  • 1. Data: 2009-01-15 12:59:42
    Temat: Wiedza na temat finansów, giełdy itp.
    Od: "123" <z...@z...com>

    Nie znam się na finansach, a zdaję sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach
    dobrze by było mieć w tym zakresie przynajmniej przeciętną wiedzę.
    Proszę o informację wynikającą z Państwa doświadczenia, z czego osoba
    nie mająca żadnych podstaw mogłaby dowiedzieć się, a przede wszystkim
    zrozumieć podstawowe mechanizmy finansowe, w tym giełdę?
    Chodzi mi o coś wyjaśniającego te sprawy w możliwie najprostszy sposób,
    bez studiowania fachowych opracowań.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-15 13:18:44
    Temat: Re: Wiedza na temat finansów, giełdy itp.
    Od: "Criss" <j...@o...pl>

    Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrozumieć podstawowe mechanizmy finansowe, w tym giełdę?
    > Chodzi mi o coś wyjaśniającego te sprawy w możliwie najprostszy sposób,

    Najpierw kupić, potem sprzedać z zyskiem. Jak rynek nie pozwoli zarobić, to
    godzić się ze stratą 0,5-1,0% ew. 2% max.
    Powyższy schemat powtarzać wielokrotnie.

    Zdrowia życzę
    Criss

  • 3. Data: 2009-01-15 13:54:24
    Od: "Kornel" <k...@y...com>

    tu sa darmowe kursy od podstaw z ekonomi, finansow, pieniadza.
    http://www.nbportal.pl

  • 4. Data: 2009-01-15 13:56:34
    Od: Maciej Zywno <m...@g...pl>

    123 wrote:
    > Nie znam się na finansach, a zdaję sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach
    > dobrze by było mieć w tym zakresie przynajmniej przeciętną wiedzę.

    Np prezentacje na stronie
    http://www.nbportal.pl/pl/cw/prezentacje/prezentacje
    . Polecam ksiazke
    "Ekonomia w jednej lekcji"
    http://allegro.pl/search.php?sg=0&string=ekonomia+w+
    jednej+lekcji - jak
    dla mnie powinna byc w kanonie lektur szkolnych.
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 5. Data: 2009-01-15 15:58:23
    Od: "Patryk" <p...@w...pl>

> [...]
    > zrozumieć podstawowe mechanizmy finansowe, w tym giełdę?
    > Chodzi mi o coś wyjaśniającego te sprawy w możliwie najprostszy sposób,

    Dla początkujących w temacie giełdy polecam:
    http://onepress.pl/view/2257k/gielda.htm

  • 6. Data: 2009-01-16 10:29:33
    Od: "123" <z...@z...com>

    Bardzo dziękuję za wszystkie rady.

    > Np prezentacje na stronie http://www.nbportal.pl/pl/cw/prezentacje/prezentacje
    .
    > Polecam książkę "Ekonomia w jednej lekcji" jak dla mnie powinna być w kanonie
    lektur szkolnych.
    Co do tej książki, to z jej opisu w Internecie wynika,
    że zawiera ona globalne podejście do tematu. To jest
    niezbędne do zrozumienia tej tematyki, jednak potem
    przydałaby mi się książka lub inna publikacja opisująca
    te problemy z punktu widzenia pojedynczej osoby.

    > Dla początkujących w temacie giełdy polecam:
    > http://onepress.pl/view/2257k/gielda.htm
    O coś takiego właśnie mi chodziło.

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

  • 7. Data: 2009-01-16 11:55:25
    Od: Maciej Zywno <m...@g...pl>

    123 wrote:
    > To jest
    > niezbędne do zrozumienia tej tematyki, jednak potem
    > przydałaby mi się książka lub inna publikacja opisująca
    > te problemy z punktu widzenia pojedynczej osoby.

    Wg autora podstawowym problemem jest wlasnie zbyt czeste patrzenie na
    rozwiazania z punktu widzenia pojedynczych osob/grup interesu :)
    Maciej

  • 8. Data: 2009-01-16 12:01:31
    Od: "123" <z...@z...com>

    > Wg autora podstawowym problemem jest wlasnie zbyt czeste patrzenie na rozwiazania z
    punktu widzenia pojedynczych osob/grup
    > interesu :)

    Dla zrozumienia na pewno tak. Ale w końcu decyzje każdy podejmuje
    indywidualne, o ile nie jest na stanowisku ministra finansów lub tp. :-)
    Jednak książki takie jak ta http://onepress.pl/view/2257k/gielda.htm
    podchodzą do sprawy giełdy z punktu widzenia indywidualnego
    inwestora.