  • 1. Data: 2002-12-05 18:25:05
    Temat: Dla zainteresowanych NN
    Od: "Tracer" <E...@m...com>

    Informacja dla potencjalnych klientów Nationale-Nederlanden Polska S.A
    ( a także tych którzy, mają tą wątpliwą przyjemność nimi być )

    Wartość wykupu polisy ubezpieczenia na życie ( na 25 lata ),
    płaconej przez 4,5 lat , suma wpłat 11.600,-PLN aktualnie
    wynosi 4.200,-PLN

    Może biuletyn ING, który tu się tak produkuję, też by czasami
    o takich faktach informował ?

    Na razie polecam

    http://kiosk.onet.pl/art.asp?DB=162&ITEM=1102319&KAT
    =244

    Mover

  • 2. Data: 2002-12-05 18:27:07
    Temat: Re: Dla zainteresowanych NN
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Tracer" <E...@m...com> wrote in message news:aso5g1$7vk$1@news.tpi.pl...
    [..........]
    > Wartość wykupu polisy ubezpieczenia na życie ( na 25 lata ),
    > płaconej przez 4,5 lat , suma wpłat 11.600,-PLN aktualnie
    > wynosi 4.200,-PLN
    [......]

    no nie... zapytałbym czy jesteś blondynką ale chyba podpisujesz się jako
    facet ...

    a czytałeś umowę ubezpieczenia ????

    1. polisa ma funkcję ochronną a nie inwestycyjną
    2. przez mniej więcej pierwsze 5 lat kasa idzie na pokrycie kosztów obsługi
    polisy
    3. gdybyś zmarł po 2 latach to dostałbyś pełną sumę odszkodowania - więc
    najwyższy czas zrealizować "inwestycję" :))

    ciekawe co powiedziałbyś sprawdzając kwotę wykupu po dwóch latach gdyby
    okazało się, że saldo jest ujemne? bo tak też może się zdarzyć ?

    nie rozumiem ludzi, którzy napierw coś podpisują, a później mają pretensję,
    że nie są po kilku latach milionerami

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2002-12-05 18:40:26
    Od: "Tracer" <E...@m...com>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > [......]
    >
    > no nie... zapytałbym czy jesteś blondynką ale chyba podpisujesz się jako
    > facet ...

    Dzięki za bardzo "mądry" komentarz.

    Jak sądzę sam jesteś jednym z agentów NN, jednym z tych
    co robi te piękne wykresy i kalkulację. Myślę jednak, że zainteresowani
    sami wyciągną wnioski

  • 4. Data: 2002-12-05 22:18:54
    Od: "TS" <f...@o...pl>

> [...]
    >
    > Wartość wykupu polisy ubezpieczenia na życie ( na 25 lata ),
    > płaconej przez 4,5 lat , suma wpłat 11.600,-PLN aktualnie

    A ile dostałaby rodzina, gdybyś nagle zszedł z tego podołka?

    > Na razie polecam
    >
    > http://kiosk.onet.pl/art.asp?DB=162&ITEM=1102319&KAT
    =244

    Autor nie ma bladego pojęcia o czym pisze.

    Ubezpieczenia z definicji polegają na tym, że płacisz określoną cenę, za
    ryzyko ponoszone przez Towarzystwo.
    To tak jak z każdym innym ubezpieczeniem, jak nic się nie wydarzy, to jesteś
    "w plecy", ale jakby co, to jesteś zabezpieczony.
    Jak chcesz oszczędzać, to pakuj kasę w fundusze inwestycyjne, w lokaty, itp.
    Twoja składka miesięczna składa się z dwóch części: opłaty za ubezpieczenie
    i inwestycji. Im dłużej trwa polisa, tym większy jest udział tej drugiej
    części. 4,5 roku to krótko, więc większość składki poszła na opłatę za
    ubezpieczenie.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

    PS.
    Nie jestem i nigdy nie byłem agentem, ani pracownikiem żadnego Towarzystwa.

