  • 1. Data: 2008-08-29 14:59:34
    Temat: zaswiadczenie o zarobkach do kredytu hipotecznego
    Od: MK <M...@M...PL>

    Witam

    Dziś dostałem od pracodawcy zaświadczenie o zarobkach i o zatrudnieniu
    na czas nie określony - na potrzeby kredytu hipotecznego.
    Możliwe że w przyszłym tygodniu złożę wypowiedzenie pracodawcy - bo
    zmieniam pracę na inną, lepiej płatną. I tutaj mam pytanie. Czy jak
    złoże wszystkie papiery do banku o kredyt, to czy bank może jakoś
    sprawdzić czy w między czasie ktoś nie złożył wypowiedzenia ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-08-29 16:01:48
    Od: "daro" <t...@o...pl>

    > złoże wszystkie papiery do banku o kredyt, to czy bank może jakoś
    > sprawdzić czy w między czasie ktoś nie złożył wypowiedzenia ?

    Ale jakie to ma znacznie? Na dzień taki a taki zaświadczenie jest zgodne z
    prawdą i tyle, nikt tam nic nie bedzie później sprawdzał.
    --
    D.

  • 3. Data: 2008-08-29 16:02:27
    Od: Wornet <w...@w...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > złoże wszystkie papiery do banku o kredyt, to czy bank może jakoś
    > sprawdzić czy w między czasie ktoś nie złożył wypowiedzenia ?

    Przed udzieleniem kredytu moze sprawdzic czy tam pracujesz, jesli
    uslyszy "juz nie" albo "wkrotce juz nie" to cienko to wroze :)

    Pozdr

  • 4. Data: 2008-08-29 18:19:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MK" <M...@M...PL> wrote in message news:g992sa$jid$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wszystkie papiery do banku o kredyt, to czy bank może jakoś sprawdzić czy
    > w między czasie ktoś nie złożył wypowiedzenia ?

    Jaki sens ma skladanie wypowiedzenia w pierwszym tygodniu miesiaca skoro
    jest liczone od ostatniego dnia m-ca? Chyba, ze pracujesz u niego poniej
    roku... to wtedy biegnie od ostatniego dnia tygodnia.

    MK

  • 5. Data: 2008-08-29 19:33:43
    Od: MK <M...@M...PL>

    > Jaki sens ma skladanie wypowiedzenia w pierwszym tygodniu miesiaca skoro
    > jest liczone od ostatniego dnia m-ca? Chyba, ze pracujesz u niego poniej
    > roku... to wtedy biegnie od ostatniego dnia tygodnia.

    a jak to dokładnie wygląda z wypowiedzeniem za porozumieniem stron ?
    Czy mogę dogadać się z pracodawcą że np: składam wypowiedzenie 10
    września i żegnamy się w dobrych nastrojach z dniem 1 października ?
    Czy pomimo porozumienia ja i tak muszę przepracować co najmniej miesiąc ?
    Przepraszam za małe odbieganie od tematu

    Pozdrawiam
    MK

  • 6. Data: 2008-08-29 19:44:36
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MK pisze:

> [...]
    > Czy pomimo porozumienia ja i tak muszę przepracować co najmniej miesiąc ?
    > Przepraszam za małe odbieganie od tematu

    W tresci wypowiedzenia piszesz, ze "bez zachowania ustawowego okresu
    wypowiedzenia" i podajesz z jakim dniem proponujesz rozwiazanie stosunku
    pracy. Jesli wczesniej nie bedziesz dogadany, pracodawca moze przyjac
    wypowiedzenie ale nie wyrazic zgody na skrocenie okresu wypowiedzenia.
    Trzeba pamietac, zeby przy okresleniu dnia rozstania uwzglednic nalezne
    dni urlopu do wykorzystania - i wykorzystac w tym okresie.

