  • 1. Data: 2006-05-10 12:10:43
    Temat: Wpis hipoteki
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Witam

    W grudniu wziąłem kredyt hipoteczny w GE. Mieszkanie na rynku wtórnym,
    już miało założoną księgę wieczystą. Niedawno przyszło zawiadomienie o
    zmianach w księdze, poszedłem po odpis. W odpisie napisane w 2 dziale że
    ja jestem właścicielem i że zmiana dokonana na wniosek notariusza. Ale w
    dziale 4 pusto, a powinien być wpisany bank.

    Widzę dwie możliwości takiej sytuacji:

    1. Ktoś czegoś nie dopatrzył i trzeba się czym prędzej starać o
    dokonanie wpisu w dziale 4

    2. Notariusz zmienia dział 2, a dopiero potem bank zmienia dział 4 i
    powinienem czekać na kolejne zawiadomienie o zmianach w księdze

    Czy ktoś kto był w podobnej sytuacji mógłby się wypowiedzieć?

    Karol

  • 2. Data: 2006-05-10 16:57:07
    Temat: Re: Wpis hipoteki
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > powinienem czekać na kolejne zawiadomienie o zmianach w księdze
    >
    > Czy ktoś kto był w podobnej sytuacji mógłby się wypowiedzieć?

    A czy byl zlozony wniosek o wpis do hipoteki?
    I czy zostala zlozona oplata od tego?
    Bo bez tego sąd palcem nie kiwnie.

    Te dwie rzeczy mogą zostac zalatwione równoczesnie. Jak ja bralem kredyt
    hipoteczny, to przed uruchomieniem musiałem złozyc w sadzie wniosek o
    wpisanie hipoteki oraz dostarczyc do banku potwierdzenie zlozenia wniosku.
    Bank powinien cos takiego Ci przygotowac, razem z deklacacją PCC na podatek
    od ustanowienia hipoteki/hipotek.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 3. Data: 2006-05-11 06:53:18
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > 2. Notariusz zmienia dział 2, a dopiero potem bank zmienia dział 4 i
    > powinienem czekać na kolejne zawiadomienie o zmianach w księdze

    A czy w akcie notarialnym był wniosek o wpis hipoteki? Jeśli nie, to ty masz
    złożyc wniosek do sądu o wpis hipoteki, a nie zaden bank. Bank przygotuje ci
    tylko dokumenty.

  • 4. Data: 2006-05-11 08:11:50
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Boombastic wrote:

    > A czy w akcie notarialnym był wniosek o wpis hipoteki? Jeśli nie, to ty masz
    > złożyc wniosek do sądu o wpis hipoteki, a nie zaden bank. Bank przygotuje ci
    > tylko dokumenty.

    W akcie notarialnym jest że notariusz złoży wniosek o zmiany w dziale II
    (dane osobowe własciciela). W umowie kredytowej jest że bank złoży za
    mnie wniosek o wpis do działu IV (hipoteki). W odpisie z KW w dziale IV
    jest wpisana jakaś wzmianka ale jest tylko jej numer który nic mi nie
    mówi, być może ona dotyczy właśnie wniosku złożonego przez bank.

    Pani na bankowej infolinii po wklepaniu w komputer moich danych
    powiedziała że powinienem czekać na kolejne zawiadomienie z sądu, o
    zmianie działu IV.

    No to chyba poczekam. Mam tylko nadzieję że sądowi zajmie to mniej niż
    kolejne pół roku... Dam znać jak się sprawa zakończy, żeby było w
    archiwach googla dla potomności :)

    Karol

  • 5. Data: 2006-05-11 08:16:44
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Boombastic wrote:

    > A czy w akcie notarialnym był wniosek o wpis hipoteki?

    Hmmm teraz tak sobie przypominam że jak brałem kredyt to mogłem wybrać
    czy wniosek o wpis hipoteki złoży za mnie notariusz czy bank. Opłatę za
    wpis mogłem uiścić notariuszowi albo bankowi. Wybrałem bank. Może gdybym
    wybrał notariusza to oba wpisy byłyby zrobione w jednym momencie.

    Karol

  • 6. Data: 2006-05-11 11:48:27
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > mogłem uiścić notariuszowi albo bankowi. Wybrałem bank. Może gdybym wybrał
    > notariusza to oba wpisy byłyby zrobione w jednym momencie.

    W takim wypadku najpierw jest rozpatrywany wpis w dziale II, bo notariusz
    pewnie szybciej dostarczył akt do sądu, a potem kolejne wnioski. Gdyby były
    złożone równoczesnie przez notariusza to takie wnioski o zmianę własciciela
    i wpis hipoteki sa najczęsciej przez sądy rozpatrywane w pierwszej
    kolejności.

  • 7. Data: 2006-05-12 07:26:55
    Od: "Paul" <p...@g...pl>

    > W grudniu wziąłem kredyt hipoteczny w GE. Mieszkanie na rynku wtórnym,
    > już miało założoną księgę wieczystą. Niedawno przyszło zawiadomienie o
    Czyli na wpis do księgi czekałeś 5 miesięcy? I przez te 5 miesięcy jako
    właściciel figurował stary właściciel z czystą hipoteką? Ciekawi mnie czy
    jak się trafi na jakiegoś kombinatora czy ten po sprzedaży mieszkania może
    otrzymać odpis z księgi wieczystej i np. pod zastaw hipoteki wziąć pożyczkę
    w banku?

  • 8. Data: 2006-05-12 08:06:27
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Paul wrote:

    > Czyli na wpis do księgi czekałeś 5 miesięcy?

    Ano. Uprzedzali mnie że może potrwać około pół roku więc pewnie wszyscy
    tak mają.

> [...]
    > otrzymać odpis z księgi wieczystej i np. pod zastaw hipoteki wziąć pożyczkę

    Znaczy się poprzedni właściciel mieszkania bierze kredyt pod hipotekę na
    nie swoje mieszkanie, korzystając z tego że w KW są jeszcze stare wpisy.
    Nie wiem czy to by przeszło ale nawet jeżeli tak to w momencie zmiany
    księgi jego bank się o tym dowie i zapyta się go co jest grane.

    Karol

  • 9. Data: 2006-05-12 08:27:38
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Paul napisał(a):
> [...]
    > otrzymać odpis z księgi wieczystej i np. pod zastaw hipoteki wziąć pożyczkę

    Gorzej - jak się dowiedziec, czy takie mieszkanie (bez wpisu) ma
    załozoną hipotekę? Chodzi o sytuację w ktorym nowy właściciel sprzedaje
    mieszkanie trzeciej osobie. Bo właśnie tego rodzaju mieszkanie mam
    zamiar kupić...

  • 10. Data: 2006-05-12 08:40:56
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    Karol S <k...@z...pl> wrote:

    > Ano. Uprzedzali mnie że może potrwać około pół roku więc pewnie wszyscy
    > tak mają.

    na założenie księgi czekałem dwa tygodnie (luty 2006), na zmianę wpisu o
    właścicielu miesiąc (kwiecień 2006), na zmianę wpisu o hipotece dwa
    tygodnie (maj 2006).. (plus za każdym razem tydzień na dostarczenie
    zawiadomienia z sądu)

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst