  • 1. Data: 2002-11-28 15:35:09
    Temat: SWIFT MT103
    Od: "TOP" <o...@e...com>

    Witam Grupowiczów,
    Czy jest gdzieś dostępny na sieci opis standardu MT103?

    Zaglądałem na stronę SWIFT i znalazłem informacje wyłącznie o niektórych
    polach tego standardu opisane w FAQ, natomiast nie udało mi się znaleźć
    jakiegoś jednego spójnego doca zawierjącego opis całości. Nie zdziwiłbym się
    gdyby SWIFT udostępniał to wyłącznie za kasę, ale wolę zapytać.
    Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

    Miłego dnia
    Tomek
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-11-28 15:44:47
    Temat: Re: SWIFT MT103
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    A chcesz sam wysłac taki komunikat ?;)

    Pzdr
    P.S.
    Dokumantacja to cała płyta bite 650 Mb danych (opisy)

  • 3. Data: 2002-11-28 16:03:40
    Od: "TOP" <o...@e...com>

    >A chcesz sam wysłac taki komunikat ?;)

    W zasadzie trafiłeś w sedno sprawy :^)

    A poważnie. Mam problem z tym, że poszczególne aplikacje bankowe służące do
    obsługi przelewów zagranicznych wymagają różnego zakresu informacyjnego
    zależnego od przyjętej parametryzacji. Chce sprawdzić czego wymaga standard do
    którego później i tak wszystkie MultiCash'e, Bresoki i inne takie, konwertują
    te dane.
    Z tego co się zdążyłem zorientować, to komunikat MT103 jest o wiele berdziej
    złożony niż mi się wydawało, ale że nie lubię sobie odpuszczać z byle powodu,
    więc brnę dalej :^)

  • 4. Data: 2002-11-28 17:31:09
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

> [...]
    berdziej
    > złożony niż mi się wydawało, ale że nie lubię sobie odpuszczać z byle

    Nie chce Cie martwic ale to nie taka prosta sprawa jak p. komunikaty ELIXIR.
    MT103 czesto powoduje wygenerowanie komunikatu MT202 (w banku realizujacym)
    wiec sprawa sie bardziej komplikuje.Nie wiem jakiego rodzaju przekazy beda
    wchodzic w gre bo do tego moze rowniez sluzyc MT205 , a jesli byc chcial
    wysylac wyciag to jesli dobrze paimetam MT940.
    W wiekoszosci przypadkow kounikaty SWIFT w podstaowej formie maja minimalny
    zakres danych , a podczas realizacji sa wypelniane w calosci przez bank
    realizujacy.

    Powodzenia