  • 11. Data: 2010-04-01 12:26:25
    Temat: Re: proponowane innowacje dla PKO BP
    Od: Jan Kowalski <v...@g...com>

    > - NIE ROBIENIE PRZERW KONSERWACYJNYCH W NOCY OSTATNIEGO DNIA MIESI CA!!!!
    >
    > Kurde, gdy kto nie zrobi przelewu pierwszego dnia bo by a przerwa, to
    > zrobi drugiego. A jak nie zrobi ostatniego dnia miesi ca, to po ptokach
    > - faktura nie wejdzie w koszty w tym miesi cu.

    przetwarzanie konca miesiaca - raczej nie do przeskoczenia.

  • 12. Data: 2010-04-01 15:46:42
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-04-01 14:26, Jan Kowalski wrote:

    > przetwarzanie konca miesiaca - raczej nie do przeskoczenia.

    Ale można je zacząć o północy...

    witrak()

    --

    witrak()

  • 13. Data: 2010-04-01 19:35:16
    Od: Jan Kowalski <v...@g...com>

    On 1 Kwi, 17:46, "witrak()" <w...@h...com> wrote:
    > On 2010-04-01 14:26, Jan Kowalski wrote:>> - NIE ROBIENIE PRZERW KONSERWACYJNYCH W
    NOCY OSTATNIEGO DNIA MIESI CA!!!!

    > Ale mo na je zacz o p nocy...

    Nie, nie mozna jesli chcesz nastepnego dnia rano normalnie miec dostep
    do systemu.
    Albo rybki albo akwarium.

  • 14. Data: 2010-04-02 15:46:36
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-04-01 21:35, Jan Kowalski wrote:
    NOCY OSTATNIEGO DNIA MIESI CA!!!!

    > Nie, nie mozna jesli chcesz nastepnego dnia rano normalnie miec dostep
    > do systemu.
    > Albo rybki albo akwarium.

    Jakieś techniczne uzasadnienie ?

    witrak()

  • 15. Data: 2010-04-04 15:51:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.04.10 17:46, witrak() pisze:

    > Jakieś techniczne uzasadnienie ?

    Od północy do 6.oo jest 6 godzin. Od 21.oo do 6.oo - 9.
    I to jest uzasadnienie.

    --
    Pete

  • 16. Data: 2010-04-04 19:06:29
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-04-01 21:35, Jan Kowalski wrote:
    NOCY OSTATNIEGO DNIA MIESI CA!!!!

    > Nie, nie mozna jesli chcesz nastepnego dnia rano normalnie miec dostep
    > do systemu.
    > Albo rybki albo akwarium.

    Więc jak z tymi rybkami ? Czym różni się standardowe przetwarzanie
    dla normalnych kont na koniec dnia od przetwarzania na koniec
    miesiąca, oprócz naliczania oprocentowania ? Nie widzę żadnego
    powodu do specjalnego rozróżniania - wszak wszystkie statystyki i
    inne operacje związane z działaniem banku, ale nie związane z
    saldami kont klienckich mogą być robione później.

    Oczywiście trzeba zakładać, że system działa na odpowiednio wydolnym
    sprzęcie :-) ale w przypadku tego banku akurat to nie ulega
    wątpliwości...

    witrak()

  • 17. Data: 2010-04-06 12:23:02
    Od: Gosc <...@...a>

    witrak() pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście trzeba zakładać, że system działa na odpowiednio wydolnym
    > sprzęcie :-) ale w przypadku tego banku akurat to nie ulega wątpliwości...

    A w PKO BP przypadkiem na kontach nie jest kapitalizacja miesięczna?
    W każdym razie tak wynika z opisu np. dla superkonta "Należne odsetki
    dopisywane są do salda na koniec każdego miesiąca (kapitalizacja
    miesięczna odsetek)".

    Czyli za uzasadnienie techniczne można przyjąć naliczanie i dopisywanie
    odsetek.

    Poza tym są pewnie przeprowadzane przez system operacje czysto księgowe,
    jak utworzenie bilansu na nowy miesiąc i etc.

  • 18. Data: 2010-04-06 14:04:03
    Od: Jan Kowalski <v...@g...com>

> [...]
    >
    > Poza tym są pewnie przeprowadzane przez system operacje czysto księgowe,
    > jak utworzenie bilansu na nowy miesiąc i etc.

    Ano wlasnie. Plus kwestia czasowa wspomniana wczesniej.

    A co do sprzetu - tia, na brak mocy nie narzekamy.

    V.

  • 19. Data: 2010-04-06 20:05:41
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-04-06 16:04, Jan Kowalski wrote:
> [...]

    To jest raczej kiepskie uzasadnienie. I nie zamierzam tego
    specjalnie uzasadniać - od "usprawiedliwiaczy" banków i tak nie
    uzyskam potwierdzenia a innym nie potrzeba argumentów :-)

    A to można liczyć i następnego dnia i jeszcze później.

    > Ano wlasnie. Plus kwestia czasowa wspomniana wczesniej.
    >
    > A co do sprzetu - tia, na brak mocy nie narzekamy.

    No właśnie :-)

    witrak

  • 20. Data: 2010-04-07 11:57:30
    Od: Gosc <...@...a>

    witrak() pisze:

    > To jest raczej kiepskie uzasadnienie. I nie zamierzam tego specjalnie
    > uzasadniać - od "usprawiedliwiaczy" banków i tak nie uzyskam
    > potwierdzenia a innym nie potrzeba argumentów :-)

    A ja bardzo chętnie poznam dlaczego to nie jest uzasadnienie techniczne
    uwzględniając wydajność db i macierzy dyskowych.
    Kiedyś na stronie Asseco było, który bank jaki system ma dany bank.
    Z tego co pamiętam najnowsze wywodzą się z lat 90 i początku rocznika
    2000. Oczywiście pewne modyfikacje na bank zaszły. Na podstawie tego
    jaki system ma dany bank można było zauważyć pewne zależności.
    Na przykład
    System bankowy: Profile
    Banki: Alior Bank i Lukas
    Co: Brak księgowanej 3 sesji eliksirowej.

    Szperając po internecie, można znaleźć również jakie serwery mają banki.
    Swego czasu GetinBank chwalił się, że ich system działa na serwerach HP.
    Tutaj przykładowy link:
    http://www.integrity.com.pl/upload_module/u_doc/geti
    nbank%20yellow1.pdf
    http://www.integrity.com.pl/upload_module/u_doc/geti
    n_pop.pdf

    Mam nadzieje, że odpowiedz poprzesz faktami.

    Poza tym mam propozycje, aby zrobić listę porównawczą jaki System
    bankowy, w którym banku i jego plusy i minusy.
    Co ułatwi stwierdzenie, że nie dany bank tylko dana platforma działa tak
    a siak.