  • 1. Data: 2013-12-04 23:21:59
    Temat: [teoria spiskowa] Dziwne powiązania klonów
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Taki cytat mi ostatnio wpadł w oko "Gdyby z historii ludzkości wyrzucić
    spiski, nie zajmować się nimi i nie próbować ich rozwikłać, nic by z niej
    nie zostało".

    Dzisiaj udałem się do dawnego Allianz czyli Getbank czyli Getinbank w
    celu zakończenia tej pięknej przygody i pożegnania się z najlepszą kartą
    debetową do transakcji/wypłat bankomatowych w walutach !PLN, znaczy
    obcych. Poszło w miarę sprawnie i nie było nagabywania. Z nowości
    bankowych na koniec tego roku, to zauważyłem, że na początku i końcu
    rozmowy Pan konsultant wstał zza biurka. No i nie było sakramentalnego
    "dziękuję i zapraszamy ponownie".
    Po jakiś 2-3 godzinach coś dzwoni i generalnie dzwoniło do wieczora w
    sumie 5 razy z tego samego numeru. Raz odebrałem i okazało się że to
    Open. Fakt miałem coś tam kiedyś u nich jakąś lokatę ale to było dawno i
    nie prawda he he.
    To jak teoria spiskowa czy jednak przypadek? ;)

    Xenocide

  • 2. Data: 2013-12-05 22:14:05
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Ale co w tym dziwnego, skoro to ten sam bank?

  • 3. Data: 2013-12-06 20:12:38
    Temat: Re: [teoria spiskowa] Dziwne powiązania klonów
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Dec 2013 13:14:05 -0800, Konfabulator napisał(a):

    > Ale co w tym dziwnego, skoro to ten sam bank?

    No chociażby to, że w zasadzie w żadnym banku nigdy się nie zgadzam na
    marketing, reklamy etc. Poza tym takie przekazywanie danych, nawet
    wewnątrz grupy jest chyba niedozwolone, poza tym ja definitywnie
    zamknąłem konto w byłym Getbanku a w Open miałem tylko jakieś lokaty,
    więc ich klientem na pewno aktualnie nie jestem.

    Xenocide

  • 4. Data: 2013-12-06 22:43:16
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    W klonach nie ma opcji nie zgodzenia się na etapie zawarcia jakiejkolwiek umowy.
    Można próbować blokować później zgody, a to powoduje nieużyteczność banku, bo nie
    masz też dostępu przez net, bo nie działa autoryzacja telefonem itd. Także lokaty
    posiadane kiedyś powodują, że oni nadal dane przetwarzają, a ponieważ to jeden bank
    to nie muszą się żadnymi danymi wymieniać, bo nie ma pojęcia udostępniania informacji
    samemu sobie.

  • 5. Data: 2013-12-07 10:36:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 06 Dec 2013 13:43:16 -0800, Konfabulator napisał(a):

> [...]
    > powodują, że oni nadal dane przetwarzają, a ponieważ to jeden bank to
    > nie muszą się żadnymi danymi wymieniać, bo nie ma pojęcia udostępniania

    Rzeczywiście. Właśnie zaglądnąłem na stronie Open i przy zakładaniu
    lokaty jest taka regułka:

    "(...) Dane te będą przetwarzane przez Bank w celu podjęcia przez Bank
    niezbędnych działań związanych z zawarciem i wykonaniem umowy, w związku
    z którą zostały przekazane, a także w celu marketingu bezpośredniego
    własnych produktów i usług Banku. (...)"

    i o ile mi wiadomo jest to nie zgodne z prawem, bo nie można tego tak
    sobie łączyć.

    Xenocide

  • 6. Data: 2013-12-08 19:23:45
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu sobota, 7 grudnia 2013 10:36:04 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:

> [...]
    >
    > sobie łączyć.
    >

    > --
    >

    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough

    Można do nich zadzwonić i cofnąć zgodę na przetwarzanie danych w celach
    marketingowych (sam tak kiedyś robiłem). Można też wysłać pismo.

  • 7. Data: 2013-12-08 19:31:57
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu piątek, 6 grudnia 2013 22:43:16 UTC+1 użytkownik Konfabulator napisał:
    > Można próbować blokować później zgody, a to powoduje nieużyteczność banku, bo nie
    masz też dostępu przez net, bo nie działa autoryzacja telefonem itd.
    Zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych powoduje blokadę dostępu do
    konta przez Internet/telefon ??!

  • 8. Data: 2013-12-10 20:20:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 08 Dec 2013 10:31:57 -0800, Zibo napisał(a):

    > Zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych powoduje blokadę
    > dostępu do konta przez Internet/telefon ??!

    Ciesz się że tylko tyle równie dobrze mogliby Ci zarekwirować wszystkie
    środki albo po prostu wsadzić do paki ;)

    Xenocide

  • 9. Data: 2013-12-11 00:00:28
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Konfabulator napisał(a) :
    > W klonach nie ma opcji nie zgodzenia się na etapie zawarcia jakiejkolwiek umowy.
    Można próbować blokować później zgody,

    Coś waszmość, nomen omen :-) konfabulujesz.
    Brak opcji niezgodzenia się nie jest równoważny ze zgodzeniem się.
    Jest to wręcz jasno i wyraźnie podkreślone w Ustawie o świadczeniu
    usług drogą elektroniczną.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600