  • 1. Data: 2003-01-25 11:48:50
    Temat: Strata BRE Banku a mBank
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Czytałem, że BRE Bank zakończył ubiegły rok dość pokaźną stratą. Czy to może
    mieć jakiś zły wpływ na bezpieczeństwo pieniędzy klientów mBanku
    (elektronicznej części BRE Banku) ?

  • 2. Data: 2003-01-25 12:07:13
    Temat: Re: Strata BRE Banku a mBank
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    -=Przemek=- wrote:
    > Czytałem, że BRE Bank zakończył ubiegły rok dość pokaźną stratą.
    > Czy to może mieć jakiś zły wpływ na bezpieczeństwo pieniędzy
    > klientów mBanku (elektronicznej części BRE Banku) ?

    To ja skopiuje odpowiedz, ktora w jedno miejsce juz poslalem ;)

    (moja odpowiedz - generalnie nie, moze miec wplyw na konkurencyjnosc
    oferty, oraz czas wprowadzania nowych produktow. Mysle jednak, ze
    mBank ma proiorytet, bo jest bardzo medialny i pewnie po supermarkecie
    pewnie beda sie spieszyc z KK. Ciekawe kto bedzie pierwszy - Inteligo
    z kartami PKO BP, czy mBank? :)

    --------
    Istotnie ten rok nie może być zaliczony do udanych dla BRE Banku i w
    ogóle dla
    większości polskich banków. BRE zanotował stratę w wysokości ok. 200
    milionów
    złotych (a strata całej grupy BRE Banku może przekroczyć 300 mln
    złotych).
    Wyniki te o tyle zaskakują, że jeszcze rok temu mówiono o zysku netto
    przekraczającym 400 mln złotych. I chociaż w ciągu 2002 roku wiadomo
    było, że
    bank nie osiągnie takich wyników, to jednak liczono, że straty będą
    mniejsze.
    Okazuje się jednak, że BRE nie jest wyjątkiem. Dużo gorsze wyniki od
    zakładanych osiągnęła znaczna część polskich banków. Jedynym wyjątkiem
    wartym
    wspomnienia jest nasz największy polski detalista PKO BP, należący w
    100
    procentach do skarbu państwa, który odnotował w tym roku rewelacyjny
    wynik
    finansowy.

    Wracając do BRE - jest to bodaj pierwsza tak znacząca "wpadka" tego
    banku. Na
    aż tak złe wyniki miało wpływ kilka czynników. Z jednej strony
    zawiodła tym
    razem intuicja prezesa BRE Banku, który do tej pory robił na rynku
    kapitałowym
    zyskowne interesy. Z drugiej - nie doszły do skutku transakcje, który
    miały
    wpłynąć na dodatni wynik finansowy - m.in. sprzedaż mniejszościowego
    udziału w
    mBanku, wejście na warszawski parkiet grupy ITI itd. Jak już
    wspomniałem - duży
    wpływ miała koniunktura. Sytuacja BRE nie jest rzeczą odosobnioną i
    dotyczy
    niestety całego sektora bankowego.

    I na koniec, bezpieczeństwo depozytów zgromadzonych w mBanku.

    Myślę, że nie ma się czego obawiać. Nie tak dawno prezes Kostrzewa
    zapowiedział, że BRE bank położy większy nacisk na działalności
    detaliczną -
    czyli nie tylko na mBank ale także i MultiBank. Depozyty zgromadzone w
    mBanku
    są objęte Bankowym Funduszem Gwarancyjnym, a do jednorocznej straty
    nie
    przywiązywałbym w kontekście mBanku dużej uwagi.
    Moim zdaniem bardziej w tym przypadku należy patrzeć na jego ofertę.
    Czy w
    takiej sytuacji zapowiedzi władz banku będą miały przełożenie na nowe
    produkty
    i konkurencyjność dotychczasowych usług.
    mBank czuje ostatnio na plecach oddech swojego największego
    konkurenta -
    Inteligo, który po przejęciu przez PKO BP szybko rozwija skrzydła.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 3. Data: 2003-01-25 12:28:33
    Od: "MAX" <max_kr{w_y_t_n_i_j__t_o)@poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:b0tulo$qff$1@news.onet.pl...

    > To ja skopiuje odpowiedz, ktora w jedno miejsce juz poslalem ;)

    Ciach..

    Weź pod uwagę, że z tego co mi wiadomo, to mBank jako taki nie ma osobowości
    prawnej. Tak więc jak upadnie BRE Bank, to poleci mBank. Co prawda jego
    depozyty są gwarantowane przez BFG, ale 100% otrzymasz tylko w przypadku
    wkładu do 1000 EUR. Powyżej 1000 a do 22 500 EUR dostaniesz już tylko 90% i
    to bez odsetek.

    Tak więc sam rozumiesz

    MAX

  • 4. Data: 2003-01-25 15:08:54
    Od: "RS" <s...@p...onet.pl>

    > Weź pod uwagę, że z tego co mi wiadomo, to mBank jako taki nie ma
    osobowości
    > prawnej. Tak więc jak upadnie BRE Bank, to poleci mBank.

    daleko posunięty wniosek o upadku bre banku. Jeżeli śledzisz banki giełdowe
    to z pewnością wiesz, że większość ostatnimi dniami wykazała spore straty
    (moim zdaniem z to nieunikniony wpływ belkowej daniny a co za tym idzie
    sporego "run`u" na fundusze i długoterminowe lokaty + kiepska gospodarka
    generalnie).

    jeden kiepskie wyniki to jeszcze nie upadek naprawdę porządnego banku, który
    zwyczajnie zachowuje się na rynku bardzo agresywnie - i to mu się chwali.

