  • 31. Data: 2002-03-08 10:26:50
    Temat: Re: wysokosc odsetek??
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Karol"
    > No to wyjasnij watpliwosci:
    >
    > 1. Jak mozna podwojnie naliczac PDOF
    > 2. Co daje codzienne naliczanie odsetek w kontekscie:
    > - podstawa opodatkowania ponizej 49 gr
    > - zaokraglanie odsetek do 1 gr

    przeciez tu akurat obaj jestesmy zgodni, ze tego sie
    nie da wyjasnic.
    *** blad ***

  • 32. Data: 2002-03-08 10:45:40
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a6a3kt$23q$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Karol"

    > przeciez tu akurat obaj jestesmy zgodni, ze tego sie
    > nie da wyjasnic.

    :-))

    Dzieki.

    Karol

  • 33. Data: 2002-03-08 18:08:40
    Od: d...@i...pl (Adam S.)

    > Poprawiam wyliczenia
    > lokata zawarta 21 lutego, zerwana 4 marca - 8 dni przypada na luty i 3 na
    > marzec
    > lutowe odsetki bez podatku: 4600*8*1,5/36500=1,51 PLN
    > marcowe odsetki: 0,57 PLN, podstawa 1,00 PLN, podatek 0,20 PLN
    > Razem odsetki 2,08 PLN, podatek 0,20 PLN, do wyplaty 1,88 PLN
    > Żadne kombinacje nie dają 1,34, które ci wyplacili - poproś o wyliczenie

    Podatek raz jeszcze
    do wylicznie odsetek za luty nie mam uwag, natomiast mam watpliwosci co do
    odsetek a wlasciwie podatku za marzec. Prosze o podanie podstawy prawnej w
    kwesti zaokraglania podstawy podatku do pelnych złotych. Zauważ że w tym
    wypadku podatek wynosi nie 20% tylko 20/57 /35,08%/
    Poza tym mam wrazenie ze u mnie naliczono podatek od faktycznej liczby
    odsetek a nie zaokraglonej /BPHPBK/,

    gren

    Reality Show BAR w Internecie > Ogladaj, komentuj, glosuj...
    >>> http://barpolsat.interia.pl/

  • 34. Data: 2002-03-11 09:25:43
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Adam S."

> [...]
    > wypadku podatek wynosi nie 20% tylko 20/57 /35,08%/
    > Poza tym mam wrazenie ze u mnie naliczono podatek od faktycznej liczby

    Fortis Bank robi tez 20% do calych odsetek marcowych, bez zadnych
    zaokraglen, ale przyznali mi racje i juz poprawiaja.

    zaokraglanie to §14 Rozporzadzenia MF z 31.12.1997
    (Dz.U 16/97 z późniejszymi zmianami)
    *** blad ***

  • 35. Data: 2002-03-11 10:15:28
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a6ht69$m9l$...@n...tpi.pl...

    > zaokraglanie to §14 Rozporzadzenia MF z 31.12.1997
    > (Dz.U 16/97 z późniejszymi zmianami)
    > *** blad ***

    Obecnie to raczej z dnia 04.05.2001: §20-21.

    Karol

  • 36. Data: 2002-03-11 11:24:44
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com>
    > Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:a6ht69$m9l$...@n...tpi.pl...

    > Obecnie to raczej z dnia 04.05.2001: §20-21.

    zgadza się - rozdział 8
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/mf01-05-04.shtml
    *** blad ***

  • 37. Data: 2002-03-14 13:56:46
    Od: "RURB" <r...@s...cz>

    > zgadza się - rozdział 8
    > http://www.mofnet.gov.pl/podatki/mf01-05-04.shtml

    A moim zdaniem rozporządzenie to dotyczy płatkików podatku (czyli w tym
    wypadku banku) i bank powinien zaokrąglać do pełnych groszy. Tak jest
    przecież z podatkiem VAT (przecież na fakturze nie ucina się groszy) a
    dopiero przy rozliczaniu z US na VAT-7.
    Robert

  • 38. Data: 2002-03-14 15:02:08
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "RURB"

> [...]
    > wypadku banku) i bank powinien zaokrąglać do pełnych groszy. Tak jest
    > przecież z podatkiem VAT (przecież na fakturze nie ucina się groszy) a

    mozesz miec racje - w takim razie zmienia swoje dzialanie BIG-BG i BZ-WBK
    poniewaz oba zaokraglaja kazdemu klientowi
    *** blad ***

  • 39. Data: 2002-03-14 15:10:35
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a6qe12$rg$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "RURB"

    > mozesz miec racje - w takim razie zmienia swoje dzialanie BIG-BG i BZ-WBK
    > poniewaz oba zaokraglaja kazdemu klientowi

    IMHO trzeba sie przyjrzec jak potracaja podatek biura maklerskie przy
    wyplacie dywidend.
    Tutaj powinien dzialac bardzo podobny mechanizm.

    Karol

  • 40. Data: 2002-03-14 16:15:23
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Karol <a...@b...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a6qeel$f5f$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > wyplacie dywidend.
    > Tutaj powinien dzialac bardzo podobny mechanizm.

    Sprawdzilem.
    Biura maklerskie licza podatek od kazdego klienta oddzielnie, wg zasad
    ordynacji podatkowej.
    Nastepnie spolka, ktora rozlicza sie z podatku, wykazuje w deklaracji sume
    podatkow pobranych od poszczegolnych klientow. Spolka nic juz nie koryguje w
    podatku.
    Tak wiec IMHO bank powinien jako platnik pobierac od podatnika odsetki
    zgodnie z przepisami OP (rozporz.) oraz ustawy o PDOF, czyli od odsetek
    (dochodu) postawionych do dyspozycji podatnika.
    Po zsumowaniu podstaw opodatkowania i pobranych podatkow moze sie okazac, ze
    pobrany podatek nie bedzie zgadzal sie dokladnie z globalna podstawa
    opodatkowania. Oczywiscie istnieje ryzyko, ze US wezwie bank do wyjasnienia
    przyczyn dla ktorych podatek wykazany w deklaracji jest inny niz wynikaloby
    to z globalnej podstawy opodatkowania. Mysle jednak, ze po zlozeniu
    wyjasnien przez bank US da sobie spokoj z tym problemem.
    Jezeli nie to bedziemy mieli o czym poczytac w gazetach i podyskutowac na
    grupie :-)

    Pozdrawiam,
    Karol