  • 11. Data: 2002-10-17 13:59:37
    Temat: Re: SPADEK a BANK
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    o...@w...pl (Marecki) writes:

    > W gestii banku nie jest również ustalanie czy wlasciciel zyje czy nie.
    > To nie jest problem banku i ten nie ma prawa tego sprawdzac.

    Problem banku to to nie jest, ale bank ma prawo to sprawdzac, i byly
    takie przypadki.
    Bank nie ma prawa wyplacic pieniedzy osobie, ktorej pelnomocnictwo
    wygaslo na skutek smierci wlasciciela. Jesli bank stwierdzi, ze dana osoba
    nie zyje, i sa na to dowody, to spadkobiercy mogliby wystapic do banku
    o zwrot nielegalnie wyplaconych pieniedzy.

    Natomiast oczywiscie normalnie bank wyplaca te pieniadze w dobrej wierze,
    a spadkobiercy i pelnomocnicy to te same osoby (osoba).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 12. Data: 2002-10-17 18:53:01
    Od: "ewa" <n...@i...pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym kogoś "pogryzł" , i niekoniecznie winna jest osoba, która nie chce
    > udostępnić informacji - byc może tylko ona miała kontakt z mamusią, a
    reszta
    > to sępy i hieny.

    Właśnie, czy to nie dziwne, że pozostałe córki nie wiedzą, gdzie mama
    trzymała pieniądze? Wiem, że prawo jest prawem, ale tym bardziej trzeba
    wcześniej pomyśleć o tym, że nie jesteśmy wieczni, a wypadki chodzą po
    ludziach (również młodych)
    Niezależnie od tego, kto ma rację, mam dreszcze, jak myślę o ludziach, dla
    których ważniejsza od straty bliskiej osoby, jest możliwość straty pieniędzy
    (nie swoich w końcu)
    Ewa

  • 13. Data: 2002-10-17 18:59:08
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "ewa" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Właśnie, czy to nie dziwne, że pozostałe córki nie wiedzą, gdzie mama

    Masz rację.
    A ja po sobie wiem, że czasem jest to jedno życzliwe dziecko interesujące
    się rodzicami, i tacy, którzy za zycia nie mieli czasu.
    Ale potem im się należy. Czasami uważają, ze są pierworodni i wszystko im
    się należy.

    A zarabiają na sporze obcy.
    "Kochająca" się rodzina wystawia się na pośmiewisko

    Coś autor wątku nie zaprzecza iż jest "hieną" czy "sępem"

  • 14. Data: 2002-10-18 07:17:31
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "coolio " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > wiec moje pytanie brzmi czy sa jakiekolwiek inne mozliwosci poza
    chodzeniem od
    > banku do banku czy tez "ublaganiu" strony, by dowiedziec sie gdzie
    ulokowane
    > sa pieniadze przewidziane do podzialu spadkowego ?

    Przychodzi mi do glowy jeden sposob: wniosek do sadu o dzial spadku. W toku
    tego postepowania sad ma obowiazek ustalenia skladu majatku spadkowego i
    dokonania jego podzialu pomiedzy spadkobiercow. Oznacza to, ze sad bedzie
    "szukal" rachunku zmarlego (zmarlej) w praktyce az do skutku. W takich
    sytuacjach bank nie jest zwiazany tajemnica bankowa. Jezeli o rachunku
    zmarlego wiesz malo, szukanie zajmie troche czasu i pochlonie troche kosztow
    (banki jak wiesz pobieraja prowizje rowniez za poszukiwanie rachunku), ktore
    byc moze w orzeczeniu konczacym postepowanie sad przerzuci na tego
    spadkobierce, ktory pomimo, ze wiedzial o rachunku to numeru nie podal.

    wady (plusy ujemne) - wpis, czas, sadowy dzial spadku powinien obejmowac
    caly majatek spadkowy;
    zalety (plusy dodatnie) - duza szansa osiagniecia zamierzonego celu.

    Pozdr, Beniowa

  • 15. Data: 2002-10-18 08:12:54
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    kriskel wrote:

    > A jakie są skutki prawne wypłacenia pieniędzy przez pełnomocnika po
    > śmierci właściciela konta, jeżeli w regulaminie jest zapisane, że
    > pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmierci właściciela?

    Spadkobiercy mogą dochodzić tej kwoty od banku, a nie od pełnomocnika
    co jest często prostszą metodą odzyskania pieniędzy. Bank będzie wtedy
    próbował obciążyć pełnomocnika. Dodatkowo jeśli dobrze pamiętam to
    pełnomocnik może odpowiadać karnie

  • 16. Data: 2002-10-19 20:29:43
    Od: "kto to" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Nikt" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Spadkobiercy mogą dochodzić tej kwoty od banku, a nie od pełnomocnika
    > co jest często prostszą metodą odzyskania pieniędzy. Bank będzie wtedy
    > próbował obciążyć pełnomocnika.

    A skad wytrzasnales cos takiego? bank bedzie probowal obciazyc pelnomocnika
    ROTFL.A niby za co bank ma obciazac pelnomocnika?
    Bank dziala w dobrej wierze i wykonuje dyspozycje wlasciciela/pelnomocnika
    jesli wlasciciel nie zyje to bank nie ma obowiazku czytac codziennie
    nekrologow w gazecie zeby sie dowiedziec czy jego klient nie zyje (co i tak
    technicznie nie jest mozliwe np. umarl pan Jan Kowalski lub Jan Nowak skad
    bank ma wiedziec ktory to jego klient), dla banku wiarygodna informacja ze
    KLIENT NIE ZYJE - JEST TYLKO AKT ZGONU!!! i pelnomocnik lub ktos inny poki
    nie dostarczy Aktu Zgonu to dla banku klient ZYJE = pelnomocnik ma prawo
    wyplacic pieniadze, Spadkobiercy beda dochodzic swoich praw tylko wobec
    pelnomocnika, bank jedynie dostarcza dowody kto wyplacil po terminie
    zapisanym w akcie zgonu, praktyka zwykle jest taka zeby nie placic podatku
    spadkowego pelnomocnik wyplaca i dzieli sie z reszta rodziny jesli reszta
    jest niezadowolona to wtedy zwykle traca bo zaczynaja sie bawic w
    postepowanie spadkowe i placa podatek spadkowy.

    >Dodatkowo jeśli dobrze pamiętam to
    > pełnomocnik może odpowiadać karnie

    Tutaj zgoda
    Alek

  • 17. Data: 2002-10-19 23:11:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "kto to" <k...@o...pl> writes:

    > A skad wytrzasnales cos takiego? bank bedzie probowal obciazyc pelnomocnika
    > ROTFL.A niby za co bank ma obciazac pelnomocnika?

    Teoretycznie to powinno tak byc. Ale w praktyce nie slyszalem.

> [...]
    > nie dostarczy Aktu Zgonu to dla banku klient ZYJE = pelnomocnik ma prawo

    Nie ma czegos takiego ze klient zyje lub nie "dla banku".

> [...]
    > jest niezadowolona to wtedy zwykle traca bo zaczynaja sie bawic w
    > postepowanie spadkowe i placa podatek spadkowy.

    W praktyce oczywiscie tak... przy jakiejs wiekszej akcji mogloby okazac
    sie inaczej - ze np. bank wyplacic niewlasciwej osobie, i musi pokryc
    strate, i samemu szukac winnego na wyspach jakichs.