  • Data: 2008-01-29 21:38:11
    Temat: Re: rodzina przelewa z zagranicy, prosto i tanio
    Od: "ygreko" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
    news:fnf92h$mlq$1@inews.gazeta.pl...
    > "Piotr Gralak" <g...@g...pl> wrote in message

    Dwa pytania:
    1. Czy citi przelicza kwote zaplacona w walucie na zlotowki wedlug kursu
    sprzedazy dewiz? Nie ma przeliczania "przez euro"?

    2. Jasne, ze to zalezy od kwoty, ale ja samochodu nie bede kupowal, wiec
    kupujac cos za 100 dolkow, wedlug dzisiejszych stawek placilbym:
    citi = 250,63 zl
    bzwbk = 250,47 zl
    mbank = 250,10 zl
    co daje roznice miedzy najtansza a najdrozsza oferta rzedu 53 gr na
    kazdych 100 dolarach, co moze nie byc warte, przy niewielkich/srednich
    wydatkach.

    > Piotrze, tak doswiadczony cardholder powinien wiedziec, ze kurs wymiany
    > dla transakcji karcianych i transakcji niekarcianych znacznie sie rozni
    > (w Citi). Do tego sa jeszcze roznice wynikajace ze statusu klienta. Na
    > pewno wymiana wg. kursu nocnego bedzie o wiele mniej oplacalna niz wg.
    > kursu dziennego.

    Prosze o rozwiniecie tematu citi -- co znaczy status klienta? Chodzi o typ
    karty silver/gold/platinum? Mam na mysli transakcje karciane bezgotowkowe,
    czyli jak rozumiem kursu mam szukac w kategorii "dewizy".
    Czy rzeczywiscie citi zmienia kursy w zaleznosci od pory dnia? Skad mam
    wiedziec, o ktorej godzinie zostanie rozliczona transakcja, gdy znajduje
    sie w strefie czasowej Polska-9 godzin?