  • 1. Data: 2011-08-16 10:28:35
    Temat: Używanie karty prepaid przez dziecko ?
    Od: Marcin <p...@c...net>

    Jak wygląda formalnie sprawa używania pieniądza elektronicznego (karty
    przedpłaconej) przez dziecko poniżej 13 roku życia?
    Może czy nie może?
    Nie będą się burzyć kasjerki w sklepach jak będzie próbować płacić
    samodzielnie dziecko np. 8 letnie?

    Z regulaminu przykładowej karty prepaid (https://dotpass.pl/
    Regulamin_BZWBK.pdf):

    "...
    6. Karta może zostać nabyta przez osobę o pełnej lub ograniczonej
    zdolności do czynności prawnych, osoby
    prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej
    ("Nabywca").
    [...]
    8. Nabywca Karty ma prawo do jej przekazania osobie trzeciej, o ile
    nie dokona rejestracji w sposób określony w
    punkcie 9. Wraz z Kartą Nabywca lub Posiadacz powinien przekazać
    osobie trzeciej egzemplarz niniejszych
    Zasad, Card-carrier oraz PIN lub kod aktywacyjny.
    ..."

    czyli teoretycznie rodzic może taka kartę kupić i przekazać
    małoletniemu dziecku do użytkowania, tak ?

  • 2. Data: 2011-08-16 10:37:58
    Temat: Re: Używanie karty prepaid przez dziecko ?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 03:28:35 -0700, Marcin napisał(a):

    > czyli teoretycznie rodzic może taka kartę kupić i przekazać małoletniemu
    > dziecku do użytkowania, tak ?

    Tak.
    Natomiast tak czy inaczej sprzedający powinien oceniać wiek dziecka z
    punktu widzenia przedmiotu zawieranej przez nie umowy -- bez względu na
    to w jaki sposób dokonywana jest zapłata ceny.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-08-21 23:20:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olgierd" p...@r...org

    > Natomiast tak czy inaczej sprzedający powinien oceniać wiek dziecka
    > z punktu widzenia przedmiotu zawieranej przez nie umowy -- bez
    > względu na to w jaki sposób dokonywana jest zapłata ceny.

    Czyli zapłata za gumę do zębów tak, ale za flachę -- niekoniecznie?
    Imo -- co sprzedawcy do tego, czym płaci dziecko. Jeśli takie dziecko
    może w ogóle kupować (noworodki nie kupują) niech płaci czym chce.

    Rodzicom na pewno łatwiej rozliczać pociechę z bezgotówkowego płacenia...

    2013-09-11 12,34 zł Sklep Ecstasy
    2013-09-13 13,57 zł Apteka Amfetka
    2013-09-14 6,22 zł Kiosk PornoSik

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2011-08-21 23:29:21
    Od: b...@o...pl

    kiedyś powiedziałbym że tylko jeśli dziecko ma >=13 lat

    odkąd jednak kolega Macierzyński zaczął harcować wokół SKO
    to ja już sam nie wiem. Może i 7-latek może płacić debetówką?

  • 5. Data: 2011-08-22 06:32:34
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > kiedyś powiedziałbym że tylko jeśli dziecko ma >=13 lat
    >
    > odkąd jednak kolega Macierzyński zaczął harcować wokół SKO
    > to ja już sam nie wiem. Może i 7-latek może płacić debetówką?

    W sklepiku szkolnym np. 30gr za lizaka ?
    Ok, tylko ciiii... bo Eneuel sie przerzuci z sezamkow w na "kojaki
    - no chyba ze bedzie wisiala tabliczka - obsluga tylko posiadaczy KD SKO ;)