  • 1. Data: 2010-07-27 08:11:14
    Temat: TU EUROPA Spółka Akcyjna
    Od: "Criss" <j...@t...pl>

    Witam.
    Znajoma chce wziąć kredyt na mieszkanie (ok. 250kPLN). Pośrednik chce jej
    jeszcze dodatkowo wcisnąć produkt o nazwie Ubezpieczeniowy Fundusz
    Kapitałowy "Strategia New Frontier X" oferowany przez TU na Życie EUROPA SA.
    Proponują pierwszą wpłatę (też na kredyt) 10k PLN, następnie wpłaty po 300
    PLN co miesiąc przez 15 lat. Gwarantują 8% corocznie sugerując, że wypłata
    kwoty ubezpieczenia po 15tu latach pozwoli niemal w całości spłacić
    pozostały kredyt mieszkaniowy.
    Środki funduszu lokowane są do 100% w obligacje Seccur Asset SA, z których
    wypłata oparta jest na indeksie BNP PARIBAS NEW FRONTIER 8 EUROPE
    (dywersyfikacja na akcjach europejskich, amerykanskich, japonskich
    nieruchomo

  • 2. Data: 2010-07-27 08:17:04
    Temat: Re: TU EUROPA Spółka Akcyjna
    Od: "Criss" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Criss" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypłata oparta jest na indeksie BNP PARIBAS NEW FRONTIER 8 EUROPE
    > (dywersyfikacja na akcjach europejskich, amerykanskich, japonskich

    przepraszam wysłało się niechcący,
    dokończę zatem w tym poście:

    .... na nieruchomościach i obligacjach.)

    Bardzo proszę o opinię, czy jest sens wchodzić w ten fundusz
    ubezpieczeniowy.

    Opłaty: 1.28% rocznie, opłata za ryzyko 0,033% rocznie,
    opłata likwidacyjna 1% po 15 latach

    Pozdrawiam
    Criss

  • 3. Data: 2010-07-27 08:24:17
    Od: "martin14" <m...@p...onet.pl>

    > Bardzo proszę o opinię, czy jest sens wchodzić w ten fundusz
    > ubezpieczeniowy.
    >
    > Opłaty: 1.28% rocznie, opłata za ryzyko 0,033% rocznie,
    > opłata likwidacyjna 1% po 15 latach

    Pareto było mielone tysiąc razy na tysiącu forów. Nikt Ci 8% nie gwarantuje - to
    historyczny wynik, który nijak nie ma się do tego co indeks osiągnie w kolejnych
    latach. Albo źle zrozumiałeś słowa "doradcy" albo on za bardzo się wczuł w swoją
    rolę.;-) Gwarantują to Ci jedynie to, że na 15 lat jesteś uwiązany:P

    O samej konstrukcji poczytaj tu http://www.structus.pl/analizy/pierwsza-struktura-
    z-regularna-skladka (choć od czasu powstania tego artykułu chyba wzrosły opłaty).

    pozdr,

  • 4. Data: 2010-07-27 08:34:58
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Criss" <j...@t...pl> napisał w wiadomości grup

    > Bardzo proszę o opinię, czy jest sens wchodzić w ten fundusz
    > ubezpieczeniowy.
    >
    > Opłaty: 1.28% rocznie, opłata za ryzyko 0,033% rocznie,
    > opłata likwidacyjna 1% po 15 latach

    Patrząc czysto finansowo imo kompletnie nie ma to sensu.

    Szukać sensu można by w przypadku gdyby znajoma była osobą typu "jak widzę
    pieniądze to muszę je natychmiast przepić albo coś sobie kupić". Wtedy by to
    spełniało rolę jakiegoś "systematycznego oszczędzania" równie dobrze jak
    inne podobne produkty. Podobnie w przypadku osoby z lękami dotyczącymi
    przyszłości w rodzaju "stracę pracę, skończą mi się pieniądze i umrę z głodu
    a bank zabierze mi mieszkanie".

    O tym że kwota wypłaty po 15 latach pozwoli na spłatę nią reszty kredytu
    należy myśleć raczej w kategoriach opowieści z krainy baśni albo historii
    typu Edek z Krainy Kredek.

  • 5. Data: 2010-07-27 11:55:29
    Od: "Criss" <j...@t...pl>

    Użytkownik "martin14" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Gwarantują to Ci jedynie to, że na 15 lat jesteś uwiązany:P

    Jestem tego samego zdania!

    Dziękuję za odpowiedź

    Criss

  • 6. Data: 2010-07-27 12:06:31
    Od: "Criss" <j...@t...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Patrząc czysto finansowo imo kompletnie nie ma to sensu.
    >
    > O tym że kwota wypłaty po 15 latach pozwoli na spłatę nią reszty kredytu
    > należy myśleć raczej w kategoriach opowieści z krainy baśni

    Również skłaniam sie ku takiemu poglądowi

    albo historii
    > typu Edek z Krainy Kredek.

    ewentualnie Bronek z Krainy Mrzonek,
    ale proszę traktować to jako żarcik, a nie jako
    zakamuflowaną zaczepkę polityczną:)

    Dziękuję za odpowiedź

    Criss

  • 7. Data: 2010-07-27 21:43:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > O tym że kwota wypłaty po 15 latach pozwoli na spłatę nią reszty
    > kredytu należy myśleć raczej w kategoriach opowieści z krainy baśni
    > albo historii typu Edek z Krainy Kredek.

    Eee, czemu? 250 kzl, po 15 latach moze nie zostac (prawie) nic do
    splaty.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2010-07-27 22:36:48
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał w wiadomości grup

    > Eee, czemu? 250 kzl, po 15 latach moze nie zostac (prawie) nic do
    > splaty.

    Teraz jest moda na "raty równe". I na długie kredyty. Ale nawet gdyby to był
    krótki kredyt jak na standardy hipo, no powiedzmy na 25 lat, to przy
    oprocentowaniu powiedzmy 7% i ratach równych, po 15 latach do spłacenia
    pozostaje nadal ponad 150k kapitału.

  • 9. Data: 2010-07-28 23:19:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

> [...]
    > przy oprocentowaniu powiedzmy 7% i ratach równych, po 15 latach do
    > spłacenia pozostaje nadal ponad 150k kapitału.

    Mialem na mysli to, ze klient moze splacic duzo szybciej niz umowa
    przewiduje. Wiele osob tak robi.
    --
    Krzysztof Halasa