  • 1. Data: 2010-11-05 16:23:01
    Temat: Techmex padł
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Szkoda firmy miałem do niej sentyment.
    Giełda bez tego śmiecia już nigdy nie będzie taka sama :)

  • 2. Data: 2010-11-05 16:48:35
    Temat: Re: Techmex padł
    Od: SERG <m...@p...fm>

    A może drugie Monnari tutaj będzie??

    "...Warszawa, 11.08.2009 (ISB) - Sąd rejonowy z Łodzi ogłosił upadłość
    spółki odzieżowej Monnari Trade obejmującą likwidację majątku, podało
    Monnari w komunikacie. Postanowienie sądu uprawomocni się 17 sierpnia. ..."

  • 3. Data: 2010-11-05 17:34:57
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

> [...]
    > spółki odzieżowej Monnari Trade obejmującą likwidację majątku, podało
    > Monnari w komunikacie. Postanowienie sądu uprawomocni się 17 sierpnia.

    No to się nasz Kroovka "fundamentalnie" nie popisał w tym przypadku....

    [...]
    PORTFEL NA 2010 ROK
    TECHMEX--------------------1,48 zl
    [...]

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2010-11-05 19:41:09
    Temat: Re: Techmex pad?
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Endriu wrote:

    > TECHMEX--------------------1,48 zl

    Hmm ja się tam nie znam, ale np. jak pada spółka z C/WK<1 to i tak daje
    zysk.

  • 5. Data: 2010-11-05 21:32:37
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > Hmm ja się tam nie znam, ale np. jak pada spółka z C/WK<1 to i tak daje
    > zysk.

    Komornik/syndyk upadłościowy zrewiduje te cokwartalne exellowskie słupki

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2010-11-05 21:49:19
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Endriu wrote:

    > Komornik/syndyk upadłościowy zrewiduje te cokwartalne exellowskie słupki

    No one jednak podlegają jakiemuś audytowi, więc chyba te parametry to nie
    ściema.

  • 7. Data: 2010-11-05 23:19:44
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2010-11-05 20:41, Delfino Delphis pisze:

    > Hmm ja się tam nie znam, ale np. jak pada spółka z C/WK<1 to i tak daje
    > zysk.

    Spółka postawiona jest w stan upadłości gdy jest niewypłacalna tzn. nie
    reguluje swoich wymagalnych zobowiązań. Może też upaść gdy wartość
    zobowiązań jest większa niż majątek spółki nawet gdy ta realizuje swoje
    zobowiązania na bieżąco.

    Jak jest w tym przypadku nie wiem, ale nie liczyłbym na to, że
    udziałowcom coś skapnie. Są ostatni w kolejce. Wartość Techmexu to jest
    w tej chwili wartość upłynnienia, która ma się z grubsza nijak do
    wartości księgowej. W skrócie: wartość upłynnienia to suma wartości
    poszczególnych składników majątku spółki (w praktyce środków trwałych i
    dóbr niematerialnych np. patenty, prawa autorskie itp), które można
    sprzedać, w cenach za jakie ktoś skłonny kupić - taka wartość rynkowa
    majątku. Z pieniędzy należy uregulować zobowiązania spółki w określonej
    kolejności, pokryć koszty postępowania a dopiero potem resztę rozdzielić
    pomiędzy udziałowców - jeśli oczywiście będzie co dzielić.

    Wartość upłynnienia jest zazwyczaj różna od wartości księgowej. Np.
    wartość upłynnienia samochodu zaraz po zakupie jest zazwyczaj niższa (bo
    spadła gwałtownie po wyjeździe z salonu) niż wartość księgowa, która
    jest bliska cenie zakupu, bo auto nie zaczęło się amortyzować. Za 60
    miesięcy samochód będzie zamortyzowany i jego WK=0 ale w praktyce
    przedstawia jakąś wartość - można go sprzedać za parę złotych.

    Jeżeli zarząd "przewidział" upadłość to prawie na pewno wyczyścił
    rejestr z takich pozycji o zerowej wartości księgowej.

  • 8. Data: 2010-11-06 23:08:15
    Od: Endriu <a...@g...com>

    > No to się nasz Kroovka "fundamentalnie" nie popisał w tym przypadku....
    >
    > [...]
    > PORTFEL NA 2010 ROK
    > TECHMEX--------------------1,48 zl
    > [...]

    Syndyk Techmeksu: fałszowano dane
    http://www.crn.pl/news/wydarzenia/wyniki-finansowe/2
    010/11/syndyk-techmeksu-falszowano-dane

    "[...] Syndyk masy upadłości Techmeksu ujawniła raporty finansowe za
    ostatnie kwartały. Wyniki są fatalne - na dzień 30 czerwca 2010 r.
    spółka miała ponad 194 mln zł długu. W 2009 r. strata netto wyniosła
    207 mln zł, czyli 7 razy więcej niż podawał zarząd. Syndyk zarzuca
    władzom spółki posługiwanie się zafałszowanymi danymi. [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 9. Data: 2010-11-06 23:10:44
    Od: Endriu <a...@g...com>

    > Hmm ja się tam nie znam, ale np. jak pada spółka z C/WK<1 to i tak daje
    > zysk.

    Linki z Bankier.pl

    Syndyk Techmeksu: fałszowano dane
    http://www.crn.pl/news/wydarzenia/wyniki-finansowe/2
    010/11/syndyk-techmeksu-falszowano-dane

    "[...] Ponadto Danuta Wieczorek zwróciła uwagę na rozbieżności w
    wycenie majątku. Np. majątek wyceniany przez zarząd na 58,8 mln zł
    (prawdopodobnie chodzi o wartość zdjęć satelitarnych) według
    rzeczoznawcy działającego na zlecenie syndyka był wart 1,3 mln zł.
    [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2010-11-07 00:38:02
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Wszedłem w Techmex kiedyś łapiąc dołki (auć, już tego nie robię). Jak tylko
    zobaczyłem że to bankrut, to natychmiast sprzedałem z niskim limitem.
    Przypadkowo zarobiłem. :-)))
    Od tej pory trzymam się zasady, że w gówno nie wchodzę, choćby było w złotym
    papierku.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/