  • 1. Data: 2004-03-31 13:57:55
    Temat: przelewy zagraniczne
    Od: "KG" <k...@k...onet.pl>

    Witam,

    Ostatnio bylem zmuszony wykonac dwa przelewy do USA za towary- zakup dla
    spolki z o.o.. Trwalo to ok 5 dni. Pytam dlaczego tak dlugo? Uzywaja swift-a
    jak wiekszosc bankow.. Bank PeKaO SA. Jak to wyglada w innych bankach? Czy
    ktos z Panstwa ma lepsze doswiadczenia? Dzwonilem z interwencja i
    powiedzieli mi, ze banki maja na to do 6 dni roboczych.

    KG

  • 2. Data: 2004-03-31 14:04:08
    Temat: Re: przelewy zagraniczne
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > ktos z Panstwa ma lepsze doswiadczenia? Dzwonilem z interwencja i
    > powiedzieli mi, ze banki maja na to do 6 dni roboczych.

    W Multibanku 2 dni robocze. I wsio ;-)))

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2004-03-31 14:10:38
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c4eip3$rs0$1@news.onet.pl>, k...@k...onet.pl says...
> [...]
    > ktos z Panstwa ma lepsze doswiadczenia? Dzwonilem z interwencja i
    > powiedzieli mi, ze banki maja na to do 6 dni roboczych.

    Niestety ...... tak bywa... kwestia tego z jakiego banku slesz i do
    jakiego idzie. Aby przelew mogl byc zaksiegowany w banku docelowym bank
    z ktorego ida pieniadze musi miec w tym banku rachunek nostro ..... a
    jesli takowego w tym banku nie ma, musi sie posilkowac posrednikiem
    (albo nawet i kilkoma) Z oczywistych powodow twoj bank nie ma rachunkow
    w KAZDYM banku na swiecie a tylko w kilku. O ile sie nie myle to
    dodatkowo takie przelewy u kazdego posrednika dokonywane sa racznie.

    Ja sle w druga strone (USA->PL). Udalo mi sie znalezc sciezke na
    wysylanie SWIFTem, tak aby pieniadze dochodzily w ciagy 16 godzin.

    AP

  • 4. Data: 2004-03-31 14:17:05
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c4ej7e$1pi$1@news.onet.pl>, g...@b...pl says...

    > swift-a
    >
    > W Multibanku 2 dni robocze. I wsio ;-)))

    Zeby to bylo takie proste. Na pewno tam gdzie wysylales bylo dwa dni,
    ale niestety nei do kazdego banku w USA jest dwa dni. Problemem nie jest
    kraj docelowy ale uklad powiazan bankowych

    AP

  • 5. Data: 2004-03-31 14:22:20
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

> [...]
    > ale niestety nei do kazdego banku w USA jest dwa dni. Problemem nie jest
    > kraj docelowy ale uklad powiazan bankowych

    Dla przykladu. Jelsi chce wyslac dolary z USA (z mojego banku) do Polski
    na rachunek dolarowy w B.Handlowy/Citi pieniadze sa wysylane przelewem
    wewnetrzym (Fed wire) do Citi w Nowym Jorku a ten przesyla pieniadze
    dalej. Jesli chce wyslac EURO to pieniadze wysylane bylyby vie Dresdner
    Bank we Franfurcie. W przypadku zlotowek pieniadze wysylane bylby by via
    BPH. Wydawaloby sie, ze przelew przez BPH bylby najkrotszy, ale praktyka
    pokazala ze jest to najdluzsza droga.

    AP

  • 6. Data: 2004-03-31 15:14:23
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Zeby to bylo takie proste.

    Ja nie piszę, że to jest proste ;-))) Pisze z własnego doświadczenia - dwa
    dni do JPMorgan w USA.

  • 7. Data: 2004-03-31 20:53:18
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Użytkownik KG napisał:

    > powiedzieli mi, ze banki maja na to do 6 dni roboczych.

    I tyle zeszlo Pekao SA z wyslaniem do Europy.

  • 8. Data: 2004-03-31 21:38:53
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    > swift-a
    Czy

    > W Multibanku 2 dni robocze. I wsio ;-)))

> [...]
    W PKO BP SA też 2 dni robocze a express nawet 1 dzień.

    Piotr

  • 9. Data: 2004-04-05 12:31:49
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W PKO BP SA też 2 dni robocze a express nawet 1 dzień.

    Expres może być nawet z datą waluty z dnia bieżącego tzw. overnight, z
    tym że trzeba taki przelew złożyć przed godziną 10 rano.
    Czas wykonania standardowego polecenia wypłaty to 2-3 dni, w
    zależności od godziny złożenia zlecenia - po godzinie 11.00 jest to
    spot+1 - czyli 2 + 1 dzień = 3.
    Niestety jest to czas przekazania środków do pierwszego banku. Jeżeli
    bank beneficjenta nie jest bankiem-korespondentem banku zleceniodawcy,
    droga którą przelew musi pokonać "trochę" się wydłuża. Samo
    przekazanie informacji o zleceniu w systemie SWIFT zajmuje
    kilkadziesiąt sekund ale każdy bank pośredniczący w transakcji ma te
    2-3 dni na przekazanie środków. Czyli jeżeli jest 1 bank-pośrednik to
    czas wydłuża się do 4-6 dni.
    Z tego co wiem, banki w USA przekazują środki z datą waluty spot+1
    czyli 3 dni.
    Przelew idzie więc 2 dni do korespondenta banku zleceniodawcy + 3 dni
    korespondent do banku beneficjenta).

    Darsoon