  • Data: 2019-12-26 02:08:10
    Temat: Re: stopy % w góre ?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 1...@4...net

    > No i o to chodzi - sobie umiera i obciaza budzet coraz mniej, a
    > jednoczesnie mozna podnosic i głosy zdobywac :-)

    > No chyba, ze sie myle i im naprawde zalezty, zeby dzieciom dac :-)

    IMO nie mylisz się tutaj.

    > Wynik wyborczy ... wsrod tych malo zarabiajacych :-)

    Tzn.? Dla mnie ta wielkość ma znaczenie, ale nie napiszę jakie... :)
    Ogólnie: wyższa_minimalna-->wyższe_obciążenia_fiskalne-->niżs
    ze płace...
    Ale że kij ma dwa końce -- ja akurat mogę zyskać, choć rzecz jasna nie
    dlatego, że moja szefowa (moja matka) zapłaci większe składki do ZUS... ;)

    To swoisty jazz. https://pl.wikipedia.org/wiki/Jaz

    > Wzrost to bedzie, o ile wzrosnie ilosc.

    Niższe ceny-->lepsza_podaż-->wyższa_sprzedaż-->wyższa_produ
    kcja...

    > A jak fabryka zrobi tyle samo sztuk, tylko sprzeda taniej,
    > i moze zwolni czesc zalogi, to PKB spadnie :-)

    Koszulę w cenie 200 pln qpisz, gdy będzie do tego qpna zmuszony.
    Ale w cenie 3 pln qpisz tyle koszul, ile zdołasz...

    > Czyli jednak odsetki wzrosna, choc niekoniecznie nominalnie :-)

    Kto zainwestuje, aby stracić, lub choćby słabo zyskać?
    (czyli stracić lepsze szanse i stracić czas)
    Umysłowo chory? -- ci niekoniecznie mają czym inwestować... ;)

    > Tylko tych co maja oszczednosci ... za duze :-)

    Nie tylko tych!

    > A ze przecietny obywatel to ma raczej kredyt ...

    Inflacja daje też wzrost kosztu obsługi kredytu!

    Inflacja jest IMO obojętna tylko dla tych, którzy umarli. ;)

    > Nadmierna. A u nas na razie malutka ...

    Qpuję nadal coraz taniej -- bo ,,specjalizuję się''
    w takim qpowaniu, ale widzę, że ceny rosną w tempie
    szalonym... Widzę i śmieję się z rzekomych beneficjantów 500+...

    IMO prawdziwymi wygranymi w grze zwanej 500+ są sklepy!
    (oczywiście obok polityków takich, jak BSzydło)

    > Ale jak zniecheci do oszczedzania w skarpecie a zacheci
    > do inwestowania w akcje ... to pozyteczna.

    IMO akcje tylko pozornie są uczciwą grą.

    --