  • 1. Data: 2003-03-06 09:45:13
    Temat: Tabela opłat
    Od: p...@o...pl

    Mam pytanie dotyczące tabeliopłat w Bankach.
    Czysto czytam żale lidzi, któży zostali narażeni na koszty w wyniku zmian opłat
    w bakach. Wiem, że w regulaminach jest, że bank może zmienic tabele opłat. Ale
    czy może to zrobic dowolnie? Czy ktos wie, czy jest jakis przepis, który nie
    pozwala dowolnie kształować tablei oplat? Czy np można ustalic opłate za
    prowadzenie rachunku na 10000 zł?
    Pytanie jest czysto teoretyczne, ale może ktos cos wie na ten temat?

  • 2. Data: 2003-03-06 11:36:55
    Temat: Re: Tabela opłat
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > prowadzenie rachunku na 10000 zł?
    > Pytanie jest czysto teoretyczne, ale może ktos cos wie na ten temat?

    Z reguły w umowach ROR pisze, że zmianę opłat nie traktuje się jako zerwanie
    umowy. Tak więc teoretycznie mogą ustalić za prowadzenie 10000zł. Tylko kto w
    takim banku zostanie. Tensor1

  • 3. Data: 2003-03-06 12:17:54
    Od: p...@o...pl

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > zerwanie
    > kto w
    >
    > Ale zanim minie okres wypowiedzenia umowy zdążą naliczyć jeden raz taką
    > opłatę. :)
    >
    > Pozdrawiam
    > kriskel

    Czy w normalnych krajach np EURO taż tak jest, że klient banku musi sie godzić
    na taką umowę?

  • 4. Data: 2003-03-06 12:58:08
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2003-03-06 13:19:59
    Od: e...@p...onet.pl

    > kto w
    >
    > Ale zanim minie okres wypowiedzenia umowy zdążą naliczyć jeden raz taką
    > opłatę. :)

    z reguly bywa wtedy mozliwosc odmowy akceptacji nowych zapisow (regulaminu,
    taryfy), skutkujaca rozwiazaniem umowy na starych zasadach.

    poza tym w wypadku, gdyby chcieli osskubac w ten sposob klientow (a nawet tylko
    wprowadzic razaco absurdalne oplaty) mozna by chyba bylo isc do sadu (z duza
    szansa wygranej, moim zdaniem) na podstawie ogolnego sformulowania kodeksu
    cywilnego o "sprzecznosci z zasadami wspolzycia spolecznego" (umowy
    cywilnoprawe, a taka jest umowa rach. bankowego, mozna ksztaltowac swobodnie,
    ale w granicach m.in. tychze zasad - cokolwiek by one mialy znaczyc :).

    rgds

  • 6. Data: 2003-03-06 19:36:55
    Od: "MaDeR" <S...@w...pl>

    > Ale zanim minie okres wypowiedzenia umowy zdążą naliczyć jeden raz taką
    > opłatę. :)

    Bank w życiu jej nie dostanie. Wyląduje w sądzie i praktycznie na pewno
    przegra.

    Paweł Papierkowski "MaDeR" - m...@w...pl
    Moja strona: http://inq.prv.pl/
    Wystrzegaj się tego, który zakazuje ci Informacji,
    gdyż jego serce śpiewa o zostaniu twoim panem...

  • 7. Data: 2003-03-07 00:46:40
    Od: " Kay" <z...@N...gazeta.pl>

    p...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > prowadzenie rachunku na 10000 zł?
    > Pytanie jest czysto teoretyczne, ale może ktos cos wie na ten temat?

    Polecam serwis Związku Banków Polskich a konkretnie:

    http://www.zbp.pl/doc/uchwaly.zip

    Jedna z uchwał mówi o 1 miesięcznym wyprzedzeniu w zakresie opłat żeby dać
    klientowi możliwość rezygnacji z usług...

    Pozdrawiam

    K.