  • 1. Data: 2010-11-29 09:56:45
    Temat: recenzja karty internetowej BZWBK
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Panowie i Panie, skoro bierzemy udział w testach, to czas zarobić na
    stówkę. :-)

    Nowy produkt BZWBK - karta internetowa (KI) - nie jest szczególnie
    rewolucyjny. Podobny produkt od lat ma mBank (eKarta), a i parę innych
    ofert na rynku by się znalazło, na czele z całą masą kart
    przedpłaconych. Tym niemniej KI BZWBK jest produktem dobrym, wygodnym i
    tanim. :-)

    Co to jest?
    KI to osobna karta ("wirtualna" - tj. ma swój numer, ale nie ma
    "plastiku") do płatności w internecie (i tylko w internecie). Karta ma
    swój osobny numer rachunku bankwoego, na który wpłacamy środki kiedy
    chcemy, a które możemy potem wykorzystać do zakupów przez internet. Na
    rachunek karty możemy zatem przelać środki dopiero tuż przed tym, gdy
    potrzebujemy zrobić jakiś zakup. - Dzięki temu "zwykle" na karcie nic
    nie ma i nie musimy się bać wrednych hackerów, którzy nic nie robią,
    tylko czyhają na nasze pieniądze - po prostu nie będą oni mieli czego
    nam ukraść. :-)

    Zalety:
    - Nie ma konieczności posiadana konta w BZWBK, aby mieć KI.
    - Niskie opłaty (w zasadzie jedyną istotną opłatą jest 1zł za "wydanie"
    karty)
    - Zakup KI nie wymaga wizyty w oddziale ani przesyłania dokumentów
    kurierem/pocztą.
    - Dość przejrzysty i wygodny dostęp online.

    Wady:
    - Jeśli przelejemy na rachunek KI "za dużo", to odzyskanie nadwyżki
    będzie kosztowne (15zł). Oczywiście można środki pozostawić do
    wykorzystania w przyszłości, ale... To stoi w sprzeczności z koncepcją
    "osobnej karty do płatności w internecie, na której środki są tylko
    wtedy, gdy potrzeba".

    Inne uwagi:
    - Kartę zasila się przelewem - czyli jeśli nie ma się rachunku w BZWBK,
    to zasilenie nie jest możliwe "od ręki". (To oczywiście jest cecha
    każdej karty przedpłaconej dowolnego banku.)
    - "Nowa" KI ma saldo 0, a po pierwszym zasileniu znika 1zł (opłata za
    wydanie). Może to być przykra niespodzianka dla kogoś, kto przelał
    "dokładnie tyle" ile potrzebuje. Lepiej by było, gdyby saldo nowej karty
    było w systemie widoczne jako "-1 zł".

    Dla kogo?
    - Dla osób, które chcą dokonywać zakupów przez internet, a nie mają
    karty kredytowej (lub innej, pozwalającej na transakcje internetowe).
    - Dla osób, które mają już "jakąś" kartę, ale boją się z niej korzystać
    w Internecie. (No bo przecież ci wredni hackerzy wciąż czyhają...)

    Produkty alternatywne dostępne na rynku:
    - Karty przedpłacone różnych banków - zwykle jest to rozwiązanie droższe
    od KI.
    - Karty debetowe z możliwością używania przez Internet. - Znajdzie się
    co najmniej kilka banków, w których taką kartę można mieć za darmo.
    Jeśli założymy sobie rachunek bankowy "tylko do płatności w internecie"
    i będziemy go zasilali tylko wtedy, gdy potrzebujemy, to otrzymamy
    ekwiwalent KI. Co więcej - rozwiązanie takie ma o wiele większe
    możliwości, bo pozwala także na wypłaty z bankomatów i płatności w
    sklepach stacjonarnych - i wszystko będzie "zabezpieczone" w taki sam
    sposób (czyli przed użyciem musimy zasilić konto wymaganą kwotą). No i
    to rozwiązanie może być za darmo (np. mBank, dbNet)
    - Karty kredytowe z możliwością definiowania i natychmiastowego
    zmieniania limitów transakcji internetowych. - Ustawiamy limit
    transakcji na 0 i podnosimy do odpowiedniej kwoty tylko na czas
    dokonywania zakupu. (np. mBank, Alior i wiele wiele innych)

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2010-11-29 11:06:26
    Temat: Re: recenzja karty internetowej BZWBK
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message
    > Hello,

    karta dla szczegolnych potrzeb, moze ktos sie skusi, ale w dobie bezplatnych
    kart np. do DBnet (wieksza funkcjonalnosc-wyplaty z bankomatow, sklepy
    tradycyjne+internetowe oraz bezplatne przelewy z rachunku) to nie widze
    specjalnego popytu. No i jeszcze ta oplata 15zl za odzysk swoich wlasnych
    pieniedzy to praktycznie dyskwalifikuje te karte.