  • 5. Data: 2002-12-05 22:23:23
    Od: "wkg" <w...@i...pl>

    >nie rozumiem ludzi, którzy napierw co? podpisuj?, a póĄniej maj? pretensję,
    >że nie s? po kilku latach milionerami

    1) A Ty czytales ?
    2) Ile godzin ( dni ) minelo, zanim zrozumiales wszystkie kruczki ?
    3) Czy przypadkiem agent nie powiedzial, ze umowa jest do wgladu przy
    podpisaniu, zostawil ja przedtem na kilka dni ?
    4) Jak sadzisz, czy jest zrozumiala dla czlowieka o srednim wyksztalceniu,
    bez wielopokoleniowej tradycji prawniczej, w kraju, gdzie przez
    kilkadziesiat lat nie bylo pieniadza a co dopiero znajomosci pojecia
    "pieniadza w czasie" ?
    5) Sprawdzales moze wzrost wartosci jednostki funduszu ( ten mowi juz o
    jakosci zarzadzania pieniadzem pozostalym po kosztach ryzyk i prowizjach -
    mowi o profesjonalizmie "expertow" :)) od zarzadzania aktywami, mozna ja
    porownac z benchmarkami, takimi jak oprocentowanie ROR, WIBOR .... )
    6) Czy znales koszt ryzyk - ilosc pieniedzy odliczanych z wartosci jednostki
    na pokrycie ryzyka ? W jednej z najwiekszych "ubezpieczalni" jest to:
    cytuje agenta) "najpilniej strzezona tajemnica firmy".
    7) Czy porownywales koszt polisy na zycie ( takiej prawdziwej, terminowej,
    bez ukrytych kosztow ) w Polsce a w innych krajach Europy ? Jak sadzisz, ile
    razy taka polisa jest u nas drozsza ? ( 2, 5 10, 50 ) ?
    8) Czy przetresowales kiedys dokladnie agenta ubezpieczeniowego zadajac
    bardzo szczegolowe pytania nt. umowy i przeplywow pienieznych ? Czy uwazasz,
    ze jest to osoba kompetentna, umiejaca odpowiedziec choc na czesc pytan ?
    Jezeli nie, wezwij kilku i odpytaj na okolicznosc )
    9) Czego jeszcze nie rozumiesz ?

    pzdr
    wkg

  • 6. Data: 2002-12-05 22:37:45
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "wkg" <w...@i...pl> wrote in message news:asojir$s9k$1@news.onet.pl...
    > 1) A Ty czytales ?

    tak - kilkukrotnie i kilku towarzystw (NN, Gerling, Allianz, Prumerica,
    ViennaLife, PZU, CU)
    szczególnie czytałem dział "wyłączenia odpowiedzialności"
    nie jestem agentem NN, ani innego towarzystwa, mam polisę CU bez funduszu,
    tylko funkcja ochronna
    wybór był dobrze skalkulowany i przemyślany

    > 2) Ile godzin ( dni ) minelo, zanim zrozumiales wszystkie kruczki ?

    6 miesięcy :) po kilka spotkań z różnymi agentami z tego samego towarzystwa
    dopóki nie zrozumiałem czy będąc w samolocie wojskowym nad terytorium obcego
    państwa w którym toczy się wojna przysługuje mi odszkodowanie w razie
    wypadku nie podpisałem umowy :))
    dopóki tego się nie dowiesz to też nie podpisuj :))

    > 3) Czy przypadkiem agent nie powiedzial, ze umowa jest do wgladu przy
    > podpisaniu, zostawil ja przedtem na kilka dni ?

    zażądałem umowy na drugim spotkaniu
    a później jeszcze Ogólne warunki i umowa na tydzień przed podpisaniem
    poza tym masz 30 dni na odstąpienie od umowy po jej podpisaniu
    rzeczywiście to jest dziwna praktyka, że nie chcą wręczać umowy przed
    podpisaniem, ale też się z tym zetknąłem

> [...]
    > bez wielopokoleniowej tradycji prawniczej, w kraju, gdzie przez
    > kilkadziesiat lat nie bylo pieniadza a co dopiero znajomosci pojecia

    jeśli ktoś nie rozumie to po co chce być bogatszy niż jest ?

