  • 1. Data: 2005-12-08 08:27:55
    Temat: [Umowy bankowe] Granda z BTE
    Od: "Krecik" <k...@p...onet.pl>

    Witam!
    Ostatnio zakladalem konto w banku i coz widze w umowie: dobrowolne poddanie sie
    egzekucji z bankowego tytulu egzekucyjnego (BTE) do kwoty 30.000 zl. Mysle
    sobie jakies jaja, chyba pomylka. Mowie ze nie mam debetu, karty kredytowej,
    kredytu ani nic na czym bank moglby byc stratny i po co to? A Pani na to: to
    punkt umowy nie podlegajacy negocjacji (troche nieprawda bo w PKO odmowilem
    podpisania takiego gow** i nic - dalo sie)

    Pytanie do Grupowiczow:
    Czy mozna jakos wymusic na banku wykreslenie tego z umowy? Nie wiem moze
    napisac do Zwiazku Bankow (nie)Polskich albo do ochrony konsumentow?

    Pozdrawiam
    Krecik

    ps. zeby nie byc goloslownym to banki ktore wymagaja wspomnianego punktu to np
    BOS, Millenium (tutaj 200.000 sic!!!), PKO (ma to na osobnej kartce) i pewnie
    wiele innych.

  • 2. Data: 2005-12-08 20:31:06
    Temat: Re: [Umowy bankowe] Granda z BTE
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Krecik napisal dnia 2005-12-08 09:27:
> [...]
    > punkt umowy nie podlegajacy negocjacji (troche nieprawda bo w PKO odmowilem
    > podpisania takiego gow** i nic - dalo sie)

    Od nastu lat mamy w Polsce wolność gospodarczą i konkurencję na rynku banków.
    Banki to instytucje prywatne (najczęściej i w znacznej części). Tak więc coś, co
    udało się w jednym banku, nie musi udać się w drugim.

    > Pytanie do Grupowiczow:
    > Czy mozna jakos wymusic na banku wykreslenie tego z umowy? Nie wiem moze
    > napisac do Zwiazku Bankow (nie)Polskich albo do ochrony konsumentow?

    Jaki związek ma zmuszanie kogoś (w tym przypadku banku, osoby prawnej) do
    zawierania niekorzystnych dla siebie umów z wolnością gospodarczą? Czy twoim
    zdaniem bank to urząd, czy firma prywatna, która ma zarabiać pieniądze? Skoro
    nie podoba ci się to, co oferuje jeden bank, dlaczego zamiast pójść do innego
    wolisz wymuszać drogą administracyjną na tym pierwszym zmianę swoich
    wewnętrznych sposobów działania?

    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl
    / || \\

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 3. Data: 2005-12-08 21:15:16
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Marcin Kaminski wrote:

    > Czy twoim zdaniem bank to urząd, czy firma prywatna,
    > która ma zarabiać pieniądze?

    Jeżeli ona taka prywatna, to dlaczego jest uprzywilejowana możliwością BTE?

    > Skoro nie podoba ci się to, co oferuje
    > jeden bank, dlaczego zamiast pójść do innego

    Pokaż mi bank, który nie ma odruchu warunkowego podtykania przy podpisaniu
    umowy oświadczenia o poddaniu się egzekucji. Nawet jeżeli jest to np. konto
    walutowe bez karty.

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2005-12-09 08:21:24
    Od: "Krecik" <k...@p...onet.pl>

    > Od nastu lat mamy w Polsce wolność gospodarczą i konkurencję na rynku banków.
    > Banki to instytucje prywatne (najczęściej i w znacznej części). Tak więc coś,
    > co udało się w jednym banku, nie musi udać się w drugim.

    Taka sama wolnosc masz przy wyborze paliwa czy uslug telekomunikacyjnych
    Gdzie chcesz kupic paliwo od Orlenu czy Lotosu? A telefon zalozy Ci TPSA (0
    wyboru) a gdy chcesz komorke to sa 3 sieci ktore sa w zmowie cenowej i nie
    obniza kosztow polaczen. Tak samo masz 10 bankow i jezeli kazdy cos takiego
    wpisze (BTE) to Twoj wybor sie konczy. A zjawisko to jest opisane w ksiazkach
    od ekonomi i nazywa sie OLIGOPOL. Uwazam ze od tego sa instytucje typu nadzor
    bankowy (w przypadku telekomunikacji URTiP a dla paliw jest tez jakas tam izba
    paliw plynnych) zeby takie zapedy studzic. I dlatego uwazam ze moje pytanie nie
    jest bezsensowne.

    Patrz wyzej na argumentacje

    Pozdrawiam
    Krecik

  • 5. Data: 2005-12-09 08:41:14
    Od: "Krecik" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zdaniem bank to urząd, czy firma prywatna, która ma zarabiać pieniądze?

    Aaaa sorki przeoczylem to!

    NO CHYBA ZARTUJESZ!!! NIEKORZYSTNE to jest i owszem ale dla mnie! Przeciez
    wyraznie napisalem ze nie biore kredytu ani karty kredytowaej ani debetu!!!
    Wytlumacz mi logicznie gdzie Ty widzisz strate banku??? Wplacam kase i wyplacam
    tyle ile wplacilem placac grzecznie za obsluge konta.

    Pozdrawiam
    Krecik

  • 6. Data: 2005-12-09 10:49:43
    Od: maho <m...@p...net>

    Krecik napisał(a):

> [...]
    > Wytlumacz mi logicznie gdzie Ty widzisz strate banku??? Wplacam kase i wyplacam
    > tyle ile wplacilem placac grzecznie za obsluge konta.

    Ale możesz zrobić niedozwolony debet. I bank chce się zabezpieczyć przed
    tym. Inna sprawa że tego niedozwolonego debetu prawdopodobnie byś nie
    zrobił na 30.000 (chociaż jakbyś się postarał .....)

    pozdrav

    maHo

  • 7. Data: 2005-12-09 11:47:16
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 12/9/2005 11:49 AM, maho wrote:

    > Ale możesz zrobić niedozwolony debet. I bank chce się zabezpieczyć przed
    > tym. Inna sprawa że tego niedozwolonego debetu prawdopodobnie byś nie
    > zrobił na 30.000 (chociaż jakbyś się postarał .....)

    Swego czasu wspisywano z rozdzielnika 100 tys.

    Banki zdają sobie sprawę, że taki zapis, o ile jest całkowicie
    jednostronny (np. w przypadku, gdy taki tytuł nijak się nie pojawi, bo
    klient nie korzysta z produktu, który mógłby go wygenerować) - stąd
    racjonalizują kwotę.
    Np. do karty Visa Economic Mille z limitem ok. 6 tys. egzekutor liczy na
    c.a. 15 tys. złotych.

    Wpisanie dużej kwoty do tytułu odstrasza klienta, ponadto może - czego
    nie da się wykluczyć - skłonić do oszustwa nieuczciwego pracownika banku.

    Wymagający klient będzie się domagał, by zapisy umowne posiadały walor
    ekwiwalentności - bank to nie mafia, żeby groził śmiercią (finansową) za
    200 zł debetu.

    Pzdr: Witek

  • 8. Data: 2005-12-11 22:34:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Bogdan B. napisał(a):
    > Jeżeli ona taka prywatna, to dlaczego jest uprzywilejowana możliwością BTE?

    dobre pytanie...

    KG