  • 1. Data: 2014-03-26 10:16:59
    Temat: wYpłata nietypowej waluty
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Wakacje za pasem, więc proszę o radę: jak najwygodniej i najszybciej
    wypłacić (tu: z Alior Kantor) nietypowe waluty? Pytam, ponieważ w
    zwykłym Aliorowym okienku na pewno mogę dostać USD, EUR i bodaj GBP,
    tymczasem będę potrzebował gotówkę na przykład w HUF albo CZK - można je
    kupić w aliorkantorze, ale (chyba) nie ma możliwości wypłaty. Czy w
    związku z tym pozostaje mi tylko "analogowy" kantor?

    Będę wdzięczny za podpowiedzi
    pwz

  • 2. Data: 2014-03-26 12:12:10
    Temat: Re: wYpłata nietypowej waluty
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu środa, 26 marca 2014 10:16:59 UTC+1 użytkownik pwz napisał:
> [...]
    >
    > kupić w aliorkantorze, ale (chyba) nie ma możliwości wypłaty. Czy w
    >
    > związku z tym pozostaje mi tylko "analogowy" kantor?

    Ja tam się nie bawiłem w egzotyczną gotówkę braną z Polski, tylko kupiłem USD w
    aliorowym kantorze, zamówiłem kartę do konta USD i wypłaciłem CZK na miejscu w
    bankomacie.

    pzdrwm
    luc

  • 3. Data: 2014-03-26 14:11:11
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-03-26 12:12, luc pisze:
    > Ja tam się nie bawiłem w egzotyczną gotówkę braną z Polski, tylko kupiłem USD w
    aliorowym kantorze, zamówiłem kartę do konta USD i wypłaciłem CZK na miejscu w
    bankomacie.

    OK, OK, ale zanim znajdziesz bankomat, najpierw musisz kupić winietę na
    autostradę itp. Czasami faktycznie można zapłacić za nią w EUR, ale po
    straszliwym kursie - jadąc przez kilka państw/granic, zaczyna się to
    średnio kalkulować...
    pwz

  • 4. Data: 2014-03-26 14:30:37
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pwz" napisał w wiadomości grup

> [...]

    autostradę itp. Czasami faktycznie można zapłacić za nią w EUR, ale po
    straszliwym kursie - jadąc przez kilka państw/granic, zaczyna się to
    ---------------
    Generalnie polskie banki operuja gotowka w EUR,USD, czasami GBP i jeszcze
    rzadziej CHF. Nordea oferowala jeszcze waluty skandynawskie, ale to juz
    chyba powoli przeszlosc, bo zniknie z rynku przejeta przez PKOBP. Reszte
    walut to raczej tylko w kantorze nabedziesz gotowkowo, ewentualnie moze sa
    kantory hybrydowe, ze kupisz on-line a odbierzesz w stacjonarnym, ale nie
    wiem czy cos takiego istnieje.

  • 5. Data: 2014-03-26 19:24:50
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-03-26 14:11, pwz pisze:

    > OK, OK, ale zanim znajdziesz bankomat, najpierw musisz kupić winietę na
    > autostradę itp. Czasami faktycznie można zapłacić za nią w EUR, ale po
    > straszliwym kursie

    a po co w EUR?
    Kupujesz na pierwszej stacji benzynowej w CZ, płacąc tą samą kartą Alior
    Kantor USD

    - jadąc przez kilka państw/granic, zaczyna się to
    > średnio kalkulować...

    Zupełna bzdura.
    Winiety np. austriackie kupujesz płacąc kartą, ale równocześnie
    wychodzisz z wątku "waluty egzotyczne" bo do tego celu wyciągasz kartę z
    dobrymi kursami EUR czyli np. Polbankowy MC.
    Jeśli zamierzasz pozostać w nurcie walut egzotycznych to:
    - winietę HU kupujesz przez internet (virpay.hu - koniecznie w języku
    madziarskim bo tylko wtedy zapłacisz w HUF)
    - winietę RO kupujesz też przez internet
    - winietę BG kupujesz na pierwszej stacji benzynowej w BG, płacąc tą
    samą kartą Alior Kantor USD

    Do Turcji można dojechać nie kalkulując ;)

    Sławek

  • 6. Data: 2014-03-26 19:43:20
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > Generalnie polskie banki operuja gotowka w EUR,USD, czasami GBP i jeszcze
    > rzadziej CHF. Nordea oferowala jeszcze waluty skandynawskie, ale to juz
    > chyba powoli przeszlosc, bo zniknie z rynku przejeta przez PKOBP.

