  • 1. Data: 2003-01-13 16:46:53
    Temat: ubezpieczenie wynajetego samochodu
    Od: "Janusz" <k...@p...onet.pl>

    czy jest w Polsce karta kredytowa ktora zawiera jako usluge dodatkowa
    pokrycie
    ubezpieczenia wynajetego za granica samochodu (OC lub AC) za ktory placi sie
    ta karta?
    albo czy jest w ogole mozliwosc wykupienia w Polsce takiego ubezpieczenia np
    w jakims pakiecie podroznym razem
    z ubezpieczeniem zdrowotnym?

    pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2003-01-14 09:24:34
    Temat: Re: ubezpieczenie wynajetego samochodu
    Od: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl>

    MarcinP wrote:
    > Szczerze mowiac, to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
    > Wynajmowalem auta i do tego potrzebujesz najzwyklejszy karte
    > kredytowa, lub gotowke ktora przy oddaniu auta odzyskujesz w postaci
    > czeku (Niemcy).

    Chodzi o to, że przy wynajmowaniu samochodu wypadałoby mieć
    ubezpieczenie. Jeżeli płacisz "zwykłą" kartą to są to dodatkowe,
    opcjonalne opłaty (Hertz określa je jako LDW (z grubsza odpowiednik AC)
    oraz LIS (z grubsza odpowiednik OC). Ich wysokość to niemal drugie tyle
    co "goły" koszt samego wynajęcia. Niektóre karty (np. wydany w Stanach Amex)
    zapewniają ubezpieczenie typu LDW, jeżeli płacimy nimi za wynajem -
    dzięki temu wynajem kosztuje nas sporo mniej.

    Z kart wydanych w Polsce zapewnia to chyba złota kredytówka Citi.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszynski m...@i...com.pl
    ----- The signature has been optimized away.

  • 3. Data: 2003-01-14 09:55:03
    Od: "Janusz" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapewniają ubezpieczenie typu LDW, jeżeli płacimy nimi za wynajem -
    > dzięki temu wynajem kosztuje nas sporo mniej.

    tak jest, koszty ubezpieczenia przekraczaja czesto koszty wynajmu, np w USA
    samochod mozna pozyczyc za 20$ dziennie gdy koszt ubezpieczenia to -
    CDW\LDW-Autocasco - 15 $ + OC 10$

    > Z kart wydanych w Polsce zapewnia to chyba złota kredytówka Citi.

    wlasnie przeczytalem regulamin tej karty i niestety nic tam nie ma o takim
    ubezpieczeniu
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-01-14 10:05:42
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    Szczerze mowiac, to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
    Wynajmowalem auta i do tego potrzebujesz najzwyklejszy karte kredytowa,
    lub gotowke ktora przy oddaniu auta odzyskujesz w postaci czeku (Niemcy).

    Pozdrawiam
    Marcin P

    Użytkownik Janusz <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avuqjl$e1f$...@n...tpi.pl...

  • 5. Data: 2003-01-17 14:34:54
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    > Z kart wydanych w Polsce zapewnia to chyba złota kredytówka Citi.

    A zlota debetowka z Volkswagena ? Pewnie w Rent-a-car to taka nawet chetniej
    przyjma :-) Tylko trzeba sobie troche nastukac historii rachunku, zeby ja
    wydali.

    Grzegorz