  • Data: 2002-08-22 16:42:47
    Temat: Re: tajemniczy kurs? jaja:(
    Od: " Ro" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pix <p...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " Ro" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > zawsze
    >
    > Czy VISA gdzieś oficjalnie podaje takie zasady jak opisałeś, czy też są to
    > tylko Twoje przypuszczenia ?
    > A jak z ich marżą - stawki banków są jawne, a VISY tajne ?

    W przypadku dwoch glownych systemow globalnych VISA International i Global
    Payment Services Franchise (potocznie MasterCard) dziala to od lat
    identycznie i obie firmy potracaja sobie 1 procent od aktualnej hurtowej
    ceny interbank. W USA od kilku lat indywidualne banki moga tez dodatkowo
    wprowadzac swoje prowizje i sporo bankow dodatkowo dodaje np. od 1 do 2
    procent swojej dodatkowej prowizji.

    To nie sa zadne przypuszczenia ale to jest dokladnie wyszczegolnione w
    kazdym banku w ustawowo wymaganych broszurach z reguly wpadajacych pod
    ustawy typu "truth-in-lending" czy "truth-in-savings". Jezeli jest to karta
    kredytowa VISA lub M/C to minimum jakie uzytkownik traci w USA na przemianie
    waluty jest zawsze 1 procent.

    W kartach debetowych w USA sytuacja jest bardziej skomplikowana poniewaz
    jest mozliwe uzywanie tej samej karty uzywajac innych systemow ale i w tym
    wypadku wszystkie prowizje jakie istnieja kazdy indywidualny bank
    wyszczegolnia i z reguly wtedy bank podaje kilka rodzaji oplat i prowizji
    zagranicznych takich dla przykladu jak:

    1. Oplaty i prowizje przy zakupach z uzyciem podpisu
    2. Oplaty i prowizje przy zakupach przy uzyciu PIN.
    2. Oplaty i prowizje w bankomatach

    Z reguly dla uzytkownika najnizsze sa oplaty i prowizje z podpisem pomimo ze
    sa one znacznie drozsze dla sklepow. Dla zainteresowanych ta dziedzina warto
    sledzic przebieg sprawy sadowej ktora zaczyna toczyc sie w USA pomiedzy
    najwiekszymi globalnymi sklepami typu Walmart i najwiekszymi systemami
    platniczymi wlasnie jak VISA i M/C gdzie sednem sprawy sa wlasnie te wyzsze
    stawki dla uzytkownikow uzywajacych PIN zamiast podpisu.