  • 31. Data: 2020-06-03 14:10:45
    Temat: Re: stopy kredytowe
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-03 o 12:41, ąćęłńóśźż pisze:

    > Namawianie na wzięcie "górki" celem jej umieszczenia w funduszach (z
    > dokładnymi wyliczeniami, a jakże!) było standardowym postępowaniem
    > doradców z sieci LC (Open Finance, Expander, coś jeszcze) do którego
    > byli zobligowani przez swojego pracodawcę.
    > Ciekawe, czy frankowicze wzywają na świadków postępowania przed sądami
    > tamtych doradców udzielających im kredytów, "Pan weźmie Pan dobrze zarobi".

    Potwierdzam, byłem na takim spotkaniu i ładnie mi doradca przedstawiał
    wykresy ile będę do przodu, w którym roku spłaty. Kredytu nie wziąłem.
    Przymusu nie było. Właśnie po tej rozmowie spłoszyłem się i uciekłem od
    nich, gdyż zorientowałem się, że coś tu śmierdzi.

  • 32. Data: 2020-06-03 14:38:11
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > O, to niezłe mogłoby być - oczywiście pozostaje pytanie, czy warunki jak przy
    "zwykłym" KH czy też jednak takie, jak przy tzw. "pożyczkach hipotecznych"?

    warunki takie same jak przy kredycie na zakup, jedynie cel się zmienia
    bank oddaje kasę, którą już na cel mieszkaniowy wydałeś

    pożyczka hipoteczna ma cel dowolny, dostajesz gotówkę i możesz zrobić z
    nią co zechcesz

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 33. Data: 2020-06-03 14:41:26
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 03.06.2020 o 12:41, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > tamtych doradców udzielających im kredytów, "Pan weźmie Pan dobrze zarobi".

    podałem 2 przypadki kiedy PSO były oferowane
    finalnie i tak to klient decyduje, a nawet jak podejmie decyzję (bo go
    ktoś zmusił!) to i tak ma 30 dni na odstąpienie i kasa wraca

  • 34. Data: 2020-06-03 14:43:26
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 03.06.2020 o 14:10, Poldek pisze:

> [...]
    > Przymusu nie było. Właśnie po tej rozmowie spłoszyłem się i uciekłem od
    > nich, gdyż zorientowałem się, że coś tu śmierdzi.

    śmierdzi, bo?

    przecież przymusu nie było, mogłeś wziąć kredyt a za resztę podziękować

    ps
    czy ktoś był na spotkaniu w Lion's założyć lokatę i przy okazji nie
    namawiali na różne inne "rozwiązania finansowe"?

    sam byłem na kilku takich spotkaniach i za każdym razem wyszedłem tylko
    z depozytem

  • 35. Data: 2020-06-03 15:02:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 3 czerwca 2020 14:38:11 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

> [...]
    > bank oddaje kasę, którą już na cel mieszkaniowy wydałeś
    >
    > pożyczka hipoteczna ma cel dowolny, dostajesz gotówkę i możesz zrobić z

    A niby z tą "oddaną przez bank" nie możesz zrobić co zechcesz?

    Tzn. bardziej chodzi o to, dlaczego bank ma w ofercie "pożyczkę hipoteczną" -
    wymagającą tej samej zdolności i tego samego zabezpieczenia - ale o znacznie gorszych
    warunkach niż KH, skoro można - wg Ciebie - wziąć KH na zwykłych warunkach na
    _już_kupione_ mieszkanie?
    Oczywiście banki mogą liczyć na naiwność frajerów - ale może jednak wcale z takim "KH
    na własne konto" nie jest tak łatwo?
    Zwykle przy KH bank przelewa deweloperowi lub sprzedającemu.
    Może więc jest jakiś maksymalny okres od kupna?

    Bo w sumie to oczywiście finalnie żadna różnica, czy mam 500k na koncie i kupię
    mieszkanie za 500k ubiegając się o "zwykły" KH przed kupnem - czy też mam 500k na
    koncie, kupuję mieszkanie i ubiegam się o ten "specjalny post-factum" "zwykły" KH -
    tak czy siak zostaję z mieszkaniem i 400k na koncie.
    Różnica taka, że w drugim przypadku przez jakiś czas mam puste konto - ale za to w
    pierwszym nie ma szans na złapanie okazji.

    Tyle że w pierwszym przypadku KH jest wyraźnie udzielany na konkretny cel - a w
    drugim zdecydowanie wyraźne to nie jest i wygląda dokładnie jak ta nieszczęsna
    pożyczka hipoteczna.

