  • 1. Data: 2007-07-06 11:22:11
    Temat: upierdliwość banku - kredyt hipoteczny
    Od: k...@k...gliwice.pl

    Witam,

    własnie otrzymałem radosną wiadomość, że bank przyznał mi kredyt
    hipoteczny, ale oczywicie nie wszystko jest do końca takie piękne.
    Bank zażyczył sobie dodatkowego zaświadczenia ze spółdzielni "
    Zaświadczenie o KW i Dziale II tejże KW odnośnie działki na której
    zlokalizowany jest przedmiotowy budynek lub badanie właściwej KW - w
    obu przypadkach konieczne jest potwierdzenie iż SM jest właścicielem/
    użytkownikiem wieczystym gruntu".
    Zaczyna mi się robić ciepło bo podpisanie kredytu mam na przyszły
    czwartek, a znając tempo wystawiania zaświadczeń w spółdzielniach mogą
    nie zdążyć.
    Jest jeszcze jedna sprawa, ponieważ umowę przedwstępną mam podpisaną
    do 16 lipca, a sprzedający już mi jęczy, że potrzebuje kasy ( stawia
    sobie domek ), czy wskazane jest abym przelał mu np. w czwartek swój
    wkład własny ( pozostałość będzie przelana z kredytu ) czy raczej
    poczekać z tym do podpisania Aktu Notarialnego ( boję się, że jak
    podpisanie AN przesunie się po 16 lipca sprzedający może się
    wycofać ).

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2007-07-06 11:36:46
    Temat: Re: upierdliwość banku - kredyt hipoteczny
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu k...@k...gliwice.pl porozsypywal nastepujace >
    własnie otrzymałem radosną wiadomość, że bank przyznał mi kredyt
    > hipoteczny, ale oczywicie nie wszystko jest do końca takie piękne.
    > Bank zażyczył sobie dodatkowego zaświadczenia ze spółdzielni

    Dziwne ze nie zazyczyl sobie tego wczesniej - jak skladales reszte papierkow

    > Zaczyna mi się robić ciepło bo podpisanie kredytu mam na przyszły
    > czwartek, a znając tempo wystawiania zaświadczeń w spółdzielniach mogą
    > nie zdążyć.

    IMHO jesli to ma byc zaswiadczenie o wypisie z KW, to spoldzielnia
    spusci Cie na drzewo - idz sobie do sadu ksiag wieczystych i popros o
    wypis (w spoldzielni zapytaj sie tylko o nr ksiegi). Jesli bedziesz mial
    szczescie i ksiega jest w komputerze, to powinienes dostac odpis od
    reku. Jesli ksiega jest tylko w wersji papierowej - to lipa, w lodzi rok
    temu na taki odpis czekalo sie ponoc ok 1-2tyg

> [...]
    > poczekać z tym do podpisania Aktu Notarialnego ( boję się, że jak
    > podpisanie AN przesunie się po 16 lipca sprzedający może się

    Aneks do umowy przedwstepnej, w ktorej:
    a) znajdzie sie wzmianka o przekazaniu gotowki
    b) zostanie zmieniona data do kiedy umowa jest wazna.

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-07-06 11:55:16
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

> [...]
    >zlokalizowany jest przedmiotowy budynek lub badanie właściwej KW - w
    >obu przypadkach konieczne jest potwierdzenie iż SM jest właścicielem/

    Na odpis z kaw czasami trzeba czekać miesiącami czasami jest od reki.
    Ustal numer KW - badanie KW może wykonać pracownik banku, robiac na tą
    okazję odpowiednią notatkę. Na początku grzecznie poprosic, jak nie pomoże
    zrobic awanturę.

