    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: rezygnacja z kk, czemu zadaja zwrotu karty?
    Date: Fri, 24 Feb 2006 12:12:51 +0100

    "siliana ." <s...@g...pl> writes:

    > no tak, ale ja strace czas i pieniadze, a bank i tak zrobi to samo z ta
    > karta, co ja moge zrobic w domu wykorzystujac nozyczki...

    Wlasnie chodzi o to ze to nie jest to samo: bank karte zachowa do konca
    jej okresu waznosci (byc moze przecieta), i bedzie mial pewnosc (nie
    tylko przed soba, ale takze przed ew. sprzedawca, ktory ja w tym czasie
    obciazy). Jesli bank karty nie dostanie, musi ja zastrzec - bo jak ma
    udowodnic sprzedawcy, ze karta jest zniszczona, skoro sam nie ma
    pewnosci.

    Tak sie robi na calym swiecie, nie ma to zadnego lokalnego zwiazku
    z Polska ani, jak to ktos napisal, z iloscia przekretow (gdyby
    ryzyko fraudu bylo odpowiednio duze, bank przypuszczalnie by karte
    zastrzegal tak czy owak).
    --
    Krzysztof Halasa