  • 1. Data: 2010-08-07 11:11:04
    Temat: quiz dla początkujących...
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    ... dotyczący phishingu.

    Znalazłem adres na blogu BZWBK:
    https://www.phish-no-phish.com/en_zachodni/

    Zgrabnie zrobione i pouczające.

  • 2. Data: 2010-08-07 12:43:20
    Temat: Re: quiz dla początkujących...
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.08.2010 13:11), MarekZ wrote:
    > ... dotyczący phishingu.
    >
    > Znalazłem adres na blogu BZWBK:
    > https://www.phish-no-phish.com/en_zachodni/
    >
    > Zgrabnie zrobione i pouczające.

    Ta, tylko ostatnie 5 pytań mogłoby być skompresowane do jednego. Zawsze
    jest "because green bar".

    Ale fakt, pouczające - przy drugim pytaniu przez ładnych kilka minut
    szukałem różnic zanim spojrzałem na adres. Wniosek - za rzadko tam
    zaglądam ;)

    p. m.

  • 3. Data: 2010-08-07 13:57:53
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    mvoicem pisze:

    > Ale fakt, pouczające - przy drugim pytaniu przez ładnych kilka minut
    > szukałem różnic zanim spojrzałem na adres. Wniosek - za rzadko tam
    > zaglądam ;)

    Ja z kolei nie znalazłem różnic przy pytaniu z literówkami. Ale akurat
    ta rada nie ma większego sensu - literówki mogą się przecież zdarzyć na
    prawdziwej stronie, a z kolei w dobrze zrobionym phishingu literówek nie
    będzie...

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2010-08-07 15:08:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.08.2010 15:57), Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

> [...]
    > ta rada nie ma większego sensu - literówki mogą się przecież zdarzyć na
    > prawdziwej stronie, a z kolei w dobrze zrobionym phishingu literówek nie

    Ale musisz przyznać że jednak taka literówka na stronie banku powinna
    wzmóc czujność. Zwłaszcza jeżeli np. 2 dni temu jej nie było.

    p. m.

  • 5. Data: 2010-08-07 16:26:23
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Ale musisz przyznać że jednak taka literówka na stronie banku powinna
    > wzmóc czujność. Zwłaszcza jeżeli np. 2 dni temu jej nie było.

    gdyby sugerowac sie podejsciem pewnego (p)osla, to podejrzenia powinna
    budzic strona bez zadnej literowki
    w jednym z banku od czterech lat jest literowka i to w dosc widocznym
    miejscu i jakos nie znika, nawet po mailu do banku

  • 6. Data: 2010-08-08 09:50:13
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    > Znalazłem adres na blogu BZWBK:
    > https://www.phish-no-phish.com/en_zachodni/
    >
    > Zgrabnie zrobione i pouczające.

    zgadzam sie, ale tu macie trudniejszy test:
    http://www.sonicwall.com/phishing/
    test e-maili na phishing i spam
    *** blad ***