  • 51. Data: 2015-12-16 20:15:38
    Temat: Re: VIVUS szybka pożyczka;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n4rs57$7ac$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2015-12-16 o 15:18, Kris pisze:

    >Dla zbywcy strata ze sprzedaży wierzytelności nie jest kosztem, jeśli
    >wierzytelność nie była przychodem.

    Nie bardzo rozumiem, ale cos mi tu nie gra.
    Firma/bank pozyczyl dwa razy po 10 tys, jeden kredyt zostal splacony i
    wplynelo 11 tys, drugi kredyt nie zostal splacony wcale, firma/bank
    wierzytelnosc sprzedal za 3 tys ... to jaki byl sumarycznie zysk do
    opodatkowania ?
    1 tys czy 6 tys straty ?

    J.

  • 52. Data: 2015-12-16 20:18:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:

    > Zalozenie bylo, ze odlozono 1500, a upragniony telewizor kosztuje 2000.
    > Czy to jest "nie stac" ?
    >
    > Czy nawet niekoniecznie upragniony, ale rozsadny ...

    nawet jak masz 1499 to ciągle cię nie stać.

    O to właśnie bankom chodzi, żebyś się nauczył wydawać kasy, której nie masz.
    W twoim przypadku jak widać się udało.

  • 53. Data: 2015-12-16 20:20:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-16 o 19:58, J.F. pisze:
    > Zalozenie bylo, ze odlozono 1500, a upragniony telewizor kosztuje 2000.
    > Czy to jest "nie stac" ?

    Specjaliści twierdzą że rozsądny, myślący człowiek powinien posiadać 6
    mies. poduszkę na wypadek problemów z pracą. Te 2000 zł nie powinno być
    dla niego problemem skutkującym konszachty z lichwiarzami :-)

    > Wtedy procent nie jest lichwiarski :-)

    Po co płacić jakikolwiek procent? :-)

    > Jak widac PIS moglby wydac stosowna ustawe w jedna noc.
    > Ale widac ma wazniejsze problemy :-)

    PiSem sobie tu gęby nie wycieraj.
    Dlaczego UE nie zakazała jeszcze tak szkodliwej działalności skoro
    reguluje cukierki karmelkowe czy inne oscypki? :-)

  • 54. Data: 2015-12-16 20:25:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 16 grudnia 2015 14:31:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    >Przyjdzie bo nie będzie miał wyjścia. 1500zł za free pożyczył węgiel
    >kupił, za 30dni trzeba 1500zł oddać a nie ma z czego. No niby
    >emerytura wpłynęła i można oddać ale zyć przez >kolejny miesiąc z
    >czegoś trzeba. Więc taki klient idzie do vivusa i oni mu za 210zł
    >wspaniałomyślnie przedłużają pożyczkę na kolejne 30dni.
    >Tych co pożyczają od vivusa 1500zł mając możliwość oddania po 30dnia
    >całego 1500zł można statystycznie pominąć zapewne. Pożyczają ci co
    >nie mają szans oddać po 30dniach

    No nie wiem - moze i glupi jestem, jesli zakladam ze przyjda do nich
    na promocje jednak ludzie, ktorzy zamierzaja oddac i maja spore szanse
    to zrobic.

    Ale jesli nie maja, to bardzo szybko sie okaze, ze i na te dodatkowe
    oplaty ich nie stac.
    No chyba ze jak piszesz - 1500 nie maja, ale komornik 210 zl z
    emerytury co miesiac sciagnie. A nawet jesli 100zl, to i tak swietny
    interes.

    No ale oni nie tylko emerytom pozyczaja ...

    >Nawet gdyby i 30%(strzelam) to wyjda raczej na swoje.

    Jesli sie nie myle, to sugerowales wczesniej, ze klienci niemal na
    pewno nie splaca.
    No coz, ale moze te 100zl miesiecznie od 70% kredytow jest
    wystarczajace ...

    J.