    Czy PKO BP będzie mógł odmówić wypłaty w koronach ze zlikwidowanej lokaty przejętej
    po Nordea?

  • 7. Data: 2014-03-26 20:16:26
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-03-26 19:24, Slavekk pisze:
    (...)
    > Do Turcji można dojechać nie kalkulując ;)

    No zupełnie nie ten kierunek. U mnie będzie Słowacja (być może też CZK),
    Węgry, Serbia, Macedonia, Grecja. Pierwszy i ostatni no problem bo EUR,
    ale Madziarzy i Serbowie pieszczą się ze swoimi papierzyskami i często
    nie chcą przyjmować waluty obcej (winieta, knajpa, hotel), tylko chcą
    koniecznie:
    1. swoją,
    2. żywą gotówkę.
    Ich kraj, ich prawo, stąd moje poszukiwania, bo rachunek pt.
    nocleg+śniadanie+winieta zaczyna wyglądać nieciekawie po głupich
    przeliczeniach gotówkowych...
    pwz

  • 8. Data: 2014-03-26 21:12:59
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-03-26 20:16, pwz pisze:
    > W dniu 2014-03-26 19:24, Slavekk pisze:
    > (...)
    >
    > No zupełnie nie ten kierunek. U mnie będzie Słowacja

    na stacji benzynowej - możesz zapłacić kartą (EUR)

    > (być może też CZK),

    jak pisałem - stacja benz. - karta USD/AK

> [...]
    > Ich kraj, ich prawo, stąd moje poszukiwania, bo rachunek pt.
    > nocleg+śniadanie+winieta zaczyna wyglądać nieciekawie po głupich

    Szukasz problemów tam gdzie ich nie ma.

    HU - pisałem
    - winieta HU przez internet + karta USD/AK
    - paliwo - karta USD/AK
    - hotel - karta USD/AK
    reszta może być gotówką - bankomat + karta USD/AK

    SRB
    - bar po przekroczeniu granicy (na autostradzie) - karta USD/AK
    - paliwo - karta USD/AK
    - autostrady - na wszystkich bramkach - karta USD/AK
    - hotel - karta USD/AK
    reszta może być gotówką - bankomat + karta USD/AK

    Nie ma ŻADNEGO powodu by zaraz za granicą dokonywać jakiejś
    ekwilibrystyki. Gotówka nie jest potrzebna natychmiast po przekroczeniu
    granicy, zdążysz spokojnie odwiedzić bankomat.
    Oprócz przejazdów tranzytowych mieszkałem tydzień w Serbii i gotówki
    używałem tylko do zakupu biletów komunikacji i zapłaty za pensjonat (ale
    to w EUR ;)). W sklepach i restauracjach bez problemu płaciłem kartą.

    Sławek

  • 9. Data: 2014-03-26 22:15:07
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Glaukon" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > chyba powoli przeszlosc, bo zniknie z rynku przejeta przez PKOBP.

    Czy PKO BP będzie mógł odmówić wypłaty w koronach ze zlikwidowanej lokaty
    Musisz zajrzec do regulaminu lokat. Wydaje mi sie, ze nie, ale pewnie bedzie
    jakis termin, po, ktorym bank wypowie takie lokaty. To przejmowanie Nordei
    bedzie mialo rozne etapy, gdzies to kiedys opisywali.

  • 10. Data: 2014-03-26 23:38:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >na autostradę itp. Czasami faktycznie można zapłacić za nią w EUR,
    >ale po straszliwym kursie - jadąc przez kilka państw/granic, zaczyna

    Akurat winiete to pewnie mozesz kupic placac karta bezgotowkowo.

    J.