    > 5) Sprawdzales moze wzrost wartosci jednostki funduszu
    [......]
    tak, i jednocześnie przeczytałem dopisek, że wyniki z przeszłości nie
    gwarantują wyników w przyszłości
    poza tym przeanalizowałem jak kształtuje się wartość jednostki ubezpieczenia
    z funduszem i samego funduszu
    wybrałem opcję samodzielnego zarządzania swoimi pieniędzmi

    > 6) Czy znales koszt ryzyk - ilosc pieniedzy odliczanych z wartosci
    jednostki
    > na pokrycie ryzyka ? [................]
    nie ma to znaczenia - czytałem tylko rozdział "gwarantowana wartość
    jednostki"
    ale -> patrz punkt 5

    > 7) Czy porownywales koszt polisy na zycie[..............]

    nie, ponieważ i tak nie mam obecnie możliwości zakupu polisy zagranicznej

> [...]
    > ze jest to osoba kompetentna, umiejaca odpowiedziec choc na czesc pytan ?
    > Jezeli nie, wezwij kilku i odpytaj na okolicznosc )

    patrz punkt 2

    > 9) Czego jeszcze nie rozumiesz ?

    rozumiem, że ktoś powierzył pieniądze komuś kto je stracił
    ale można mieć tylko i wyłącznie pretensje do samego siebie, a nie do
    "systemu"

    to tak jak mój znajomy, którego sytuację opisywałem
    kupił akcie prosper banku i dziwił się, że nie może ich odzyskać, bo firma
    była źle zarządzana i prawie upadła
    (swoją drogą to myślę, że przy większej sumie pieniędzy jego sprawa byłaby
    do wygrania)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2002-12-05 22:59:00
    Od: "wkg" <w...@i...pl>

    Witam

    No, no :)))

    >tak - kilkukrotnie i kilku towarzystw (NN, Gerling, Allianz, Prumerica,
    >ViennaLife, PZU, CU)
    >szczególnie czytałem dział "wył?czenia odpowiedzialno?ci"

    No pieknie :)

    >6 miesięcy :) po kilka spotkań z różnymi agentami z tego samego towarzystwa

    Fakt, to moze tyle trwac

    >rzeczywi?cie to jest dziwna praktyka, że nie chc? wręczać umowy przed
    >podpisaniem, ale też się z tym zetkn?łem

    Tak, troszke pachnie jakos tak dziwnie :((

    >je?li kto? nie rozumie to po co chce być bogatszy niż jest ?

    No, tu sie nie zgodze. Warunki umow powinny byc pisane czytelnie

    >[......]
    >tak, i jednocze?nie przeczytałem dopisek, że wyniki z przeszło?ci nie
    >gwarantuj? wyników w przyszło?ci
    >poza tym przeanalizowałem jak kształtuje się warto?ć jednostki
    ubezpieczenia
    >z funduszem i samego funduszu
    >wybrałem opcję samodzielnego zarz?dzania swoimi pieniędzmi

    Slusznie

    >jednostki
    >nie ma to znaczenia - czytałem tylko rozdział "gwarantowana warto?ć
    >jednostki"
    >ale -> patrz punkt 5

    Oooo, przeciwnie, ma znaczenie. Przy polisach ubezpieczeniowo -
    inwestycyjnych podzial wpalconej kasy na ubezopieczenia i inwestycje jest
    arbitralna decyzja ubezpieczyciela ! Moze i wartosc jednostki gwarantowana a
    ilosc ? A jezeli zechca wszystko zabrac pewnego miesiaca ? To zostanei Ci 0
    gwarantowanych jednostek.

    >nie, ponieważ i tak nie mam obecnie możliwo?ci zakupu polisy zagranicznej

    Fakt. Tylko, ze eksplorujac bezlitosnie rynek zniszczyli go i teraz im sie
    pali pod nogami.

    >uwazasz,

    Jasne

    >rozumiem, że kto? powierzył pieni?dze komu? kto je stracił
    >ale można mieć tylko i wył?cznie pretensje do samego siebie, a nie do
    >"systemu"
    >

    >to tak jak mój znajomy, którego sytuację opisywałem
    >kupił akcie prosper banku i dziwił się, że nie może ich odzyskać, bo firma
    >była Ąle zarz?dzana i prawie upadła
    >(swoj? drog? to my?lę, że przy większej sumie pieniędzy jego sprawa byłaby
    >do wygrania)

    Tu sie nie zgodze. Akcji nie sprzedaje sie pod haslem zabezpieczenia
    przyszlosci dzieciom.