    Oczywiście nikt bankowi nie zabroni udzielać pożyczek hipotecznych na tych samych
    warunkach co kredytów hipotecznych, nikt też nie narzuca żadnych parametrów KH -
    reguluje je rynek.
    I z rynku bierze się to, że KH ma lepsze warunki niż pożyczka hipo - mimo, że jest to
    praktycznie to samo, ale w KH jest zdecydowanie większa konkurencja, więc i warunki
    lepsze.

  • 36. Data: 2020-06-03 15:06:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > No to pojechałem i wyszło, że ja też nie umiem liczyć.
    > Albo - czy też również - to, jak wielkim oszustwem jest "kredyt z równą ratą".
    >
    > Zastanawia mnie, czemu drugą dostępną opcją jest jedynie "rata malejąca", a nikt
    nie wymyślił kredytu z ratą rosnącą?
    > Tzn. były jakieś takie kombinacje jak w USA dawno temu, że spłacało się po trochu
    np. przez 5 lat - ale potem trzeba było spłacić całość, np. 50%.
    > Albo taki pomysł jak słynna "Alicja" ze skarbonki, gdzie w miesięcznej racie nie
    było nie tylko ani grosza spłaty kapitału, ale nawet nie było całych odsetek -
    pozostała część była dopisywana do kapitału.
    > Rodzice to wzięli pod koniec XX w., na szczęście na niewielką sumę i spłacili przed
    upływem roku (nawet nie trzeba było hipoteki zakładać) - ale są ludzie, którzy
    spłacają to do dziś, a nawet podobno tacy, co mają więcej do spłacenia niż wzięli.

    No właśnie - czy są gdzieś w cywilizowanym świecie dostępne
    krótkoterminowe kredyty zabezpieczone nieruchomością? Takie jak pożyczka
    w lombardzie - zastaw, kasa i nikogo nie obchodzi, ile zarabiam?

    Na przykład:
    Mam mieszkanie warte 500 tys. i 400 tys. oszczędności, chcę kupić
    sprzedać i kupić kolejne mieszkanie za 700 tys. Ale chcę najpierw kupić,
    przeprowadzić i potem dopiero sprzedać, więc potrzebuję 300 tys. kredytu
    na pół roku. Teraz biorę, za pół roku oddaję z odsetkami i kropka. Jest
    gdzieś takie coś?

    Nie mówcie, że mogę wziąć kredyt na 20 lat i spłacić przed czasem. Nie
    mogę, na przykład za stary jestem. A na spłacanie rat kredytu 5-letniego
    z pensji oczywiście mnie nie stać.

    MJ

  • 37. Data: 2020-06-03 15:06:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 3 czerwca 2020 14:43:27 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

    > czy ktoś był na spotkaniu w Lion's założyć lokatę i przy okazji nie
    > namawiali na różne inne "rozwiązania finansowe"?

    Ja byłem bardziej po darmowe konto, lokata była warunkiem, żeby założyli konto, na
    szczęście "tylko" 10k wymagali, bo to już dość późno było, ale i tak przez ten
    miesiąc się nadenerwowałem ;>

    > sam byłem na kilku takich spotkaniach i za każdym razem wyszedłem tylko
    > z depozytem

    Ja na szczęście trafiłem na panią wicekierownik oddziału jako "osobistego doradcę" -
    i dobrze, bo jakbym trafił lepiej-gorzej (bo miłe złego początki ;) to kto wie, czy
    bym się z getbackiem czy innymi mix-corpo-obligami teraz nie woził ;>

  • 38. Data: 2020-06-03 15:43:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 3 czerwca 2020 15:06:56 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:

> [...]
    >
    > Nie mówcie, że mogę wziąć kredyt na 20 lat i spłacić przed czasem. Nie
    > mogę, na przykład za stary jestem. A na spłacanie rat kredytu 5-letniego

    W cywilizowanym świecie _w_ogóle_ istnieją kredyty zabezpieczone nieruchomością.
    W dziczy zwanej PL takich kredytów nie ma - każdy kredyt zabezpieczony jest całym
    majątkiem kredytobiorcy.
    KH różni się tylko tym, że dodatkowo ustanowiona jest hipoteka na nieruchomości,
    która utrudnia właścicielowi pozbycie się jej - co umożliwia przeprowadzenie z niej
    windykacji - i to z pierwszeństwem dla podmiotu, na rzecz którego hipoteka jest
    ustanowiona.
    Dlatego KH ma zwykle lepsze warunki, bo i zabezpieczenie lepsze.

    Hmmm, nie wiem, jak jest teraz, ale również w cywilizowanym świecie, a ściślej w USA,
    w 2008 przekonali się, jak działa Twój pomysł, gdy zawalił się rynek kredytów
    hipotecznych dla NINJA (no income, no jobs, no assets).
    Więc jak widać próbowali już z dawaniem kredytów bez zdolności - i źle się to
    skończyło.

