    From: zielak <0...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: zabezpieczenie kredytu
    Date: 14 May 2007 14:15:03 -0700

    On 14 Maj, 23:04, "joan" <g...@o...eu> wrote:
    > Użytkownik "zielak" <0...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:1179168211.039844.314100@y80g2000hsf.
    googlegroups.com...

> [...]
    > Jak maja sie do siebie kursy euro do franka? Czy one sa sztywno zwiazane, a
    > jesli nie, to czy zakup takich par jak powyzej moze w jakims scenariuszu dac
    > strate?
    > Normalnie ten mechanizm dziala chyba tak: np za rok zlotowka wzgledem euro
    > spadnie z 3,75 do np 4,25 wiec "long" zamknie sie ze strata, ale zlotowka
    > wzgledem franka tez spada, powiedzmy z 2,75, do 3,0, wiec sie okaze, ze
    > "short" przyniesie zysk, ale czy nie jest tak ze sie obie te inwestycje
    > wyrownaja i w efekcie dalej tracimy na kredycie???

    EUR/PLN (Long) znaczy ze grasz na wzrost EUR wzgledem PLN, czyli
    zarabiasz jak zlotowka sie oslabia.
    EUR/CHF (Short) grasz na spadek EUR wzgledem CHF,
    EUR/CHF short = CHF/EUR long
    masz zatem CHF/EUR L i EUR/PLN L = CHF/PLN Long, zarabiasz jak frank
    sie wzmacnia wzgledem zlotowki, albo innymi slowy jak zlotowka traci
    wzgledem franka.
    CND.