjustments' tzn. data księgowania nie ma wpływu na naliczanie
    odsetek(dla których brana jest pod uwagę data transakcji). Choć nie miałem
    do czynienia z Inteligo dotychczas...jeśli tam tak jest to się zianteresuję
    :)

    pzdrw
    jawass

  • 5. Data: 2002-12-06 08:28:56
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski"
> [...]
    > Inteligo jej nie widać, a Intelinka twierdzi, że jak przyjdzie to
    > będzie, a już na pewno będzie zaksięgowana z datą nadejścia. Więc

    jesteś w gorącej wodzie kąpany - najpierw sprawdz jak ci wplynie na
    rachunek,
    nie zawsze niedysponentki mowia prawde
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-12-06 08:37:20
    Od: g...@p...gazeta.pl

    > jesteś pewien(pewna), że naprawdę tak jest????????

    Jestem pewna. Sprawdzone empirycznie. Ale uwaga! Dotyczy to pobierania pieniędzy z
    bankomatów obcych (za takie uważane są też PKOBP, choć nie jest pobierana w ich
    wypadku prowizja).Zasada działa też przy zakupach :)

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2002-12-06 15:04:15
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    blad wrote:

    > jesteś w gorącej wodzie kąpany - najpierw sprawdz jak ci wplynie na
    > rachunek,
    > nie zawsze niedysponentki mowia prawde

    Przyszło. Jest zaksięgowane jako przelew z rachunku numer 10203352 i ja
    jako nadawca. Zaraz sobie zadzwonię na Intelinię i porozmawiam:-)

    pzdr

    Tomek

  • 8. Data: 2002-12-06 15:10:53
    Od: s...@o...pl

> [...]
    pieniędzy z bankomatów obcych (za takie uważane są też PKOBP, choć nie jest
    pobierana w ich wypadku prowizja).Zasada działa też przy zakupach :)

    Też potwierdzam - są banki gdzie ściągają kasę z konta dopiero po 2 dniach (bez
    księgowania wstecznego) przy wyplatach na ich karty w bankomatach innych
    banków. Swego czasu bawilem się troche w wypłacanie i jednoczesne wpłacanie
    tego samego dnia na rachunek. Niezły był ubaw bo teoretycznie liczyli odsetki
    od tej samej tyle że sztucznie zwielokrotnionej kwoty

  • 9. Data: 2002-12-06 15:15:45
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > jesteś w gorącej wodzie kąpany - najpierw sprawdz jak ci wplynie na
    > rachunek,
    > nie zawsze niedysponentki mowia prawde

    Miała rację.
    Wpłata w PKO BP będzie zaksięgowana z dniem wpłynięcia śroków na rachunek w
    inteligo, a nie do PKO BP.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 10. Data: 2002-12-06 15:18:15
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > konto tą kwotą w dniu X+n?
    > Szukam właśnie podstawy prawnej ale marnie mi idzie.

    A jeśli masz konto w mBanku [lub w większości innych banków] i zrobisz
    przelew na swoje konto gdziekolwiek indziej po ostatnej sejsi wychodzącej
    elixiru?

    A jeśli wpłacisz na poczcie?

    A jeśli dokonasz wpłaty gotówkowej na konto inteligo w jakikolwiek innym
    banku?

    Jeśli chcesz reklamować - musisz mieć podstawę.
    A nawiasem mówiąc - wychodząc z takiego założenia to musiałbyś reklamować
    działanie chyba we wszystkich bankach w Polsce.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782