  • Data: 2002-08-22 18:48:53
    Temat: Re: tajemniczy kurs? jaja:(
    Od: " Ro" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rena <r...@p...pl> napisał(a):

    ..
    > o czym ty wogole mowisz - przeciez tyle kursow ile bankow, poza tym
    > pani mowila o jakims tam kursie visy, ktory jest inny niz kursy
    > bankow.

    Normalnie w sytuacji kart Visa i innych w Polsce sytuacja jest nieco inna
    niz powiedzmy w krajach z glownymi walutami z tej przyczyny ze masz z reguly
    jeden przelicznik z jakiejs lokalnej waluty na Euro lub Dolara a nastepny z
    dolara lub Euro na swoja lokalna zlotowke. Wiec nie interesuja cie kursy
    zadnych innych bankow lecz wylacznie twojego banku i VISY.

    Ty mozesz to sprawdzic sama na swoim wyciagu lub poprosic mila pania z banku
    ktora moze to samo przeczytac z twojego wyciagu. :) Oczywiscie przed
    transakcja niemozliwe bedzie sprecyzowanie ani kursu VISY ani kursu twojego
    banku.

    W mojej sytuacji jest to nieco prostsze i dziala prawie identycznie w kazdym
    systemie (VISA, MasterCard etc.) i bank stypuluje dokladnie w procentach lub
    ulamkach procent ile traci sie na przemianie waluty. Wiec jezeli jest to
    zero, 1, 2 lub powiedzmy 2,25% od hurtowej interbankowej ceny to bardzo
    latwo mozna to oszacowac wczesniej bez wzgledu na walute.