eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankizaliczka w firmie... › Re: zaliczka w firmie...
  • Data: 2002-12-16 18:15:03
    Temat: Re: zaliczka w firmie...
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 16 Dec 2002 18:50:29 +0100, "Baton" <k...@p...fm> wrote:


    >> >Zapytaj ją w czym wg niej zapis 234-100 jest lepszy od 234-130 (nie
    >> >przejmuj się - ona zrozumie)? A co najciekawsze, ona ma za każdym razem
    >> >tyle samo roboty.
    >>
    >> Hehe. Być może musiałaby dokonać jeszcze jednego księgowania (130-100)
    >> i później wrócić do domu? A i kasjera do banku z gotówką wysłać (a
    >> jeśli sama tym się zajmuje, to już w ogóle przechlapane). Co to w
    >> ogóle za firma?
    >
    >Tak z ciekawosci... o co chodzi z tymi zapisami? ;)))

    Każda operacja finansowa w firmie powinna być księgowana. Jeśli firma
    prowadzi tzw. pełną księgowość, stosownych zapisów dokonuje się na
    tzw. kontach księgowych. Obowiązuje zasada podwójnej księgowości -
    każda operacja musi zostać uwidoczniona na dwóch kontach, po
    przeciwnych ich stronach (debet i credit).

    W tym konkretnym przypadku:
    1/ wypłata zaliczki z kasy - oznacza konieczność wyksięgowania danej
    kwoty z konta "kasa" (ct 100) i zaksięgowania jej na koncie stosownych
    rozrachunków (np. dt 234).
    2/ wypłata zaliczki z rachunku bankowego - zamiast konta "kasa" będzie
    konto "rachunek bankowy" (ct 130).
    3/ jeśli na rachunku w banku pustki, a kasa pełna żywej gotówy, trzeba
    by wpłacić pieniądze (z kasy) do banku; stosowne księgowania: dt 130 i
    ct 100. :-))

    Pozdrawiam,
    --
    Amnesiac

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1