    Oczywiście jest to problem dla realizacji pomysłów takich jak Twój - dostałbyś po
    prostu rykoszetem.
    Choć tak czy siak te mieszkania musiałyby być w USA, nie w PL ;>

    Ogólnie więc pozostaje kombinowanie i dogadanie się z kontrahentami: albo z nabywcą
    Twojego - że płaci całość, ale jednocześnie podpisujecie umowę na wynajem na pół roku
    - albo z właścicielem nowego - że poczeka na część kasy. Daje się to zrobić, jak obu
    stronom zależy - mi np. deweloper dał rodzaj "kredytu kupieckiego" na pół roku na 25%
    wartości nowej chałupy (dobrze, że się skarbówka tego nie czepiła ;) - dostałem
    klucze po wpłaceniu 75% ceny i mogłem wykańczać, a nawet wprowadzić się i nawet
    zameldować - dali mi odpowiedni papier do urzędu. No ale akurat wtedy im zależało, bo
    nie szły im mieszkania, a budynek od prawie roku stał gotowy i oddany do użytkowania.
    Z resztą pierwsza propozycja też była wtedy wykorzystana - klient mi zapłacił (tzn.
    bank przelał kasę z kredytu, bo od samego klienta dostałem gotówką tylko 1% - to był
    ostatni dzwonek na kredyt 100% - tzn. dostał 99% ;), ale w zamian za rabat
    wyprowadzka była za 3 miesiące.

    Wciąganie więc w takie rzeczy banku mija się z celem.
    Oczywiście dobrze byłoby mieć taką możliwość na wszelki wypadek - ale bez tego też
    się daje to załatwić.

  • 39. Data: 2020-06-03 20:43:21
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > A niby z tą "oddaną przez bank" nie możesz zrobić co zechcesz?

    możesz, ale kasa banku finalnie została przeznaczona na zakup
    nieruchomości, musiałeś mieć pieniądze wcześniej, aby je kupić

> [...]
    warunkach niż KH, skoro można - wg Ciebie - wziąć KH na zwykłych warunkach na

    masz 500kzł i kupujesz za 400kzł mieszkanie, następnie bank "odda" te
    400kzł na zakup

    pożyczka hipoteczna:
    masz mieszkanie o wartości np. 400kzł, zero gotówki, bierzesz pozyczkę i
    masz np. 250kzł do przeznaczenia na cokolwiek (za wyjątkiem DG)

> [...]
    > Zwykle przy KH bank przelewa deweloperowi lub sprzedającemu.
    > Może więc jest jakiś maksymalny okres od kupna?

    max 24 m-ce, to nie może być temat sprzed 10 lat

> [...]
    to praktycznie to samo, ale w KH jest zdecydowanie większa konkurencja, więc i

    na pożyczkach bank zarabia znacznie więcej, ale klient nie musi się
    tłumaczyć co z kasą zrobi

  • 40. Data: 2020-06-03 21:28:39
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 03.06.2020 o 15:06, Michal Jankowski pisze:

> [...]

    masz ubezpieczenia z rosnącą składką (bo jesteś coraz starszy)

    kredyt balonowy, takie coś jest dostępne na naszym rynku, ale kasę
    trzeba oddać po roku, a jak nie to działa jak chwilówka tylko na
    znacznie większą skalę, za przedłużenie płacisz np. 20% i oczywiście
    podobna prowizja na start

    idealna opcja, dla osób, które mają zabezpieczenie (płynna
    nieruchomość), ale brak zdolności lub zniszczone bazy

> [...]
    > przeprowadzić i potem dopiero sprzedać, więc potrzebuję 300 tys. kredytu
    > na pół roku. Teraz biorę, za pół roku oddaję z odsetkami i kropka. Jest

    tak, ale poza bankami
    jest takich firm wiele

    przykładowe warunki:
    prowizja ok. 20%
    oprocentowanie max dla kredytu (obecnie 7,2%)
    wymagana nieruchomość PŁYNNA, ładne mieszkanie w dobrej lokalizacji
    max LTV 50-60% (sami robią wycenę)
    kasę trzeba oddać po roku (pożyczka balonowa)

    > Nie mówcie, że mogę wziąć kredyt na 20 lat i spłacić przed czasem. Nie
    > mogę, na przykład za stary jestem. A na spłacanie rat kredytu 5-letniego
    > z pensji oczywiście mnie nie stać.
    >
    >   MJ

    ale to znacznie lepsza opcja niż pożyczka balonowa w firmie parabankowej
    nawet gdybyś wziął kredyt w najdroższym banku...

    żeby dostać na 20 lat nie możesz być starszy niż 60 r.ż.