  • 1. Data: 2007-04-10 09:51:02
    Temat: refinansowanie - kredyt
    Od: "jan" <f...@w...pl>

    Mam możliwość zakupu nieruchowmosci.
    Sprzedajacy (starsi ludzie) nie chca słyszeć o zaliczce (umowa przedwstepna)
    i kredycie z banku pod hipotekę.

    " Kasa na stół" i handlujemy ;((((

    Czy gdy wyłoże pieniadze i kupie grunt za gotówkę, moge strać sie o
    refinansowanie pełnej kwoty zakupu działki
    i wrzucenie jej kosztu w kredyt?

    Jakie potrzebne sa do tego dokumenty?

    czy ktoś z Was mial takie doswiadczenia >?

    Pozdro

  • 2. Data: 2007-04-10 10:42:12
    Temat: Re: refinansowanie - kredyt
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    jan wrote:
> [...]
    > i kredycie z banku pod hipotekę.
    >
    > " Kasa na stół" i handlujemy ;((((
    >
    > czy ktoś z Was mial takie doswiadczenia >?

    Ja mam. Przewiduję wielkie kłopoty z tymi ludźmi, prawdodpodobnie
    jakiekolwiek komplikacje będą dla nich nie do przezwyciężenia. Zwłaszcza
    jeśli to typ "ja wiem najlepiej".

    Z ciekawości zapytam - czy ma być umowa przedwstępna bez zadatku, czy w
    ogóle brak umowy przedwstępnej?

    Karol

  • 3. Data: 2007-04-10 10:48:33
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    "jan" <f...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > i wrzucenie jej kosztu w kredyt?
    >
    > Jakie potrzebne sa do tego dokumenty?
    >
    > czy ktoś z Was mial takie doswiadczenia >?

    Z kredytem bylby problem, bo bank nie daje kasy do ręki, a tylko na konto
    więc kasa na stół nie jest mozliwa.

    Odnosnie zadatku to możesz im wyjaśnić, że po to on i umowa przedwstępna są,
    aby nie sprzedali nieruchomości komuś innemu, wtedy kiedy Ty bedziesz
    zbieral kase...O kredytach, hipotekach nawet im nie wspominaj. Poza tym to
    nie ich problem.

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-04-10 11:20:49
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu jan porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > Czy gdy wyłoże pieniadze i kupie grunt za gotówkę, moge strać sie o
    > refinansowanie pełnej kwoty zakupu działki
    Marne szanse. Jak szukalem mieszkania, tez natrafilem na takich ludzi -
    tylko gotowka i to nie w banku a od razu u notariusza, podczas
    podpisywania aktu notarialnego. Zwisalo mu czy bede bral na to kredyt
    czy nie, chodzilo o to zeby od razu dostac kase, do reki a nie przelew
    bankowy (mieszkanie babci, ktora ma dwoch synow, babcia nie uznaje
    bankow, chora wiec wszystko mial zalatwiac jeden z synow ale cala trojka
    sobie nie ufala, wiec kasa miala byc dzielona przy notariuszu). Zrobilem
    krotkie rozeznanie w bankach + expander - wyszlo mi ze nie da rady. I w
    sumie chyba dobrze zrobilem - mam obawy ze mialbym pozniej problemy ze
    sprawami typu spoldzielnia, elektrownia, gazownia itp A na koniec, jak
    jescze zadzwonilem do goscia i mu mowie ze zaden bank nie chcial mi dac
    kredytu na takiej zasadzie jak on by chcial (mowilem mu od poczatku ze
    marnie to widze a on twierdzil ze da rade) to koles zaczal sie wydzierac
    ze jestem oszustem bo on bral pozyczke na remont mieszkania i dostal
    kase do reki
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-04-10 16:31:38
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > Czy gdy wyłoże pieniadze i kupie grunt za gotówkę, moge strać sie o
    > refinansowanie pełnej kwoty zakupu działki
    > i wrzucenie jej kosztu w kredyt?

    Tak.

    > Jakie potrzebne sa do tego dokumenty?

    Akt notarialny potwierdzający zakup.

  • 6. Data: 2007-04-16 15:25:28
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Mogłeś dostać zawału w drodze od notariusza do banku i co by zrobili tak na szybko?

    BTW są już rachunki powiernicze dla transakcji sprzedaży nieruchomości, czy jeszcze
    nie ma ?
    JaC

  • 7. Data: 2007-04-17 14:44:51
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    > BTW są już rachunki powiernicze dla transakcji sprzedaży nieruchomości,
    czy jeszcze nie ma ?
    > JaC

    Rachunki są od dawna i to nie tylko dla sprzedaży nieruchomości. Niedługo
    deweloperzy mogą zostać zmuszeni do ich używania lub ubezpieczania się od
    bankructwa.
    Koszt prowadzenia takiego rachunku ok. 200 zł/mies. Jes wiele warunków do
    spełnienia, żeby takie konto założyć. np. 40% sprzedanych powierzchni (w
    przypadku jednego z banków), dokładne harmonogramy itp. Wstrętne są umowy na
    te konta i deweloperzy unikaja ich jak ognia także z powodu ogromnej
    biurokracji, wolą się chyba ubiezpieczać.
    Dyzmund

  • 8. Data: 2007-04-17 19:59:29
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Tak, ale mam na mysli rachunki powiernicze dla pojedynczych transakcji na rynku
    wtórnym...