  • 1. Data: 2003-09-01 11:25:16
    Temat: Visa Classic i Visa Electron
    Od: "adm100" <a...@W...pl>

    Dzien dobry.
    Do tej pory nie mialem potrzeby korzystania z kart - tylko w bankomacie.
    W niedalekiej przeszlosci chcialbym moc korzystac z kart platniczych do
    zakupow, przelewow zagranicznych. Prosilbym zatem o odpowiedz na ponizsze:
    1. jaka jest roznica miedzy VC (Visa Classic) i VE (Visa Electron)?
    2. czy VE mozna robic zakupy przez internet?
    3 VC ma jakis depozyt zabezpieczajacy, tzn. do tej wysokosci moge robic zakupy?
    Czyli z wlasnego konta internetowego wplacam na swoj depozyt tej karty (jest tu
    jakas pobierana prowizja???) wysokosc 1000$ i wtedy jak robie zakup za 200$ to
    jak ktos zrobi przekret (znaczy sie wykorzysta niuczciwie podane przeze mnie
    numery karty do sciagniecia reszty z konta) to sciagnie tylko ta reszte, znaczy
    sie 800$??
    4 Chodzi mi o to ze bede czesto podawal nr mojej karty kredytowej w intrnecie i
    zeby jak nastapi jakis wypadek, oszustwo, ktos nie sciagnal mi calej kasy z
    konta. Jak sie przed tym najlepiej zabezpieczyc?

    Dzieki
    pozdrawiam
    adm

  • 2. Data: 2003-09-01 12:04:09
    Temat: Re: Visa Classic i Visa Electron
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    adm100 <a...@W...pl> napisał(a):

> [...]
    Tak ale tylko kartą VE Inteligo
> [...]
    >
    > zeby jak nastapi jakis wypadek, oszustwo, ktos nie sciagnal mi calej kasy z
    > konta. Jak sie przed tym najlepiej zabezpieczyc?
    Polecam lekturę : http://www.kartyonline.net/art_28.html

    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl

  • 3. Data: 2003-09-01 14:18:03
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Zapraszam do lektury FAQ :

    http://www.faq4pbb.prv.pl/

    MichalL

  • 4. Data: 2003-09-01 16:43:14
    Od: "" <a...@i...pl>

    > Zapraszam do lektury FAQ :
    >
    > http://www.faq4pbb.prv.pl/
    >
    > MichalL

    Dizeki tobie i przedmowcy za linki. Ale ja i tak nie znalazlem tego co chcialem.
    Tam jest mowa przede wszystkim o kartach polskich: mBank itp.
    A mnie chodzi o bank zagraniczny.
    Przegladalem oferte roznych bankow i tam jest napisane, ze VISA CLASSIC ma
    jakis 1500$ depozyt????????
    Co to takiego? Po co ten depozyt? Ja chce miec karte wypukla tylko do roznych
    transakcji internetowych bo oni mowia ze VISA ELECTRON sie do tego nie nadaje i
    nie da sie nic kupowac, przelewac itd. za granice. Nie maja natomiast w swojej
    ofercie kart Virtualnych.
    Jak dziala zatem ten depozyt? Czy VISA CLASSIC ma jak karta virtualna mbanku
    swojej konto ktore moge doladowac tuz przed samym zakupem (chodzi mi o
    bezpieczenstwo transakcji zeby mi ktos przypadkiem z konta nie sciagnal 100%
    gotowki)

    pozdr
    adm

  • 5. Data: 2003-09-01 16:43:26
    Od: "adm100" <a...@W...pl>

  • 6. Data: 2003-09-01 16:59:01
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "adm100" <a...@W...pl> wrote in message

    > Dizeki tobie i przedmowcy za linki. Ale ja i tak nie znalazlem tego co
    chcialem.

    Przespaceruj się do banku pekao s.a.
    i zapytaj o visę classic debetową prowadzoną w złotówkach lub dolarach. Sam
    wybierz co ci bardziej odpowiada.

    Do takiej karty zakładany jest odzielny rachunek i transakcje kartą możesz
    robić do wysokości salda na tym rachunku.
    Jak wpłacisz pieniądze to możesz je wydać, jak nie wpłacisz, to po prostu
    ich nie ma i żadna transakcja nie przejdzie.

    Visa Classic jest kartą wypukłą i jest widziana jako normalna karta
    kredytowa. To że jest podpięta do konta i de facto jest kartą debetową
    oznacza tylko tyle, że transakcje są rozliczane na koncie na bieżąco, a nie
    raz w miesiącu. Dla każdego sklepu jest to karta kredytowa.

    Za kartę w USD zapłaciłem 10 dolarów, i 150 dolarów pierwszej wpłaty. Trudno
    to nawet nazwać depozyt, bo możesz je wydać. To jest po prostu kwota
    otwarcia.
    Wysokość depozytu może być wyższa, ja u nich miałem konto i jestem dość
    wiarygodny.

    Z drugiej strony do transakcji internetowych bardzo dobrze nadaje się eKarta
    mBanku.
    Trochę szybciej możesz ja załadować (no i rozładować, co w przpadku visy
    classic może być trudne).
    Natomiast ona nie nadaje się do niczego innego jak tylko do transakcji
    internetowych, a z wizą classic możesz pojechać wszędzie i wszędzie nią
    zapłacić jak normalną kartą.

    Ja w sumie mam obie.

  • 7. Data: 2003-09-01 20:02:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "" <a...@i...pl> writes:

    > Przegladalem oferte roznych bankow i tam jest napisane, ze VISA CLASSIC ma
    > jakis 1500$ depozyt????????

    Zapewne to karta charge, musisz wplacic (zablokowac) $1500 i nastepnie
    co miesiac oplacac wydatki z poprzedniego miesiaca. Ta suma nie ma
    bezposredniego zwiazku z limitem karty, ktory ustalasz z bankiem
    oddzielnie (raczej bedzie mniejszy).

> [...]
    > bezpieczenstwo transakcji zeby mi ktos przypadkiem z konta nie sciagnal 100%

    Dla kart charge - nie. Chyba ze to karta debit, musisz sprawdzic - ale
    wtedy ten depozyt bylby dziwny (to jakis depozyt dla obywatela innego
    kraju niz bank moze?).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 8. Data: 2003-09-01 20:57:12
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > otwarcia.
    > Wysokość depozytu może być wyższa, ja u nich miałem konto i jestem

    Te 150 $ to nie jest depozyt. Pekaosa dawniej faktycznie pobierał
    depozyt w wysokości 250 $, ale od jakichś dwóch lat wycofał się z tego
    w stosunku do swoich stałych klientów.
    Ja kartę Visa wyrabiałem sobie dosyć dawno i moje 250 $ depozytu leżało
    tam cały czas, zwrócili mi je dopiero jakiś rok temu.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)