  • Data: 2007-10-29 09:19:08
    Temat: Re: śmierć posiadacza rachunku
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Jankowski pisze:

    > Raczej wydaje mi się, że postępowanie spadkowe po dziadku zostało
    > przeprowadzone nieprawidłowo. Co mnie zresztą wcale nie dziwi, poziom
    > merytoryczny sądów bywa żałosny.

    Sąd przecież nie ma nic do tego - sądu nie interesuje co wchodzi w skład
    masy spadkowej (poza kwestiami typu gospodarstwo rolne i nieruchomość
    wpisana do KW) - tylko określa kto otrzymuje jaką część spadku,
    cokolwiek by nim było. I orzekł prawidłowo - po 1/3 masy spadkowej dla
    każdego ze spadkobierców. Bez wnikania we wspólnotę majątkową, bo część
    wynikająca ze wspólnoty majątkowej nie podlega dziedziczeniu.

    Faktyczny podział konkretnych dóbr następuje później - w kontaktach np.
    z domem maklerskim (czy bankiem) i US, który określa wysokość podatku. W
    naszym przypadku każdy dostał po 1/3 wszystkich akcji, bez brania pod
    uwagę jakiejkolwiek wspólnoty majątkowej.

    Wcześniej konsultowałem to z prawnikiem, który powiedział identycznie -
    skoro akcje są zapisane imiennie na jedną osobę, to nie podlegają
    wspólnocie majątkowej.