  • Data: 2002-01-26 19:16:40
    Temat: Re: stypendia na konto
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jo44" <j...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a2uu56$k7k$1@korweta.task.gda.pl...

    > Pytanie zasadnicze brzmi: czy bank moze sobie ot tak
    > powiedziec, ze od dzis nie bawi sie w Sybir. Trzeba
    > by poszperac po stronach KIRu. Rozumiem, ze jesli
    > nie chca czegos, to wprowadzaja extra oplaty i tak
    > maja problem z glowy. Natomiast tu, mBank orzekl,
    > za Sybir jest be i on sie nie bedzie w to bawil. Ale tak
    > wogole, to on jest nadal dziewiczy - nie bierze oplat.
    > To ja, przepraszam, pieprze takie dziewictwo.

    IMHO postepowanie mBanku jest w porzadku. O wiele bardzie jest wkurzajace
    np. pobieranie przez banki oplat za skladanie dyspozycji na niestandardowych
    drukach. Banki motywuja to tym, ze takich drukow nie moga skanowac. Ciekawe
    co to dla nich za roznica skoro niestandardowe jak i standardowe klepuja z
    palca do systemu. Wlasnie takie postepowanie trzeba napietnosc.
    Wracajac do meritum. Klienta nie interesuje czy przelew zostanie wyslany
    SYBIRem czy ELIXIRem. Bank musi po prostu przelewu dokonac, jezeli jego nie
    wykona ponosi za to odpowiedzialnosc. Zgodnie z prawem bankowym w takim
    przypadku klientowi przysluguje odszkodowanie [wyrownanie wszystkich
    spowodowanych niezrealizowaniem dyspozycji strat], wiec nie ma czym sie
    przejmowac.

    Maciej