    Ale OK. Sadze,ze nalezysz do kilkuprocentowej ( moze jeszcze mniejszej )
    grupy swiadomych konsumentow. Cala reszta zgrzyta zebami. Tylko, ze teraz
    juz razem z ubezpieczycielami. Nosil wilk razy kilka ...

    pzdr
    wkg

  • 8. Data: 2002-12-05 23:14:50
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "wkg" <w...@i...pl> wrote in message news:asolli$47a$1@news.onet.pl...

    > No, tu sie nie zgodze. Warunki umow powinny byc pisane czytelnie

    ja czytałem aż zrozumiałem :) (a z wykształcenia jestem żołnierzem zawodowym
    :)))
    czyli są cztelne :)))
    (to tylko dla przekory, bo rzeczywiście język użyty w OWU jest
    skomplikowany - ale gdyby nie był to każdy mógłby zostać ekonomistą, agenetm
    ubezpieczeniowym)

> [...]
    > ilosc ? A jezeli zechca wszystko zabrac pewnego miesiaca ? To zostanei Ci

    czytałem na temat gwarantowanej stopy zwrotu o ile dobre pamiętam
    chyba prumerica ma 5 % rocznie :) ciekawe jak oni to zrobią w obecnych
    warunkach

    > Tu sie nie zgodze. Akcji nie sprzedaje sie pod haslem zabezpieczenia
    > przyszlosci dzieciom.

    mój znajomy w 1991 roku właśnie za takim zamiarem kupił :))))))))

    > Ale OK. Sadze,ze nalezysz do kilkuprocentowej ( moze jeszcze mniejszej )
    > grupy swiadomych konsumentow. Cala reszta zgrzyta zebami. Tylko, ze teraz
    > juz razem z ubezpieczycielami. Nosil wilk razy kilka ...

    no cóż....
    w barze chińskim przy ul okopowej nad ladą wisi tabliczka "tylko zadowolony
    klient gwarantuje pracę"

    nie wiem czy to wymyślił polak czy jakiś chiński mędrzec, ale zapadło mi w
    pamięci
    szkoda, że prezesi polskich firm ubezpieczeniowych tylko przejadają
    niemieckie pieniądze i chcą jak najszybciej zarobić - ale nie dla swoich
    klientów, ale dla siebie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 9. Data: 2002-12-05 23:25:43
    Od: "wkg" <w...@i...pl>

    >ja czytałem aż zrozumiałem :) (a z wykształcenia jestem żołnierzem
    zawodowym
    >:)))
    >czyli s? cztelne :)))

    No to mnie masz :)

    >czytałem na temat gwarantowanej stopy zwrotu o ile dobre pamiętam
    >chyba prumerica ma 5 % rocznie :) ciekawe jak oni to zrobi? w obecnych
    >warunkach

    Ale chyba chodzi o wartosc jednostki po prowizjach i ryzyku ? Bo jezeli tak,
    to moze ra ROR w mBanku daja :)

    >mój znajomy w 1991 roku wła?nie za takim zamiarem kupił :))))))))

    No, tak, coz powiedziec ...

    >no cóż....
    >w barze chińskim przy ul okopowej nad lad? wisi tabliczka "tylko zadowolony
    >klient gwarantuje pracę"
    >
    >nie wiem czy to wymy?lił polak czy jaki? chiński mędrzec, ale zapadło mi w
    >pamięci

    A gdzie dokladnie ten bar ? Jak tam to cytaja od czasu do czasu, to chetnie
    wpadne.

    >szkoda, że prezesi polskich firm ubezpieczeniowych tylko przejadaj?
    >niemieckie pieni?dze i chc? jak najszybciej zarobić - ale nie dla swoich
    >klientów, ale dla siebie

    Czy niemieckie aby napewno te przejadane pieniadze ?

    pzdr
    wkg

  • 10. Data: 2002-12-05 23:30:46
    Od: "Tracer" <E...@m...com>

> [...]
    >
    > szkoda, że prezesi polskich firm ubezpieczeniowych tylko przejadają
    > niemieckie pieniądze i chcą jak najszybciej zarobić - ale nie dla swoich

    NN to raczej holenderskie zydzi

    CU i Allianz to przy nich aniolki