  • 55. Data: 2015-12-16 20:30:10
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">

    Dnia Wed, 16 Dec 2015 00:31:06 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Wczoraj miałem okazję zapoznać się z umową pożyczki VIVUSa

    Widziałem pożyczkomat w centrum handlowym.
    Wkłada się dowód osobisty do maszyny i coś tam klika, odpowiada na pytania,
    napisali, że proces trwa 15 minut.

    https://sowafinansowa.pl/artykuly/gotowkomat-nowy-po
    mysl-na-pozyczke-od-vivus/

    --
    Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
    http://grupy.3mam.net/

  • 56. Data: 2015-12-16 20:32:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu środa, 16 grudnia 2015 14:24:19 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >ubezpieczenia) w bankach, skokach czy >innych vivusach(tu koszty
    >jeszcze większe ale kwoty pożyczek relatywnie niskie. Są miliony much
    >co KK spłacają kwote minimalna(bardzo optymistycznie założyliśmy że
    >połowa >spłaca w GP- raczej sporo mniej), sa miliony much które płaca
    >po kilkanaście zł miesięcznie za kartę, za ubezpieczenie transakcji
    >itp.
    >I dla takich milionów much kredyt w KK jest najdroższym kredytem. Bo
    >jak wezmą 10tys gotówki netto w kredycie ratalnym to
    >spłaca(uwzględniając prowizję i ubezpieczenia) np. >60rat po 275zł i

    A RRSO tego kredytu to jaki jest ?
    Bo mnie tu "najwiekszy polski bank" przyzwyczail ze miniratka to moze
    i 30% przekroczyc - nie, taniej od KK to to nie jest ...

    Alior oferuje jakies tansze, hipoteczne sa tansze, ale reszta ofert
    dla publiki to jakos sporo wychodzi.

    >Jeśli dostanie 10tys limitu w KK to znając życie przez 60miesięcy
    >będzie spłacał kwotę minimalna, w międzyczasie pewnie coś tam znowu
    >ta karta zapłaci i po 60miesiącach >takiego płacenia dalej jest
    >bankowi winny 10tys.

    Mozliwe, ale to inny model wydawania.
    Myslisz ze klient na kredyt nie pomysli "jeden juz prawie splacilem,
    to moge drugi wziac" ?

    I znow sie okaze, ze RRSO wieksze niz na karcie.

    J.

  • 57. Data: 2015-12-16 20:36:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-16 o 20:15, J.F. pisze:

> [...]
    > wplynelo 11 tys, drugi kredyt nie zostal splacony wcale, firma/bank
    > wierzytelnosc sprzedal za 3 tys ... to jaki byl sumarycznie zysk do

    Powtórzę - dla zbywcy strata ze sprzedaży wierzytelności nie jest
    kosztem, jeśli wierzytelność nie była przychodem.

    Na przykład:

    sprzedaję towar i wystawiam FV na 10 000zł. To mój przychód. Sprzedaję
    wierzytelność za 3000zł. 7000zł to moje KUP.

    Pożyczam 10 000zł - to nie jest mój przychód. Sprzedaje za 3000zł.
    7000zł nie jest moją stratą, bo 10 000zł nie było przychodem.

    --
    Liwiusz

  • 58. Data: 2015-12-16 21:00:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z wrote:
    > Dlaczego UE nie zakazała jeszcze tak szkodliwej działalności skoro
    > reguluje cukierki karmelkowe czy inne oscypki?

    Oscypki nie mają tyle przekonywującej kasy co banki.

  • 59. Data: 2015-12-16 21:05:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:

    > No nie wiem - moze i glupi jestem, jesli zakladam ze przyjda do nich na
    > promocje jednak ludzie, ktorzy zamierzaja oddac i maja spore szanse to
    > zrobic.

    Po za wyjątkami, typu zgubiłem portfel i nie mam jak wrócić do domu nie
    widzę sensu pożyczania kasy na 30 dni.
    Jak jesteś w sytuacji podbramkowej i pożyczasz, żeby oddać coś innego to
    znaczy, że już dawno coś jest nie tak.
    W każdym innym przypadku oznacza to, że nie masz z czego oddać i w ciągu
    30 dni miał ni będziesz.

    > Jesli sie nie myle, to sugerowales wczesniej, ze klienci niemal na pewno
    > nie splaca.
    > No coz, ale moze te 100zl miesiecznie od 70% kredytow jest wystarczajace

    Mniej więcej około 47% nie spłaca do końca w ogóle i ponad 70% nie
    spłaca w terminie. Parę procent nie spłaca nawet pierwszej raty.

    Takie mi wyszły statystyki z danych social lending. W Polsce może być
    trochę inaczej, ale nie sądzę, zeby dużo.

  • 60. Data: 2015-12-16 23:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zalozenie bylo, ze odlozono 1500, a upragniony telewizor kosztuje
    > 2000.
    > Czy to jest "nie stac" ?
    >
    > Czy nawet niekoniecznie upragniony, ale rozsadny ...

    Zalezy jak na to spojrzec.
    Dla mnie to znaczy ze cie bardzo nie stać - kupić za ostatnie pieniadze
    telewizor to jakas łupota - a gdzie oszczednosci na czarną godzine?