    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: spekulacja walutami
    Date: Mon, 20 Apr 2020 16:35:38 +0200
    <r6emfl$1i78$1@gioia.aioe.org> <r6i686$h2h$1@gioia.aioe.org>
    <r7a5i5$ptj$1@gioia.aioe.org> <5e98afc4$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <r7cn07$124s$1@gioia.aioe.org>
    <5e99ecfc$0$515$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2020-04-17 o 19:52, J.F. pisze:
    > Nie chodzi o to czy mozesz kupic, tylko czy sprzedasz z zyskiem.

    Tak, sprzedam. Dziś kurs znów po 4,15... ;-)

    > Sytuacja gdy kurs jest w miare staly i gdy spada, to kupujesz, a gdy
    > wzrosnie to sprzedajesz - jest swietna dla takiego algorytmu.
    > Ale nie zawsze sie zdarza.

    Zawsze tak się zdarza. Wieczne spadanie oznaczałoby, iż w pewnym
    momencie waluta nie jest nic warta. Niemożliwe dla $. Spróbuj nie
    wymyślać, a zrozumieć przykład, jaki Ci podałem.

    > No wlasnie. Kupisz po 4.15, sprzedasz po 4.20, kupisz po 4.15 ... a kurs
    > zacznie spadac.

    I?

    > Wiec kupisz 200$ po 4.10, 400$ po 4.05, 800$ po 4.00, a kurs bedzie
    > dalej spadal.
    > Przeciez niedawno byl po 3.80.

    Świetnie. Więcej kupię-większy zysk.

    > Wiec kupisz 1600$ po 3.95, 3200$ po 3.90,  6400$ po 3.85, 12800 po 3.80
    > ... i tu moze sukces, bo zacznie sie podnosic i sprzedasz po 3.85.
    > Po czym znow zacznie spadac, a kiedy wroci na 4.20 - nie wiadomo.

    Uśredniając cenę w odpowiedni sposób będę zawsze blisko dołka. To prosta
    matematyka.
    Jeśli przyjmiesz mój algorytm i spadnie do 4zł to nabędziesz w sumie
    1500$ za średnią cenę 4,036. Kurs odjechał z 4,15 na 4, a Ty jesteś na
    4,036. Jakakolwiek korekta i jesteś w zysku.

    > Tu nie chodzi o znaczenie - tu chodzi o przetestowanie algorytmu na
    > rzeczywistych danych.

    Nie masz racji. Ty chcesz testować na HISTORYCZNYCH danych. O takich
    leszczach mówi się "dawcy kapitału". Albo jeszcze jest takie zabawne
    powiedzenie: analiza wsteczna zawsze skuteczna. ;-)
    Ja Ci pokazałem jak zarabiać na przyszłych danych, których dziś nie znasz.

    > A ze historycznych - nie ma znaczenia.

    To jest kluczowe znaczenie. Jeśli liczysz na CHF po 2zł, bo historyczne
    parę lat temu był to możesz dłuuuugo poczekać. Jeśli patrzysz w
    przyszłość, od dziś możesz zarabiać na CHF.

    > A jakie to ma znaczenie w kwestii kursow ?

    Dane historyczne - żadnego znaczenia nie mają. Czyżbyś zrozumiał?
    Nie ma też znaczenia punkt wejścia. Mogę zacząć zabawę, gdy $ jest po
    3zł, 5zł czy 25 zł. Liczy się przyjęta strategia.

    > Twoj algorytm swietnie dziala w okresie drobnych wahan waluty, kiepsko
    > dziala przy wzroscie, a traci przy spadkach.

    Przestań być historykiem i pokaż jak Ty byś operował walutą. W tej
    chwili $ jest po 4,163. Co robisz?

    > No to mow jak bys inwestowal gdyby dzis byl 1.09.2016.
    > A potem mozesz sobie bez czekania sprawdzic kolejne dni ...

    Nie znam sytuacji geopolityczne w 2016. Szczerze mówiąc nie interesuje
    mnie czy kupno wtedy mieszkania z punktu widzenia dziś było opłacalne
    czy nie... albo samochodu... albo masła... Interesuje mnie w co dziś
    zainwestować, by jutro mieć zysk.

    > Uwazaj, zebym za rok nie zaproponowal ci cofniecia do 1.04.2020 i
    > zobaczenia gdzie popelniles blad :-)

    Rzeczywiście cofanie się w czasie to bezsens. Wolałbym wiedzieć, co dziś
    należy zrobić, by jutro nie było pandemii, a nie że hiszpanka to coś
    tam, czarna ospa to coś, a jeszcze trąd... Dziś byłem pojeździć rowerem.
    Patrzyłem przed siebie na drogę, a nie za siebie... Doprawdy tak trudno
    pojąć?