  • 3. Data: 2010-11-29 11:33:57
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    On 29 Lis, 10:56, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
> [...]
    > transakcji na 0 i podnosimy do odpowiedniej kwoty tylko na czas
    > dokonywania zakupu. (np. mBank, Alior i wiele wiele innych)

    Czytam ichni regulamin
    http://kartainternetowa.pl/_items/kartainternetowa.p
    l/pdf/regulamin_korzystania_z_karty_internetowej.pdf
    ;
    Sporym minusem tej karty są limity:
    limit pojedynczej transakcji bezgotówkowej - 500zł
    limit wpłat w ciągu toku kalendarzowego - 10 000 zł
    maksymalne saldo na rachunku technicznym karty - 3 000

    Ten pierwszy limit dysklasyfikuje kartę do większych zakupów - i tak
    muszę użyć karty kredytowej/debetowej więc po co mi kolejna karta?
    Plusem karty a w zasadzie BZ WBK jest polityka informacyjna w sprawie
    obsługi reklamacji kartowych (chargeback). Bank na swoim blogu pisze
    jak wygląda procedura i jakie warunki musza być spełnione aby
    reklamacja została uwzględniona.

  • 4. Data: 2010-11-29 12:21:57
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> napisał(a):
    > Panowie i Panie, skoro bierzemy udział w testach, to czas zarobić na
    > stówkę. :-)

    Za wiele nie ma do dodania, produkt jest ok, natomiast jeszcze z minusów:
    - brak podglądu blokad w serwisie prepaid.bzwbk.pl, widać jedynie dostępne
    saldo
    - 3% prowizja przy przewalutowaniu (polskie banki niestety ciągle na tym
    koszą)

    --
    Sinus

  • 5. Data: 2010-11-29 13:44:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > obsługi reklamacji kartowych (chargeback). Bank na swoim blogu pisze
    > jak wygląda procedura i jakie warunki musza być spełnione aby

    możesz wkleić adres tego bloga? poczytam co też bank ciekawego pisze...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2010-11-29 13:49:21
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    http://blog.bzwbk.pl/?s=chargeback

  • 7. Data: 2010-11-30 14:30:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" 4cf378dd$0$21002$6...@n...neostrada.pl

    > Panowie i Panie, skoro bierzemy udział w testach, to czas zarobić na stówkę. :-)

    Stówka bez jedynki.
    Czas teraźniejszy, przyszły, przeszły czy najwyższy? IMO to przedostatnie.
    Jak długo może przebywać podarowana stówka na karcie? Nie zniknie niezapowiedzianie?

    --
    ^ 750 749 ^c 440 12 łyknąłem już
    Ventolin 438
    | 740 brak . 14 18 23 739 F|l 430 14
    | 730 Telfexo 12 . 1617 .20 729 E|i 420 070809 . . . 16
    20 416
    P|l 720 . 22 719 V|t 410 10 12 15
    19 21 23 410
    E|/ 710 07 . 709 |r 400 13
    399
    F|m 700 08091011 *13 15 *19 *21 690 1|y 390 11
    17 395

  • 8. Data: 2010-11-30 19:17:57
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Stówka bez jedynki.
    > Czas teraźniejszy, przyszły, przeszły czy najwyższy? IMO to przedostatnie.
    > Jak długo może przebywać podarowana stówka na karcie? Nie zniknie
    > niezapowiedzianie?

    Zniknij ją samemu. :-)

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2010-12-01 23:48:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" id3ivf$q1t$...@i...gazeta.pl

    długo może przebywać podarowana stówka na karcie?

    > Zniknij ją samemu. :-)

    To dobre rozwiązanie, ale nie mam teraz powodu do takiego wydania pieniędzy. :)

    Zaraz rzucę okiem, aby upewnić się co do stanu karty. :) Szczęściem nie
    muszę zmienić obuwia -- aby zajrzeć do FMbanku, musiałem przebutować ;)
    komputer - wracając do stany sprzed paru miesięcy. Ale dostęp do tej karty
    mam spod różnych butów. :)

    Rzut okaz ukazał stan zadawalający -- zostały 74 zło... Jeszcze raz...
    zostały 74 wisienki, nie złotówki... :)

    Tym samym zielony bank wraca do moich łask i tam właśnie udam się
    ze swym zapytaniem o możliwość przeniesienia tam kredytowej karty
    z Multi. :) Karta ze złota, głęboka na 21900, ale jeśli zielony
    bank da mi w jej miejsce płytszą lub z kruszca mniej szlachetnego,
    zapewne uznam transakcję jeszcze za udaną. :) Choć może nie warto
    spadać... Może warto zamienić tę kartę tez na złotą o tej głębokości,
    lub nawet na głębszą?...

    -=-

    BTW zieleni i wisienek -- przypominam, iż mamy grudzień, czyli
    czas na dokarmienie Gérarda Depardieu -- jeśli ktoś nadal go
    karmi, znaczy -- zasila tałzenami...

    --
    ^ 750 749 ^c 440 12 łyknąłem już
    Ventolin 438
    | 740 brak . 14 18 23 739 F|l 430 14
    | 730 Telfexo 12 . 1617 .20 729 E|i 420 070809 . . . 16
    20 416
    P|l 720 . 22 719 V|t 410 10 12 15
    19 21 23 410