    Darek

  • 4. Data: 2007-07-06 12:04:46
    Od: k...@k...gliwice.pl

    zastanawiam się czy nie wystarczy pismo ze spółdzielni że zaświadcza
    iż jest właścicielem/u.w. takiego i takiego budynku i że w II dziale
    KW znajduje się to i to.
    pozdrawiam,

    kaliq

  • 5. Data: 2007-07-06 12:05:09
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > własnie otrzymałem radosną wiadomość, że bank przyznał mi kredyt
    > hipoteczny, ale oczywicie nie wszystko jest do końca takie piękne.
    czyli dostales tzw. wstepna decyzja uzalezniona od uzupelnienia dokumentow

> [...]
    > zlokalizowany jest przedmiotowy budynek lub badanie właściwej KW - w
    > obu przypadkach konieczne jest potwierdzenie iż SM jest właścicielem/
    mialem to samo, powiedz, ze spoldzielnia nie wyda Ci takiego dokumentu (ani
    zadnego innego),
    gdyz nie jestes wlascicielem mieszkania i najlepiej gdyby pracownik banku
    sam udal sie do sądu i pozyskal ww. dane,
    w moim przypadku nie bylo z tym problemu, najpierw kolo z banku zadzwonil
    do spoldzielni (tam podali mu KW dzialki, na ktorej stoi budynek), a reszte
    sprawdzil sobie w sadzie...

    > Zaczyna mi się robić ciepło bo podpisanie kredytu mam na przyszły
    > czwartek, a znając tempo wystawiania zaświadczeń w spółdzielniach mogą
    > nie zdążyć.
    oni to robia dosc szybko, ale beda rozmawiac TYLKO z wlascicielem
    mieszkania (sprzedajacym)

> [...]
    > poczekać z tym do podpisania Aktu Notarialnego ( boję się, że jak
    > podpisanie AN przesunie się po 16 lipca sprzedający może się
    zanim bank wyplaci kase bedziesz musial przedstawic dowod na to, ze
    przelales wklad wlasny na konto sprzedajacego (musisz to zrobic przed
    podpisaniem aktu, bo sprzedajacy bedzie musial poswiadczyc, ze kase dostal)
    czyli jezeli sprzedajacemu bardzo zalezy to mozesz swoja czesc przelac,
    jezeli bank nie bedzie chcial sam zalatwiac sprawy z KW to popros
    sprzedajacego i zaznacz, ze jest to dokument wymagany przez bank, ktory
    tylko on (sprzedajacy) moze dostarczyc

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-07-06 21:26:26
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f6la4m$i95$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > reku. Jesli ksiega jest tylko w wersji papierowej - to lipa, w lodzi rok
    > temu na taki odpis czekalo sie ponoc ok 1-2tyg

    zmienily sie zasady.
    od 1 czerwca wypisy przesylane sa listownie w ciagu 30 dni...

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 7. Data: 2007-07-06 23:25:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cyprian Prochot wrote:
    > Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    > wiadomości news:f6la4m$i95$1@inews.gazeta.pl...

    > zmienily sie zasady.
    > od 1 czerwca wypisy przesylane sa listownie w ciagu 30 dni...

    Jeśli są w komputerze - są wydawane od ręki.

  • 8. Data: 2007-07-07 07:18:21
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-07-07 01:25, Andrzej Lawa stwierdził, że:

    > Jeśli są w komputerze - są wydawane od ręki.

    A jeśli nie, to (w każdym razie Wrocław + okolice) najpóźniej na drugi
    dzień.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 9. Data: 2007-07-07 09:01:44
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_gazeta.pl>

    Marcin Nowakowski napisał(a):
    > Dnia 2007-07-07 01:25, Andrzej Lawa stwierdził, że:

    > A jeśli nie, to (w każdym razie Wrocław + okolice) najpóźniej na drugi
    > dzień.

    Tu się nie zgodzę. Aktualnie złożenie wniosku o odpis z kw "papierowej"
    skutkuje przekazaniem jej do migracji, co daje odpis elektroniczny po
    2-3 tyg. Tak miałem w ciągu ost. tygodnia z 3 kw.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-07-07 09:26:00
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-07-07 11:01, dwr stwierdził, że:

    > Tu się nie zgodzę.

    Nie musisz ;-)

    > Aktualnie złożenie wniosku o odpis z kw "papierowej"
    > skutkuje przekazaniem jej do migracji, co daje odpis elektroniczny po
    > 2-3 tyg. Tak miałem w ciągu ost. tygodnia z 3 kw.

    Środa Śląska - KW papierowa - odpis otrzymany po kilku godzinach,
    Oleśnica - KW papierowa - odpis otrzymany na drugi dzień.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl