eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › TV Banking
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2002-03-09 20:24:26
    Temat: TV Banking
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Za Onetem

    W 2000 roku z usług bankowych za pośrednictwem telewizji cyfrowej korzystało
    12 mln Europejczyków, w 2003 r. liczba ta ma wzrosnąć do 26 mln.

    Zdaniem ekspertów cytowanych w marcowym numerze miesięcznika Die Bank,
    TV-banking odgrywał będzie coraz większą rolę wśród elektronicznych kanałów
    dostępu do usług finansowych - ze względu chociażby na powszechność używania
    odbiorników telewizyjnych.

    Do korzystania z TV-bankingu niezbędny jest telewizor cyfrowy lub specjalna
    przystawka do odbiornika analogowego oraz oczywiście specjalny system
    teleinformatyczny umożliwiający interaktywny kontakt klienta z bankiem.
    Interaktywna telewizja wychodzi już z okresu prób i staje się stopniowo
    coraz powszechniej używanym medium.

    Jaka jest przewaga TV-bankingu nad np. internetowym dostępem do usług
    finansowych? Obecni użytkownicy twierdzą, że jest to wygodniejsze i wymaga
    mniej wysiłku - konsument siedzi na kanapie i ma natychmiastowy dostęp do
    informacji o swoim koncie, a także do innych produktów i usług bankowych.
    Dane mogą być podawane w formie multimedialnej, z wykorzystaniem technik
    animacji - co dodatkowo upraszcza wszelkie operacje. Interaktywność
    umożliwia większą personalizację kontaktu z bankiem - klient może np.
    bezpośrednio połączyć się multimedialnie z doradcą bankowym.

    Dla banków z kolei TV-banking stwarza dodatkowe możliwości marketingowe -
    mogą one w atrakcyjnej formie (filmów, animowanych prezentacji i symulacji)
    dotrzeć z ofertą produktową do poszczególnych grup klientów. Jest to
    szczególnie ważne dla banków o bardzo szerokiej ofercie produktowej.




strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1