eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwreforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum › Re: reforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum
    From: "Pester" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: reforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum
    Date: Wed, 11 Feb 2009 08:27:39 +0100

    > Zgadza się.
    > Ale chcę ją oddać dobrowolnie i tylko moim "starszym".
    > O innych "starszych" niech martwią się ich dzieci.
    > Nie mają? Ich problem. Trzeba było zadbać o przyszłość.
    > Obecny system zachęca do:
    > a) nieposiadania dzieci (bo państwo zajmie się mną na starość)
    > b) niedbania o rodziców (bo państwo się nimi zajmie)
    > Rozpieprzyć ten system i oba problemy rozwiązane.

    Od dawna tak samo mowie. Obecny system zacheca do nieposiadania dzieci oraz
    na dodatek to cudze dzieci najczesciej skladaja sie na emeryture konkretnego
    emeryta. Tak nie powinno byc!

    Ale nie da sie zrobic rewolucji w systemie od razu, bo NIKT jej nie
    przeglosuje. Zaczalbym od polsrodka, obnizyc nieco podstawe wymiaru
    emerytury, a premiowac rodzicow za "pasiadane dzieci" (ktore przeciez w
    pocie czola haruja lub beda harowac na nasze emerytury). Za kazde posiadane
    dziecko powinno sie dostawac DODATEK do emerytury w wysokosci dajmy na to
    10%. Emeryt ktory splodzil 5-ke dzieci otrzymywalaby (zarowno on jak i jego
    zona) 50% dodatek od podstawy emerytury.
    Bezplodnym mozna polecic instytucje adopcji.

    Pester