    -------------------
    ..:: RS ::.. www.obligacje.terramail.pl
    -------------------

  • 5. Data: 2003-01-25 15:28:47
    Od: "Viacomp" <s...@m...stop.pl>

    > jeden kiepskie wyniki to jeszcze nie upadek naprawdę porządnego banku,

    racja

    > który zwyczajnie zachowuje się na rynku bardzo agresywnie - i to mu się
    chwali.

    no chwali mu się dopóki wygrywa, gdy zaczyna przegrywać to już trochę mniej
    się mu chwali -

    jako klient trzymam pieniądze w banku bo chcę żeby były tam bezpieczne
    jakbym chciał żeby tymi pieniędzmi były wykonywane jakieś agresywne ruchy to
    przeniosę je przykładowo do jakichś agresywnych funduszy - tam ryzyko jest
    spore, ale moge przynajmniej coś na tym więcej zarobić

  • 6. Data: 2003-01-25 15:38:41
    Od: "RS" <s...@p...onet.pl>

    > no chwali mu się dopóki wygrywa, gdy zaczyna przegrywać to już trochę
    mniej
    > się mu chwali -

    sukces ma wielu ojców a porażka jest sierotą

> [...]
    > przeniosę je przykładowo do jakichś agresywnych funduszy - tam ryzyko jest
    > spore, ale moge przynajmniej coś na tym więcej zarobić

    to zapraszam np. do PEAKO WWW - masz tam 0,5% (wobec 5% w mBANKU) a i ten
    Wspaniały bank potrafi agresywnie zainwestować kasę - poszukaj sobie akcja
    pt. Szeptel

  • 7. Data: 2003-01-25 16:14:34
    Od: "Viacomp" <s...@m...stop.pl>

    > mniej
    >
    > sukces ma wielu ojców a porażka jest sierotą

    nikt nie twierdzi że prowadzenie banku to łatwa sprawa :-)

    > to zapraszam np. do PEAKO WWW - masz tam 0,5% (wobec 5% w mBANKU) a i ten
    > Wspaniały bank potrafi agresywnie zainwestować kasę - poszukaj sobie akcja
    > pt. Szeptel

    jeszcze raz : bank ma przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo ulokowanych
    środków
    oprocentowanie jest istotne ale bezpieczeństwo wielokrotnie ważniejsze

  • 8. Data: 2003-01-25 16:17:28
    Od: Pawel Sztabinski <p...@p...onet.pl>

    MAX wrote:

    > U?ytkownik "Micha3 'Amra' Macierzy?ski" <m...@p...pl>
    > napisa3 w wiadomo?ci news:b0tulo$qff$1@news.onet.pl...

    > Ciach..
    >
    > We* pod uwag?, ?e z tego co mi wiadomo, to mBank jako taki nie ma osobowo?ci
    > prawnej. Tak wi?c jak upadnie BRE Bank, to poleci mBank. Co prawda jego
    > depozyty s? gwarantowane przez BFG, ale 100% otrzymasz tylko w przypadku
    > wk3adu do 1000 EUR. Powy?ej 1000 a do 22 500 EUR dostaniesz ju? tylko 90% i
    > to bez odsetek.

    Tylko czy przy tak ogromnej liczbie depozytow mBanku srodkow z BFG wystarczy
    chociaz w takiej skali...?

  • 9. Data: 2003-01-25 16:25:51
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > jeszcze raz : bank ma przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo
    > ulokowanych środków
    > oprocentowanie jest istotne ale bezpieczeństwo wielokrotnie
    > ważniejsze

    Ale pamietaj, ze jak na razie to wlasnie BRE doplacalo do mBanku... :)
    Straty zostaly poniesione na bankowosci inwestycyjnej (kilka
    nieudanych zakupow), a nie na obsludze firm.
    No i pod koniec to sobie juz przeksiegowali wszystko - jako, ze ten
    rok byl stracony, to juz nie bylo co ukrywac.
    Na duzym minusie w tym roku jest jescze KB, BGZ, teraz chyba wyszlo ze
    i Millennium (BIG BG).
    Pekao mial zarobic 1,4 czy 1,6 mld zl bodaj a zarobil ok 900 mln.
    Jednym slowem...

    Pamietaj tez, ze wlascicielem BRE jest Commerzbank - i chociaz on sam
    ma klopoty, to jednak nie az takie, zeby nie moc podratowac BRE.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 10. Data: 2003-01-25 17:41:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MAX" <max_kr{w_y_t_n_i_j__t_o)@poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > wkładu do 1000 EUR. Powyżej 1000 a do 22 500 EUR dostaniesz już tylko 90% i

    Jednak z odsetkami - naliczonymi przez bank do momentu zaprzestania jego
    dzialania, a nastepnie ustawowymi.

    Z tym, ze ze wzgledu na ten brak osobowosci prawnej nie bardzo rozumiem
    jak mialaby wygladac owa "sprzedaz mniejszosciowych udzialow" w mBanku.

    Swoja droga, jak to zostalo zrobione z PKOBP i Inteligo? Domyslam sie,
    ze PKOBP przejelo od BGBPL zobowiazania z tym zwiazane (na podobnej
    zasadzie jak ubezpieczalnia), ale co dostali klienci?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator