  • 81. Data: 2014-07-16 19:50:26
    Temat: Re: Uwaga dla posiadaczy Raiffeisen Polbank T-Mobile
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 15.07.2014 16:38, MK pisze:
    > Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    t...

    > Jednostronna zmiana umowy? Nie sadze aby dalo sie wprowadzic dodatkowa
    > umowe zmiana regulaminu.

    > Moze ubezpieczyc swojego klienta, ale zawarcie umowy i obciazenie jej
    > kosztami klienta to juz cos innego... Ja generalnie nie przyjmuje do
    > wiadomosci istnienia czegos takiego jak obligatoryjne ubezpieczenie.
    > Swoja droga ciekawe jak by zareagowal zaklad ubezpieczen gdybym zechcial
    > zmienic uposazonego ;). Hm... skoro mamy tzw sezon ogorkowy to moze sie
    > wysile i przesle z ciekawosci takie pisemko ;).

    Już gdzieś to wrzucałem. W regulaminie MC Srebrna, bo według partyline
    taką kartę teraz posiadam (zamiast kk T-mobile) jest, według mnie, jasny
    i klarowny instruktaż co do przedmiotowego ubezpieczenia:

    "Ubezpieczeniem odpłatnym objęty jest jedynie ten
    Posiadacz, który złożył deklarację przystąpienia do
    ubezpieczenia i wyraził zgodę na pobieranie opłaty na
    pokrycie kosztów ubezpieczenia."

    Teraz pytanie: czy ktoś z Was złożył deklarację i wyraził zgodę? To jest
    według mnie kluczowe.

    Xenocide

  • 82. Data: 2014-07-16 20:09:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Jul 2014 16:38:53 +0200, MK napisał(a):
    > Jednostronna zmiana umowy? Nie sadze aby dalo sie wprowadzic dodatkowa umowe
    > zmiana regulaminu.

    Jednostronna zmiana umowy jest nagminna. Bank (lub inny
    przedsiebiorca) wysyla nowe brzmienie z dopiskiem "prosze sie zgodzic
    lub wypowiedziec umowe". A regulamin to czesc umowy.

    Ale co do jakis dodatkowych, z udzialem firm trzecich, mozesz miec
    racje.

    > Moze ubezpieczyc swojego klienta,

    Pytalem o ubezpieczenie banku.
    Ryzyko jak kazde inne ... wiec czemu nie ?

    > ale zawarcie umowy i obciazenie jej
    > kosztami klienta to juz cos innego...

    W tym przypadku bylaby po prostu dodatkowa oplata.
    Aczkolwiek klient chetnie by poznal warunki ... zeby nie bylo, ze
    placil, placil, a potem dzieciom ze spadku odbieraja..

    > Ja generalnie nie przyjmuje do
    > wiadomosci istnienia czegos takiego jak obligatoryjne ubezpieczenie. Swoja

    No coz, tez pewien standard. Na razie nie slychac, aby bylo
    nielegalne..

    > droga ciekawe jak by zareagowal zaklad ubezpieczen gdybym zechcial zmienic
    > uposazonego ;). Hm... skoro mamy tzw sezon ogorkowy to moze sie wysile i

    Maja doswiadczenie, chocby z samochodami na kredyt.
    Powiadomia uposazonego, a ten zablokuje karte ?

    > przesle z ciekawosci takie pisemko ;).

    Ja wlasnie na cos innego wpadlem - zmiana regulaminu, przyjmujesz albo
    nie ... no to nie przyjmuje, wycofuje wszystkie lokaty, ale procentow
    sie domagam ... albo np nie uznaje ze mam cos zaplacic za tableta :-)

    J.

  • 83. Data: 2014-07-16 21:25:29
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 16:38:53 UTC+2 użytkownik MK napisał:

> [...]
    >
    > uposazonego ;). Hm... skoro mamy tzw sezon ogorkowy to moze sie wysile i

    Przewidzieli to, bo w umowie stoi tak:

    "W celu zabezpieczenia wierzytelności Banku Posiadacz zobowiązuje się wskazać
    Zakładowi ubezpieczeń Bank jako uposażonego oraz nie dokonywać zmiany Banku jako
    uposażonego w całym okresie kredytowania."

    pzdrwm
    luc

  • 84. Data: 2014-07-16 22:00:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "luc" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > wskazać Zakładowi ubezpieczeń Bank jako uposażonego oraz nie dokonywać
    > zmiany Banku jako uposażonego w całym okresie kredytowania."

    Mnie prawnicy uczyli zeby nie umieszczac w umowie miekkich zwrotow typu
    "zobowiazuje się" tylko wpisywac twardo "wskaze" ;). A jakas sankcja za
    niedotrzymanie zobowiazania jest? Ja nie zauwazylem, wiec nie wszystko
    przewidzieli :).

    MK

  • 85. Data: 2014-07-17 11:25:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-16 22:00, MK pisze:
> [...]
    > "zobowiazuje się" tylko wpisywac twardo "wskaze" ;). A jakas sankcja za
    > niedotrzymanie zobowiazania jest? Ja nie zauwazylem, wiec nie wszystko

    Nie nie.
    W mowie prawniczej zobowiązuje się oznacza to samo co powinien :)
    Czyli po polsku = musi

    --
    Pete

  • 86. Data: 2014-07-17 14:24:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-16 19:44, xbartx pisze:

    > Jak już wspomniałem w inny wątku dzisiaj zauważyłem na swojej liście
    > transakcji
    >
    > Kwota w PLN: -2,51
    > Szczegóły transakcji: Uznanie reklamacji 472424
    >
    > Odpowiedzi na razie żadnej na swoją reklamację nie dostałem. Kartę też
    > mam już ładnych parę lat i jak to zwykle na grupie bywa, nigdy żadnych
    > ubezpieczeń wcisnąć sobie nie dałem, więc chyba żadnego haka na mnie w
    > swojej teczce nie mają ;)

    Niestety, nie dało się złożyć wniosku o KK bez zgody na ubezpieczenie.

    --
    Pete

  • 87. Data: 2014-07-17 14:26:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-16 19:50, xbartx pisze:
> [...]
    > pokrycie kosztów ubezpieczenia."
    >
    > Teraz pytanie: czy ktoś z Was złożył deklarację i wyraził zgodę? To jest

    Z wczorajszej wrzutki wniosku wynika że ubezpieczenie jest obowiązkowe -
    nie dało się złożyć wniosku bez ubezpieczenia.

    --
    Pete

  • 88. Data: 2014-07-18 18:56:09
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 17.07.2014 14:24, Pete pisze:

    > Niestety, nie dało się złożyć wniosku o KK bez zgody na ubezpieczenie.

    Fakt, że jakieś darmowe ubezpieczenie przy kk T-mobile było. Cóż mnie to
    ani ziębi ani grzeje, bo jak dla mnie karta do odstrzału. No chyba że
    dożywotnio zwolnią z opłaty rocznej to powiedzmy te 4 transakcję można
    wykonywać, tak myślę.

    Xenocide

  • 89. Data: 2014-07-20 09:11:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    et...

    > W tym przypadku bylaby po prostu dodatkowa oplata.
    > Aczkolwiek klient chetnie by poznal warunki ... zeby nie bylo, ze
    > placil, placil, a potem dzieciom ze spadku odbieraja..

    Natrafiłem właśnie na ciekawy artykuł dotyczący ubezpieczenia kredytu, co
    prawda hipotecznego, ale jeden fragment jest całkiem ciekawy, w kontekście
    tej dyskusji. Oczywiście należałoby zapoznać się z uzasadnieniem wyroku, bo
    tu mamy tylko opis dziennikarski.

    [calosc
    http://m.wyborcza.biz/biznes/1,134339,16335387,Klien
    ci_wygrali_spor_z_bankiem_o_ubezpieczenie_niskiego.h
    tml?utm_source=m.gazeta.pl&utm_medium=testbox&utm_ca
    mpaign=biznes]

    Ubezpieczenie niskiego wkładu było skonstruowane tak, jak zwykle bywa -
    pieniądze były automatycznie pobierane z konta kredytobiorców, ale, rzecz
    jasna, nie byli oni ani stroną, ani uposażonym umowy. Nie mieli żadnego
    wpływu na to, u kogo i na jakich warunkach bank ubezpieczył ich niski wkład
    własny.

    Monika i Sebastian długo myśleli, co z tym fantem zrobić, aż w końcu
    natknęli się na kultowe dziś wśród wszystkich frankowych kredytobiorców
    postanowienie Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 6 sierpnia 2009 r.
    (sygn. XVII AmC 624/09), z którego wynika, że ponoszenie przez klientów
    kosztów polisy w sytuacji, kiedy ktoś inny osiąga z jej opłacenia korzyści,
    jest klauzulą niedozwoloną. [...]

    Nie zakwestionowali w pozwie samego ubezpieczenia jako zabezpieczenia
    kredytu, ale to, że byli obciążeni jego kosztami. Bank z kolei bronił się w
    odpowiedzi na pozew, że klienci wiedzieli o obowiązku płacenia tak
    skonstruowanego ubezpieczenia, nie zgłaszali żadnych pretensji[...]

    Co powiedział sąd? Ano orzekł, że mimo wszystko weźmie pod uwagę orzeczenie
    Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, bo jego uzasadnienie można
    zastosować także w sprawie, którą miał na stole.

    I ogłosił, że klienci mają dostać z powrotem obie raty ubezpieczenia
    niskiego wkładu własnego - w sumie ponad 10,2 tys. zł, a także prawie 3 tys.
    zł kosztów sądowych i zwrotu kosztów wynajęcia prawników.