  • Data: 2002-01-30 09:22:39
    Temat: Re: przelwy SWIFT w inteligo - powazna watpliwosc
    Od: "ppinq" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >każda operacja na rachunku to jest jakiś przelew środków pieniężnych (są to
    >operacje bilansowe) więc nie jest prawdą to co piszesz powyżej.

    Nie jestem księgowym więc nie będę się sprzeczał.
    Zawsze mi się wydawało, że operacja skutkująca zmniejszeniem
    stanu środków na danym koncie nazywa się jego "obciążeniem", a operacja
    odwrotna - "uznaniem".
    Czyli w skrócie - przelew z jednego rachunku na drugi prowadzi do
    obciążenia pierwszego i uznania drugiego.

    >powinien
    >
    >podstawa prawna :))

    Najwyraźniej źle mnie zrozumiałeś.
    Nie miałem na myśli żadnej podstawy prawnej lecz dbałość banków
    o konkurencyjność oferty.
    Jeśli bardzo potrzebujesz jakiejś podstawy, to może to wyglądać
    np. tak - bank, który trochę dba również o swoich klientów wprowadza
    odpowiedni zapis w regulaminie i sprawa załatwiona.

    Pozdr. PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl