  • 1. Data: 2004-01-30 22:57:22
    Temat: przelew do USA ( aukcja ) ?
    Od: "mily" <n...@n...com>

    Witam, czy kupujac cos na aukcji w USA i placac przelewem na konto firmy
    posredniczacej, musze pokazywac bankowi jakas umowe itp ( ktorej nie mam ) ,
    czy po prostu robie przelew i mowie, ze kupilem cos na aukcji.

    kwota to ok. 6500 $

    z gory dzieki za odpowiedz

    pozdrawiam,

    "mily"

  • 2. Data: 2004-01-31 08:16:44
    Temat: Re: przelew do USA ( aukcja ) ?
    Od: "Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mily <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > posredniczacej, musze pokazywac bankowi jakas umowe itp ( ktorej nie mam ) ,
    > czy po prostu robie przelew i mowie, ze kupilem cos na aukcji.

    Samochod kupiles na eBay'u ;))?
    Przelewy do rownowartosci 10 tys euro nie wymagaja skladania zadnych
    deklaracji.

    --
    Franz

  • 3. Data: 2004-01-31 12:44:26
    Od: "mily" <n...@n...com>

    Użytkownik "Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Samochod kupiles na eBay'u ;))?
    > Przelewy do rownowartosci 10 tys euro nie wymagaja skladania zadnych
    > deklaracji.

    czemu zaraz samochod? ;-) moze by tak znaczek pocztowy? ;-)
    ale powaznie, nie chodzi o to, co kupuje, tylko o to, czy bank nie bedzie
    mial zastrzezen ze robie taki duzy przelew, jako osoba fizyczna.
    Podobno przelewy powyzej 10 tysiecy euro sa odnotowywane i informacje o nich
    przekazywane organom panstwowym, ale to samo dotyczy przelewow
    "podejrzeanych" .
    A wiec boje sie, zeby mnie nikt nie posadzil o pranie brudnych pieniedzy czy
    wspomaganie terrostyow ( choc w sumie gdybym to robil, to nie robilbym
    przelewu na konto firmy posredniczacej )...

    pozdrawiam,

    "mily"

  • 4. Data: 2004-01-31 19:16:11
    Od: "Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mily <n...@n...com> napisał(a):

    > Podobno przelewy powyzej 10 tysiecy euro sa odnotowywane i informacje o nich
    > przekazywane organom panstwowym, ale to samo dotyczy przelewow
    > "podejrzeanych" .

    Tak jest i raczej nic na to nie poradzisz, nasza socjalistyczna Ojczyzna nie
    za bardzo orientuje sie jak sie pierze prawdziwe brudne pieniadze a swoimi
    regulacjami utrudnia zycie uczciwym ludziom.
    Mozesz zobacz jak wyglada usluga U$-Transfer - za przeslanie kwoty o ktorej
    mowisz skasuja tylko 140 zlotych http://www.pkobp.pl/indy/ustrans.xml?id=1

    --
    Franz

  • 5. Data: 2004-01-31 19:52:49
    Od: "mily" <n...@n...com>

    > mily <n...@n...com> napisał(a):

    > Mozesz zobacz jak wyglada usluga U$-Transfer - za przeslanie kwoty o
    ktorej
    > mowisz skasuja tylko 140 zlotych http://www.pkobp.pl/indy/ustrans.xml?id=1

    dzieki, ale jeszcze jedno pytanko...

    czy to, o czym mowisz, jest to zwykly wire tranfer, czy cos innnego?
    Bo tam konkretnie chodzi o "wire transfer" ( podaja wszystkie dane banku,
    numer konta oraz SWIFT czy tez ABA tego amerykanksiego banku )

    dzieki i pozdrawiam,

    "mily"

  • 6. Data: 2004-02-01 04:14:23
    Od: "Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mily <n...@n...com> napisał(a):

    > czy to, o czym mowisz, jest to zwykly wire tranfer, czy cos innnego?
    > Bo tam konkretnie chodzi o "wire transfer" ( podaja wszystkie dane banku,
    > numer konta oraz SWIFT czy tez ABA tego amerykanksiego banku )

    A co innego moze zrobic pkobp jak nie przelew miedzybankowy SWIFT'em :)
    Nie korzystałem z tego, wiem tylko ze analogiczny Euro-Transfer działa bardzo
    sprawnie, nawet sprawniej niz niejeden krajowy przelew walutowy :))

    --
    Franz