  • 7. Data: 2008-08-29 20:07:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 21:44:36 +0200, krzysztofsf napisał(a):

    > W tresci wypowiedzenia piszesz, ze "bez zachowania ustawowego okresu
    > wypowiedzenia" i podajesz z jakim dniem proponujesz rozwiazanie stosunku
    > pracy.

    Wybacz, ale to co podpowiadasz to jest wprowadzenie człowieka na minę.
    Rozwiązanie stosunku pracy przez pracownika bez zachowania okresu
    wypowiedzenia to tzw. 'dyscyplinarka dla pracodawcy' (art. 55 kp) i jeśli
    pracownik zastosuje to niezasadnie, może spodziewać się konsekwencji
    (art. 61(1) kp).

    Porozumienie to po prostu porozumienie.

    > Jesli wczesniej nie bedziesz dogadany, pracodawca moze przyjac
    > wypowiedzenie ale nie wyrazic zgody na skrocenie okresu wypowiedzenia.

    Nie, nie, nie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2008-08-29 20:07:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MK <M...@M...PL> writes:

    > a jak to dokładnie wygląda z wypowiedzeniem za porozumieniem stron ?

    "Za porozumieniem stron" mozna rozwiazac umowe w dowolnym terminie.

    > Czy mogę dogadać się z pracodawcą że np: składam wypowiedzenie 10
    > września i żegnamy się w dobrych nastrojach z dniem 1 października ?

    Oczywiscie.

    > Czy pomimo porozumienia ja i tak muszę przepracować co najmniej miesiąc ?

    To nie tak, w praktyce (niekoniecznie w teorii) termin wypowiedzenia
    chroni tylko pracownika, tzn. pracodawca musi za ten czas zaplacic.
    Jesli pracownik w srode w poludnie stwierdzi, ze od 15 ma wolne, to
    nikt mu nic (w typowym przypadku) nie zrobi.

    Przy jakichs kontraktach moze byc troche inaczej, choc tak czy owak
    pracownik, w porownaniu do pracodawcy, nie ryzykuje prawie niczym
    (poza ew. tym, ze nie dostanie pensji, i bedzie musial sie wozic po
    jakichs sądach pracy itd).

    Kiedys bylo nieco inaczej, swiadectwa pracy i inne staze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2008-08-29 20:11:30
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 22:07:52 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > chroni tylko pracownika, tzn. pracodawca musi za ten czas zaplacic.
    > Jesli pracownik w srode w poludnie stwierdzi, ze od 15 ma wolne, to nikt

    Dostanie dyscyplinarkę za naruszenie podstawowych obowiązków. Nawet w
    okresie wypowiedzenia lub biegu okresu oczekiwania na rozwiązanie (przy
    porozumieniu) pracownik ma pewne obowiązki.

  • 10. Data: 2008-08-29 20:31:20
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > wypowiedzenia to tzw. 'dyscyplinarka dla pracodawcy' (art. 55 kp) i jeśli
    > pracownik zastosuje to niezasadnie, może spodziewać się konsekwencji

    Nie ma w kodeksie pracy formy rozwiazania umowy o prace za porozumieniem
    stron .

    Mylisz pojecia. Przy wynegocjowanym skroconym okresie wypowiedzenia,
    pracownik sklada wypowiedzenie, na zakonczenie ktorego wpisuje prosbe o
    skrocenie okresu wypowiedzenia. Nie jest to cytowana przez ciebie forma,
    ktora sprowadza sie w praktyce do wreczenia wypowiedzenia i wyjscia z pracy.
    Jednoczesnie pracodawca musi miec na pismie przyczyne dla ktorej
    pracownik nie przepracowal na wypowiedzeniu przyslugujacego mu okresu.

    > Nie, nie, nie.

    Tak, tak, tak.
    Pracodawca nie ma obowiazku zgodzic sie na skrocenie obowiazkowego
    okresu. Moze przyjac wypowiedzenie ale nakazac prace do ustawowego
    zakonczenia.