  • Data: 2019-12-26 00:30:34
    Temat: Re: stopy % w góre ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 24 Dec 2019 01:07:33 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5e00cfe7$0$546$6...@n...neostrada.pl
    inflacji, bo wtedy beda mogli podniesc 500+,

    > Bez waloryzacji 500+ -- 500+ umiera śmiercią naturalną.

    No i o to chodzi - sobie umiera i obciaza budzet coraz mniej, a
    jednoczesnie mozna podnosic i głosy zdobywac :-)

    No chyba, ze sie myle i im naprawde zalezty, zeby dzieciom dac :-)

    > Płaca minimalna to podstawa -- na niej buduje się to i owo.

    Wynik wyborczy ... wsrod tych malo zarabiajacych :-)

    > [choćby kary i nagrody? -- mnie interesują nagrody...]
    > Niestety ;) nie można jej ciągnąć w górę bezkresnie, bo
    > płatnikom zabraknie szmalu na składki ZUSowe -- czyli na
    > podatki...

    I dlatego inflacja jest pożądana

    > Polacy (jak zauważam) mylą wzrost PKB z inflacją.
    > Wg niektórych osob ;) wzrost cen to wzrost PKB.
    > Wg mnie -- spadek cen (spadek kosztów produkcji
    > czy skórcenie czasu produkcji) to wzrost PKB...
    > [ale jaSiE nie liczę]

    Wzrost to bedzie, o ile wzrosnie ilosc.
    A jak fabryka zrobi tyle samo sztuk, tylko sprzeda taniej, i moze
    zwolni czesc zalogi, to PKB spadnie :-)

    > Zechce za lepszy -- co w tym złego?
    > [ktoś kupi nawet za ujemny %% -- ale zwiąże zwrot
    > forsy ze zwrotem ziemi czy udziałem wojsk...
    > - prywatna ;) firma niemiecka kupi polskie obligacje,
    > ale gdy przywędruje do zwrotu szmalu, razem z tym
    > szmalem ta firma otrzyma prawo do zakupy ziemi czy
    > do innej korzystnej inwestycji w Polsce; korzystnej
    > dla tej prywatnej ;) firmy, nie dla polskiego rządu
    > czy polskiego narodu bądź polskiego społeczeństwa...

    Czyli jednak odsetki wzrosna, choc niekoniecznie nominalnie :-)

    > Inflacja daje:
    > - biednienie obywateli
    > (biedni są łatwiejsi w obsłudze)

    Tylko tych co maja oszczednosci ... za duze :-)
    A ze przecietny obywatel to ma raczej kredyt ...

    [...]
    > Na dłuższą metę nadmierna inflacja nie jest
    > dobra, ale chwilowo można pomydlić oczęta?

    Nadmierna. A u nas na razie malutka ...

    > IMO jest niezbyt uczciwa i jest demoralizująca,
    > bo zniechęca do oszczędzania i rozumnego
    > gospodarowania zasobami a rządzącym stwarza
    > warunki do popełniania cichych przestępstw...

    Ale jak zniecheci do oszczedzania w skarpecie a zacheci do
    inwestowania w akcje ... to pozyteczna.

    J.